SHL Omgång 6: Djurgårdens IF - Malmö 3/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 6: Djurgårdens IF - Malmö 3/10

Inlägg av diftobbe89 »

Måste även berömma min personliga favorit #52 som gjorde sin bästa match för säsongen, fin propp på deras kapten också som senare fick matchstraff.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:Usch va dålig match. Sören står och berömmer laget. "Kontroll på hela matchen i 60 minuter"... Är han onykter? Englund, Alvarez och framförallt omutlige Armalis är dagens hjältar.

Thoresen börjar bli dags att göra något åt. Använde man epitetet "otränad" som orsak för att inte värva Hannula för ett par år sedan så borde Thoresens kontrakt hävas omedelbart. En ren fara ute på isen, och den enda spelaren jag kan jämföra honom med är Donald Brashear. Lika efter, i alla situationer. Använd honom som extraspelare nästa omgång, och plocka bort honom från PP.

Sallinen och Hultström för dessutom sina sämsta insatser i DIF-tröjan idag.

Ber om ursäkt Malmö, vet hur det känns att förlora orättvist.
Jösses.
Nemen god dag. Tack för quoten!

Thoresen ser inte bara ringrostig ut. Han ser på riktigt dåligt tränad ut. Benen som en gång gick som trumpinnar är nu spikraka och saknar all form av explosivitet. Han försöker istället leva på kyla och speluppfattning. Problemet är ju att han saknar de egenskaperna. Då blir det svårt! På tal om Mackan Nilson så är Thoresen inte helt olik honom, men syftar då på degrationssäsongen. Åka runt och leka Linkan, utan de handlederna blir bara fjantigt. Han måste inse att han måste göra slitjobbet. Annars kan han lika gärna söka sig iväg!
Du får en till av bara farten.

Du vet om att Thoresen opererades för sportbråck(ljumske och buk) i slutet av sommaren?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Men snälla.. Försök nu ha lite tålamod met Thoresen. Han är ju för faaan opererad och ligger en bra bit efter med fysen. Han är ju inte en anaboiduracell som kör 200% med så kort rehab han haft. Thoresen kommer vi att få glädje av. Ge han förtroende nu o sluta hacka på han.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:Usch va dålig match. Sören står och berömmer laget. "Kontroll på hela matchen i 60 minuter"... Är han onykter? Englund, Alvarez och framförallt omutlige Armalis är dagens hjältar.

Thoresen börjar bli dags att göra något åt. Använde man epitetet "otränad" som orsak för att inte värva Hannula för ett par år sedan så borde Thoresens kontrakt hävas omedelbart. En ren fara ute på isen, och den enda spelaren jag kan jämföra honom med är Donald Brashear. Lika efter, i alla situationer. Använd honom som extraspelare nästa omgång, och plocka bort honom från PP.

Sallinen och Hultström för dessutom sina sämsta insatser i DIF-tröjan idag.

Ber om ursäkt Malmö, vet hur det känns att förlora orättvist.
Jösses.
Nemen god dag. Tack för quoten!

Thoresen ser inte bara ringrostig ut. Han ser på riktigt dåligt tränad ut. Benen som en gång gick som trumpinnar är nu spikraka och saknar all form av explosivitet. Han försöker istället leva på kyla och speluppfattning. Problemet är ju att han saknar de egenskaperna. Då blir det svårt! På tal om Mackan Nilson så är Thoresen inte helt olik honom, men syftar då på degrationssäsongen. Åka runt och leka Linkan, utan de handlederna blir bara fjantigt. Han måste inse att han måste göra slitjobbet. Annars kan han lika gärna söka sig iväg!
Du får en till av bara farten.

