SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015

Inlägg av Rix »

Tellan såg inte ut som han var helt med där, visst är det ett svårt läge, men använd kroppen Tellan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Alltså Ahlén...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Glider hemåt. Släpper Zackrisson helt. Kul.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#87 skrev:Alltså Pesonen...
Usel backcheck i vanlig ordning som vid alla våra baklängesmål.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om ni nu vill såga backar, #4:s passivitet vid 1-2 är genant.
Uppträder som en elegant gammal dam ...med handväska
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:Jaa du, kul för Jocke men illa för DIF. Detta kommer endast innebära att han får fortsätta bära den ohyggligt höga istiden när han inte förtjänar den.

Att det inte skulle vara skillnad på junisar och seniorspelare är larv. En junis kan gör sjukt bra insatser, visst. Finns matcher där Englund sätt ut som Ragnarsson defensivt. Då sitter man och njuter av hans spel. MEN det är berg och dalbanan som är farlig. Det finns inte en junior, framförallt backspelare, som är jämn i sina insatser. Det är fakta! Klart att seniorer också kan vara ojämna men i en helt annan utsträckning. Därför är det viktigt att man inte har för många sådana platser per säsong. Enkelt! Jag säger inte att man ska sluta spela juniorer. Jag säger att man ska plocka ner deras roller radikalt. Satsa på en per säsong när det gäller backar.

Personligen har jag en förkärlek för just den defensiva biten. Anser att ett bra försvarsspel är lika mycket hockeygodis som ett vacker mål. Kan bero på att jag varit back i alla sporter jag spelat.
Men vad fan, det är klart att det är skillnad på juniorer och seniorer. Det betyder inte att en junior är lagd till att slarva bara för att han är junior. Fan, kolla på Josefson och Krüger till exempel. Du nämner ju själv den äldsta i laget, Joakim Eriksson. Vågar du påstå att han inte slarvar offensivt?
Men läs gosse. Skillnad på backsida och anfallssida. Som det är nu slarvar Jocke även i försvaret så han hör inte hit. Det beror på slitenhet det är jag säker på. Juniorer är lagda att vara varannandagsspelare. Deras slarv är på en annan nivå än seniorers. Englund idag är ett typiskt valpmisstag. Det ska inte finnas på världskartan att kasta in den sådär framför eget mål i det läget.
Så det är en fråga om hur slarvet är och ser ut? Inte att slarvet uppkommer? Åldersrasism bara. Jag har sett x antal "seniorbackar" göra exakt samma misstag som Englund gjorde där.
Faktiskt jaa. Sen framförallt en fråga hur ofta slarvet uppkommer. Det där är knappast Englunds idiotindianare.

Lee Harvey: Ragge hade ALDRIG gjort den där missen. Hade han gjort det hade jag misstänkt en stroke eller liknande...
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ahlén....hur är han fortfarande kvar i laget?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Filmning, någon?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Rix skrev:Tellan såg inte ut som han var helt med där, visst är det ett svårt läge, men använd kroppen Tellan.
Jag tycker Tellan har sett lite sådär ut ett par matcher nu.. Armalis borde få lira nån match nu.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nu blir det åka av.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Alltså, sånt agerande från både backen och Tellan går inte hem. Herregud det ser så slött ut. Rör er lite för f*siken.

Sen har vi Ahlén som inte vill åka skridskor. Helt onödig utvisning.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Står inte Tellan på huvudet resten av matchen så rinner det här iväg alltså.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag förstår faktiskt inte hur folk inte ser hur totalt värdelös Ahlén är. Helt ärligt alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

När får Savve flyt?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Mattebo skrev:Filmning, någon?
Ahlen är nog så himla stark att han flyger som en vante. ;)
Skriv svar