SHL: Djurgårdens IF - Leksand 26/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksand 26/12 2014

Inlägg av Vikas »

Någon som har bra koll på lagen i toppen av HA? Är de faktiskt sämre än oss?
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:Någon som har bra koll på lagen i toppen av HA? Är de faktiskt sämre än oss?
De är inte sämre än leksand iaf.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Domarna släppte massvis av fult från våran sida också, tror totalt sett det gick jämnt ut.

Matchen i sig, spelar vi såhär men på något sätt får bättre effektivitet eller medstuds kommer vi fortsätta plocka poäng genom att göra matcher jämna.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

seppuko skrev:Domarna släppte massvis av fult från våran sida också, tror totalt sett det gick jämnt ut.
.
Sant

Tafatt är att fokusera på att domarna först måste bli bättre innan vi kan klättra i tabellen (eller iaf stoppa det fria fallet).
Självklart jämnar det inte alltid ut sig i enstaka matcher, men självfallet utslaget på en hel säsong

Med max oflyt i denna match hade Leksand kontrat in 2-3 mål i mittenperioden och avgjort redan där, vi spelade direkt korkat då
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi får lov att se på detta som tändvätska inför brunäsmatchen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Sååååå jäkla surt. Kändes att det var en sådan dag då inget går vår väg. Vi tog aldrig kampen framför Asenfelt :twisted: .. Vi stog o småduttad bekvämt vid bliå o fastna i sarghörnen. Sedan stressade Leksand våra backar högt upp vid blå så vi fick aldrig ngn ro.
Ursäkta mig..men tror tyvärr vi kommer gå tungt nu. Ingen förstärkning vid horisonten heller. Vi behöver få in en Hörnqvistkopia som kommer in likt en jäkla energikula o går stenhårt på mål.
Stämningen i Globen var oxå riktigt tam. Känner tyvärr inte alls igen klacken. Vi har tappat all energi o verkar proppmätta. Heder åt er som ändå kämpar berömvärt men vi lyfter faaan inte utan faller ihop med befarad pyspunka :x
Usch vad SURT det känns ikväll :x
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

OM inte centern finns på marknaden kanske man borde titta på två forwards från Nordamerika som åker massor av skridskor, tacklas konstant, kommer in med lite jävlar anamma och ALLTID tar skott går mot mål.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Sååååå jäkla surt. Kändes att det var en sådan dag då inget går vår väg. Vi tog aldrig kampen framför Asenfelt :twisted: .. Vi stog o småduttad bekvämt vid bliå o fastna i sarghörnen. Sedan stressade Leksand våra backar högt upp vid blå så vi fick aldrig ngn ro.
Ursäkta mig..men tror tyvärr vi kommer gå tungt nu. Ingen förstärkning vid horisonten heller. Vi behöver få in en Hörnqvistkopia som kommer in likt en jäkla energikula o går stenhårt på mål.
Stämningen i Globen var oxå riktigt tam. Känner tyvärr inte alls igen klacken. Vi har tappat all energi o verkar proppmätta. Heder åt er som ändå kämpar berömvärt men vi lyfter faaan inte utan faller ihop med befarad pyspunka :x
Usch vad SURT det känns ikväll :x
Jepp.
Känslan ikväll är svårbeskriven i ord, en malande process av stegrande oro har återigen inletts.

Vi spelar hyfsat ....men har bara mäktat med en trepoängare på det senaste 11 matcherna.
Hur blir det med poängskörden om även spelet blir bedrövligt? :shock: (såna perioder kommer ju också under en säsong)

Trots att jag kallt räknat med PlayOff-kval före säsongen så känns det allt annat än lockande just nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Dåligt. Bara dåligt.

Ëtt gäng jävla pyramider har stått i 2000 år, men att köra över det här dalmasgänget är en total omöjlighet, visar det sig.

Fyra lägen där pucken ligger helt fri och bara ska rakas in, men vi ändå inte mäktar med det. Och då räknar jag ändå inte blåsningen av blockerad puck i första perioden när Alsenfelt missade med plocken.

Vår så kallade klack blir bara värre och värre för varje match som går. Är så tröttsamt att stå i den och skrika sig hes så jag vet inte vad jag ska ta mig till längre.

Folk som står å slår sig själva för bröstet och tycker vi är så jävla bra klackmässigt - Ta tag i er själva för fan. Vi blir utsjungna av Leksand. LEKSAND.

Jag skäms.
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tycker vi är klart bättre än Leksand i 60 min. PP såg bättre ut än vanligt. Varje gång vi fick chansen nu så hände det något bra i alla fall, inte det sedvanliga att hälften av PP-lägena spenderas enbart i mittzon och egen zon. Deras målvakt stal tre poäng åt dom idag helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Domarna var urusla idag, faktiskt mer än vanligt. Men vinner man skotten med 40 - 26 och är så överlägsna spelmässigt ska man ändå kunna avgöra en sån här match.
2014-04-07, vad hände?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Bra match. Men en normal utdelning och vettiga domare så vinner vi med 5-1 eller liknande. Tellan är tyvärr kvar vid julbordet och såg riktigt darrig ut. Mycket slarviga returer!