Du vet om att Thoresen opererades för sportbråck(ljumske och buk) i slutet av sommaren?
Se vad jag skrev... Han ser INTE BARA ringrostig ut tyvärr. Han är knappt en skugga av sitt forna jag. Tyvärr är han inte riktigt spelskicklig nog att bara leva på sin skalle, så om han vill fortsätta lira professionellt så måste han inse att man inte får något gratis.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Kul att Vejdemo nästan fick 12 minuter idag. Heinerö och Ollas 0. Tycker det är dags att släppa Heinerö.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Älskar folks ursäkter för Thoresen. Spelar ingen roll att han opererat sig när han knappt kan slå en passning rätt för det ska man ändå kunna göra om man får sådan sjuk lön. Bänka han några matcher o sätt in heinerö istället så får han "träna" upp sig.

Låt han spela med damlaget eller juniorerna istället.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Senast redigerad av Morwin den 2015-10-03 18:39:01, redigerad totalt 1 gånger.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:Se vad jag skrev... Han ser INTE BARA ringrostig ut tyvärr. Han är knappt en skugga av sitt forna jag. Tyvärr är han inte riktigt spelskicklig nog att bara leva på sin skalle, så om han vill fortsätta lira professionellt så måste han inse att man inte får något gratis.
Ringrostig? Handlar inte om någon klassisk försäsongs-ringrostighet, handlar om att kunna använda benen(alltså skridskoåkningen) rätt efter en ljumskoperation, vilket tar ett tag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Morwin skrev:Älskar folks ursäkter för Thoresen. Spelar ingen roll att han opererat sig när han knappt kan slå en passning rätt för det ska man ändå kunna göra om man får sådan sjuk lön. Bänka han några matcher o sätt in heinerö istället så får han "träna" upp sig.

Bild
Morwin

Inlägg av Morwin »

vettig analys från högström som anser att vi spela dåligt.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Praetori

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:ok.. om Sören på allvar tycker vi gör en bra match över 60mins och dessutom "kontrollerar matchen"... ja då jävlar har jag inte mycket hopp för denna säsongen och vad grabbarna har för syn på sitt eget spel... shiiit! :shock:
Sörensen är då ingen Jocke E när det kommer till matchuppfattning men å andra sidan har han kvalitéer som Jocke aldrig haft.

Framspelningen han gör till Matt är ju Linkan klass på.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Förstakedjan behöver verkligen Fällström. Den fungerar inte alls utan honom.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Mattias_87 skrev:Förstakedjan behöver verkligen Fällström. Den fungerar inte alls utan honom.
Alternativt en spelare av högre klass än Lundberg...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Kollar på HV - Linköping. Vi gnäller på Thoresen men Martin Thörnberg är fasen klasser sämre än vår Thore. Är nog helt klart omställningsproblem från KHL till SHL...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jadu Sörensen, jag blir nästan oroad över din usla analys.

Malmö spelade ut oss i första, fortsatte vara det klart bättre laget i andra.

I tredje räddas vi av deras frustration och får tack och lov mestadels spela med en man mer.

Vårt dåliga spel i egen zon fortsätter, vad är tanken med detta lättlästa småputtande och tvåmeterspass som ger motståndarna gratis puckvinst.
Undrar om sportchefen och spelanalytikern Tompa stirrat sig blind på att alltid spela sig ur alla situationer.
Vid kontroll, ja, annars rejälare tag i egen zon tack.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev:Kollar på HV - Linköping. Vi gnäller på Thoresen men Martin Thörnberg är fasen klasser sämre än vår Thore. Är nog helt klart omställningsproblem från KHL till SHL...
KHL är inte överdrivet mycket bättre än SHL när det kommer till spelet i allmänhet så jag är inte direkt överraskad. Däremot är Thoresen helt enkelt inte bra just nu. Om det beror på skadan/operationen, fysikdipp eller att han matchas ooptimalt med tanke på medspelare och taktikupplägg kan man bara spekulera kring.
Däremot har han sett ruggigt blek ut under längre tid jämfört med sin kapacitet att man får anta att det är bråcket och därefter eftersatt förmåga till komplett rehab som är huvudorsaken.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar