SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10
- Cirith Ungol
Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10
Högström var skitbra i andra, periodens bästa kanske (såg inte första perioden).
Senast redigerad av Cirith Ungol den 2015-10-01 19:32:54, redigerad totalt 1 gånger.
- ANTECKNINGSBLOCK
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om man är missnöjd med Högströms match såhär långt så undrar jag ärligt talat hur höga krav man har...
Han måste göra ett snabbare pass eller skott! Sen sluta med snurrfinten på blå som han minst gör 3ggr per match. Då kanske han skulle stiga i "Älskade spelare-rankingen"minalman skrev:Högström kommer aldrig att bli älskad...
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Nej han är på tok för flashig för det som back. Sörensen gör ungefär lika korkade beslut i anfallsspelet som Högström men som forward så är det alltid lättare att bli älskad eftersom misstag inte leder till hjärtsvikt hos publiken eller i värsta fall baklängesmål (med undantag som Sörens självmål då).minalman skrev:Högström kommer aldrig att bli älskad...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alltså jag vet att man inte ska kritisera straffval men hur faaaan tänker man när man sätter in Sören den här matchen? Sällsynt iskall. Vi har spelare som Hultström, Anderson och Högström som gör grymma perioder. Aja kommer aldrig få som jag vill på den punkten
Hyfsad Linkan-vibb på sista passen från Thoresen till Hultström. Jisses vad kyligt. Överlag mer åt det bekväma Bremberg-hållet än den gamla krigande Thoresen som jag minns. Lyckas ofta behålla pucken fast han ser så jävla trög ut. Handlederna och skallen verkar bli bättre och bättre. Men åkningen ser obehagligt dålig ut från vår käre norrbagge.

Hyfsad Linkan-vibb på sista passen från Thoresen till Hultström. Jisses vad kyligt. Överlag mer åt det bekväma Bremberg-hållet än den gamla krigande Thoresen som jag minns. Lyckas ofta behålla pucken fast han ser så jävla trög ut. Handlederna och skallen verkar bli bättre och bättre. Men åkningen ser obehagligt dålig ut från vår käre norrbagge.
Rögle är verkligen gjutna att komma sist.. fyfan så uselt detta lag är!
Vi spelar som vanligt, en miljard chanser och minimalt i mål... Vårt underbara PP är helt bortblåst, dock funkar BP rätt bra så alltid nått..
Denna match kan ju bara sluta på ett sätt nu när vi går in i tredje med uddamålsledning...
Vi spelar som vanligt, en miljard chanser och minimalt i mål... Vårt underbara PP är helt bortblåst, dock funkar BP rätt bra så alltid nått..
Denna match kan ju bara sluta på ett sätt nu när vi går in i tredje med uddamålsledning...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Sörensen kall? Haha... Nja.
Lundberg förstör verkligen sin kedja totalt på egen hand. Aldrig sett en mer osynlig spelare i SHL.
Sören ville troligen ta den.Manijock skrev:Alltså jag vet att man inte ska kritisera straffval men hur faaaan tänker man när man sätter in Sören den här matchen? Sällsynt iskall. Vi har spelare som Hultström, Anderson och Högström som gör grymma perioder. Aja kommer aldrig få som jag vill på den punkten![]()
Thoresen eller Matt hade nog varit ett bättre val dock.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hade också satt Sörensen på straffen faktiskt. Ser inga konkurrenter där just nu tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
Jo, men det har varit lite vårt signum senaste åren (inte bara Högström) dutta, dutta flera sekunder för att pucken skall kännas rätt på bladet (..eller vad fan det är för knattefasoner!) istället för ett snabbt skott/pass.Praetori skrev:Det är dock inte jätteofta man ser en back lura upp en forward på läktaren för att köpa korv.Henke_F skrev:Högström skall ju alltid dutta runt med pucken en 2-3 sekunder. Slutar han med snurrskiten på blå och tar lite snabbare "beslut" så.Lee Harvey Oswald skrev:Skjut.....alltid skjut... i slutet av en period med dålig is.
Orutin
Högström har gjort en supermatch så här långt så statistiken säger att han kommer göra en indianare av episka proportioner i tredje.
Typ lägre än korpennivå!
Det blir jag fan skogstokigt förbannad på!
Minns inte vem som sade det men en spelare förklarade lite skillnaden i nivå i olika serier och typ i division 1 hade du 3sek på dig att ta beslut, i allsvenskan närmare 2sek i Elitserien så var det runt sekunden. Helst skall du ju veta vad du ska göra av pucken i samma ögonblick du får den på högsta nivå.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Vejdemo!Mattias_87 skrev:Hade också satt Sörensen på straffen faktiskt. Ser inga konkurrenter där just nu tyvärr.
Tror fan en random div1 spelare skulle göra bättre ifrån sig än vad nr 72 görVikas skrev:Lundberg förstör verkligen sin kedja totalt på egen hand. Aldrig sett en mer osynlig spelare i SHL.
Inte speciellt troligt men hade inte klagat.Axel_K skrev:Vejdemo!Mattias_87 skrev:Hade också satt Sörensen på straffen faktiskt. Ser inga konkurrenter där just nu tyvärr.
Aldrig sett Vejdemo i ett friläge/straff-situation... så hade nog hellre kört Matt idag, men kan inte klaga på att använda Sören.. killen har handleder som ingen annan i DIF.Lynxlynx skrev:Inte speciellt troligt men hade inte klagat.Axel_K skrev:Vejdemo!Mattias_87 skrev:Hade också satt Sörensen på straffen faktiskt. Ser inga konkurrenter där just nu tyvärr.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).