Leksand är ju verkligen fruktansvärt dåliga. Där är ett lag i fritt fall och förhoppningsvis så kan vi bli av med skiten den här säsongen. Gärna för evigt! De förtjänar att gå under. Deras supportrar är inavlade popcorntuggande plastgranar, som även de förtjänar det. Försvinn bara!

Djurgården lirar riktigt bra idag, men vi måste lära oss att få upp puckarna. Jävlar vad mycket skit som kom utefter isen idag. Alsenfeldt bör knappt vara svettig trots att han fick 40 skott på sig. En lätt resa!

Ljungh saknades, vilket märktes väldigt tydligt. Framförallt på våran planhalva. Kan vi få spela EN match med full trupp tack...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
seppuko skrev:Domarna släppte massvis av fult från våran sida också, tror totalt sett det gick jämnt ut.
.
Sant

Tafatt är att fokusera på att domarna först måste bli bättre innan vi kan klättra i tabellen (eller iaf stoppa det fria fallet).
Självklart jämnar det inte alltid ut sig i enstaka matcher, men självfallet utslaget på en hel säsong

Med max oflyt i denna match hade Leksand kontrat in 2-3 mål i mittenperioden och avgjort redan där, vi spelade direkt korkat då
Svårt att normal-fördela domar-inflytande på matchresultat sett över säsong, Det måste ses per match. En svag insats kan betyda missad poäng för ett lag som med denna poäng hade klarat sig från ett kval t ex. Rent statistiskt kan det väl bli "utjämnat" men inte annars. (Man kan få en domartabbe med sig som ger poäng, sure, men det kan ju vara mot ett betydelselöst motstånd. Ett poängrån mot streckmotstånd slår hårdare t ex men i statistiken ser det ju samma-lika ut.)

Ett exempel på hur det går när domarna verkligen gör sitt jobb bra är Nisse Ekmans sista match innan han drabbades av stroken. Domarna hade en bra dag på jobbet. Ryggsäckshockey tilläts inte och Saik drabbades av mängder av just såna 2or. Vi vann matchen för att vi tilläts spela hockey och Saik nekades möjligheten att sabotera genom hakningar/fasthållningar/etc. Vi vann med 5-2 eller liknande. (orkar inte kolla :) ) Hade domarna varit sövda skulle vi nog fått svårare att vinna. Det togs nån enstaka annan 2a också men sett över matchen hade de bra koll på det som skedde på isen. Sen kan det jämföras med en förlustmatch mot Kaffe där domarna sket fullständigt i ryggsäckshockey och där spelförstörande moment inte straffades alls. Trots direktivet: Stävja spelförstörande aktioner. De blundade för/missade allt. Kaffe vann. På grund av domarinsatsen, garanterat.

Att lag drabbas olika beroende på hur domarna klarar sin uppgift är inte bra. Nu är det nivån vi har i Sverige men tesen är ju att vi måste göra något för att få till bättre bedömningar. Det kan ju ske genom att förenkla reglerna och ta bort sånt som inte är relevant, sånt som i stort bara ställer till det för domarna. Hybridicing och liknande. Det behöver inte vara så svårt kan jag tänka.

Se till att ha klara riktlinjer och en utomordentlig kommunikation mellan domare och lag.
Se till att inte ge kompensations-utvisningar. Gör rätt från början. Och: Två fel ger inte ett rätt.
Se till att utveckla spelförståelse hos domarna. De verkar behöva förstå sporten lite mer för att klara av att döma bättre...

Äh.. alla lag drabbas här och där men ibland får det ödesdigra konsekvenser. Det måste bli bättre. T ex att man även när en avvaktande utvisning är på gång även tar för ytterligare vidrigheter som begås från då armen lyfts tills dess visslan piper.

Hur som helst är det inget laget i sig kan påverka utan det är bara att köra på, oavsett kvaliteten på lärkorna. Det lönar sig aldrig att grina på domarna under match. Det verkar inte våra killar göra heller!

Något rörigt kanske, skyller på julskinka och must.

Kvällens match hade vi vunnit om vi bara hade haft flytet som vi förtjänade. Flera puckar låg rena framför Alsenf. En styrning i stolpen etc.

Mot nästa!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Sonens första match i Globen. Han blev besviken över att vi inte hade biljett på C. Tyckte det var häftig utsikt där. Jag blev besviken på resultatet men spelet helt okej. Alltid lätt att hitta syndabockar vid förlust, men 0-1 såg enkelt ut. Sedan borde vi naturligtvis mäktat med mer än 1 mål. Så.....nya tag mot Gävle.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Visst var vi värda ett par poäng idag men jag grämer mig över alla missade halvöppna mål. Hur svårt kan det vara att lyfta en puck några decimeter över isen?

PP kändes okej men jag gillar inte att varje spelare som tar emot pucken ska söka efter en smart passning i några sekunder. Jag ser hellre att man passar närmaste fria gubbe ett par gånger och får upp tempot, då kommer läget till slut.

Klacken kändes ganska dålig idag. Folk fokuserar mer på bira än sång, tråkigt. Dessutom blev någon misshandlad i klacken om jag förstod det rätt? Ruttet!
Skriv svar