SHL Omgång 12: Luleå - Djurgårdens IF 24/10
Re: SHL Omgång 12: Luleå - Djurgårdens IF 24/10
Vi har tappat all harmoni i kedjorna efter Alvarez blev sönderslagen.
Har Thoresen gått av isen, för övrigt?
Har Thoresen gått av isen, för övrigt?
Nu får vi för helvete sluta fuska vid byten
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Jag menar alltså att vi tappade vår bästa lina där och den nya konstellationen fungerar inte alls lika bra vare sig offensivt eller defensivt.minalman skrev:Vi kan inte skylla på att det är för tufft att spela hockey för oss. Minns de dagar då vi var som Luleå är nu, och vi älskade det. Det var inte snyggt det Alvarez råkade ut för men det ska bara tagga oss ännu mer.Kall-El skrev:Vi har tyvärr tappat en hel del spelmässigt sedan Fuleås överfall.
Sedan är det skillnad på att spela hårt och fult.
Spelar man hårt och det går lite över styr i en tackling mot sargen så kan jag köpa det. Att kasta upp en armbåge på hakan är 100% avsiktligt och har inget att göra med att spela tufft. ( I all fall inte i min bok. )
Hahaha, jag gillar hur vi ställer oss på kö för att använda båsdören istället för hoppa över sargen. Pang 6 man på banan.
Stackars Ljungh. Nu har han fått ta över 79.
Fan vad Norell har svårt att rensa
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det handlar bara om att tagga till och inte vika ner sig när det är tufft, oavsett om det är regelvidrigheter eller inte som vi utsätts för.Kall-El skrev:Jag menar alltså att vi tappade vår bästa lina där och den nya konstellationen fungerar inte alls lika bra vare sig offensivt eller defensivt.minalman skrev:Vi kan inte skylla på att det är för tufft att spela hockey för oss. Minns de dagar då vi var som Luleå är nu, och vi älskade det. Det var inte snyggt det Alvarez råkade ut för men det ska bara tagga oss ännu mer.Kall-El skrev:Vi har tyvärr tappat en hel del spelmässigt sedan Fuleås överfall.
Sedan är det skillnad på att spela hårt och fult.
Spelar man hårt och det går lite över styr i en tackling mot sargen så kan jag köpa det. Att kasta upp en armbåge på hakan är 100% avsiktligt och har inget att göra med att spela tufft. ( I all fall inte i min bok. )
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Om någon får tillfälle att fråga nån i laget skulle jag vara väldigt intresserad av att veta vem det är som styr bytena.
Vi tappar pucken alldeles för ofta, det straffar oss hårt. Sluta dräll och vakna nu DIF.
Det är svårt att smälta att Luleå gjorde 2-1 efter att en inavlad jävel på läktaren "blåste" av matchen. DIF vann ju tekningen innan "visslan"..
Det här måste vara en av våra sämsta perioder denna säsong?
kollade reprisen på alvarez skada.. sjukt tydligt han "trycker till" medvetet med armbågen mot huvudet... jag kan inte fatta hur detta patetiska lag får hålla på så här? Blir han inte avstängd på LÅNG tid är det fan skandal!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tredje matchen i rad där vi verkligen inte presterar bra. Oroväckande.
Expert.
Eller så blev det 2-1 pga Robin Press inte på något sätt kan spela hockey...Caveman skrev:Det är svårt att smälta att Luleå gjorde 2-1 efter att en inavlad jävel på läktaren "blåste" av matchen. DIF vann ju tekningen innan "visslan"..
Väntar bara på att kärringen Osten skall gå ut i media och säga att Alvarez filmar/förstärker situationen och att det inte skall vara utvisning ens.