Där håller jag dock med dig. Det han twittrade var kanske inte jätteklokt, bättre ätt inte ge Ferna något välkomnande alls om man inte gillar honom. Men att kalla Pang för pinsam är väldigt dåligt och visar att man inte har koll på vår läktarkultur överhuvudtaget.Mattias_87 skrev:Pang gör ett oerhörd bra jobb, ingen kan ersätta honom. Däremot gillar jag och många andra inte att han kallar våra nysignade spelare för öknamn. Speciellt inte spelare vi är i behov av. Vem vill ha ett sånt välkomnande?20002001 skrev:Skrämmer mig att folk kallar Pang pinsam. Bara att kolla på vilken effekt han hade under kvalserien, för jävlar i min låda vad Hovet kokade och det bevisades där och på JK dagen vilken effekt Pang och resten av Ultraskillarna har för vår läktarkultur.
Daniel Fernholm till DIF
Re: Daniel Fernholm till DIF
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- Jim Morrison
Alltså, visst. Jag hade hållit med dig om det var någon annan spelare. Men Fernholm visste vilket bemötande som väntade från vissa om han kom tillbaka. Jag säger inte att det är rätt, men han visste exakt vad som väntade.Mattias_87 skrev:Pang gör ett oerhörd bra jobb, ingen kan ersätta honom. Däremot gillar jag och många andra inte att han kallar våra nysignade spelare för öknamn. Speciellt inte spelare vi är i behov av. Vem vill ha ett sånt välkomnande?20002001 skrev:Skrämmer mig att folk kallar Pang pinsam. Bara att kolla på vilken effekt han hade under kvalserien, för jävlar i min låda vad Hovet kokade och det bevisades där och på JK dagen vilken effekt Pang och resten av Ultraskillarna har för vår läktarkultur.
Trodde fan det skulle bli ännu starkare motreaktioner än vad det blivit. Folk verkar inte vara så långsinta utan är oroliga för det man ska vara riktigt orolig för på riktigt. Hans nuvarande kvalité.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Daniel Fernholm till DIF
Japp.pulverapa skrev:Tim Pang är väl portad från fotbollen?BOMBOM BOUCHARD skrev:Låt Tim njuta av fotbollen.Godnoken skrev:"Skit i Fernholm. Det är sol ute och DIF spelar mot Häcken ikväll. Vi kan prata om billigt slödder senare." - Tim Pang på twitter.
Så trist med ett sånt uttalande. Fernholm spelar i DIF nu. Alla spelare skall ha 100% stöd från oss. Tror folk att spelare VILL till DIF när folk som lämnar/kommer tillbaka till DIF och spelare i DIF kallas horor av fansen?
Detta var en av de starkaste värvningarna till kommande år. Sedan att det inte står Deilert på ryggen skiter jag fullständigt i.
Välkommen Fernholm.
20002001;
Vad har hans pinsamhet att göra med vår läktarkultur?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Att vissa av de äldre trogna hockeysupportrarna kanske inte vill ha honom tillbaka är en femma, men att Pang går ut och gnäller är bara löjligt. Vad var han när Fernholm svek oss? 15 år?
Tråkigt att attityden är så pass dålig från vissa supportrar jämt emot hockeyn. Istället för att hypa säsongen skriver man negativt om hockeysektionen som får folk att tveka. Tycker det är jävligt tråkigt att det fortsätter vara så säsong efter säsong.
Men men, Tim Pang får tycka vad han vill. Vissa håller med honom, andra inte. Men ibland skadar det inte att hålla sina åsikter för sig själv.
Tråkigt att attityden är så pass dålig från vissa supportrar jämt emot hockeyn. Istället för att hypa säsongen skriver man negativt om hockeysektionen som får folk att tveka. Tycker det är jävligt tråkigt att det fortsätter vara så säsong efter säsong.
Men men, Tim Pang får tycka vad han vill. Vissa håller med honom, andra inte. Men ibland skadar det inte att hålla sina åsikter för sig själv.
Det är hockey för fasiken inte landsförrederi.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Instämmer helt. En del verkar leta efter saker att kunna negga om.Salas skrev:Att vissa av de äldre trogna hockeysupportrarna kanske inte vill ha honom tillbaka är en femma, men att Pang går ut och gnäller är bara löjligt. Vad var han när Fernholm svek oss? 15 år?
Ang Fernholm, så enligt några ska alla alltid vilja spela för oss. Aldrig kunna lämna av fri vilja till annan svensk klubb. Då ska vi med andra ord heller aldrig kunna värva av andra shl-klubbar då?
Riktigt löjligt faktiskt och ett bittert synsätt. Liknar det gamla sovjetiska åsikterna.
Klart att de flesta vill söka pengar och framgång.
Däremot om en ekonomiskt oberoende spelare som Foppa, Sudden eller Öhlund kommit hem och kritat för ex Frölunda hade man höjt på ögonbrynen en smula.
Vi ska vara glada att Fernholm bortser från några människors patetiska påhopp och väljer att komma tillbaka.
Jag vill se DIF vinna i Shl.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Välkommen tillbaks! Var elak och stå upp för laget så är snart allt glömt
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det finns SHL-klubbar. Sedan finns DIF. Där är skillnaden..BOMBOM BOUCHARD skrev:Instämmer helt. En del verkar leta efter saker att kunna negga om.Salas skrev:Att vissa av de äldre trogna hockeysupportrarna kanske inte vill ha honom tillbaka är en femma, men att Pang går ut och gnäller är bara löjligt. Vad var han när Fernholm svek oss? 15 år?
Ang Fernholm, så enligt några ska alla alltid vilja spela för oss. Aldrig kunna lämna av fri vilja till annan svensk klubb. Då ska vi med andra ord heller aldrig kunna värva av andra shl-klubbar då?
Riktigt löjligt faktiskt och ett bittert synsätt. Liknar det gamla sovjetiska åsikterna.
Klart att de flesta vill söka pengar och framgång.
Däremot om en ekonomiskt oberoende spelare som Foppa, Sudden eller Öhlund kommit hem och kritat för ex Frölunda hade man höjt på ögonbrynen en smula.
Vi ska vara glada att Fernholm bortser från några människors patetiska påhopp och väljer att komma tillbaka.
Jag vill se DIF vinna i Shl.
Det finns vettiga uttalanden. Sen finns löjliga. (förutsatt att du inte är ironisk, vilket du kanske är?)Highwind skrev:Det finns SHL-klubbar. Sedan finns DIF. Där är skillnaden..
Det är jävligt lätt att sitta här och klanka ner på spelare. Jag har knappt missat en hemmamatch sedan säsong 08/09, älskar Djurgården Hockey över allt annat, men sätter jag in mig i rollen som hockeyspelare så hade jag nog i Fernholms sits också lämnat. Djurgårdens ekonomi var usel, laget var uselt och Linköping kom med ett bra erbjudande (säkert en löneökning mellan 75-100%) som Djurgården med all säkerhet inte ens var i närheten av att kunna matcha. Helt ärligt så är man ju dum om man tackar nej.
Sen att Fernholm gjort misstaget att snacka om hur mycket han älskar Djurgården, det är något som idrottare bör undvika om man inte är medioker (typ Fimpen) och har för avsikt att stanna hela karriären. Men Fernholm är ju knappast ensam om att ha gjort det misstaget, och han bör därför inte ses ner på.
Ishockey är inte en hobby, det är ett yrke för ishockeyspelarna. I slutändan handlar det om att tjäna pengar, och hur man ger sig själv rätten att se ner på dessa personer för att dom tackar ja till en högre lön är för mig helt absurt.
Re: Sv: Daniel Fernholm till DIF
+1Salas skrev:Det finns vettiga uttalanden. Sen finns löjliga. (förutsatt att du inte är ironisk, vilket du kanske är?)Highwind skrev:Det finns SHL-klubbar. Sedan finns DIF. Där är skillnaden..
Det är jävligt lätt att sitta här och klanka ner på spelare. Jag har knappt missat en hemmamatch sedan säsong 08/09, älskar Djurgården Hockey över allt annat, men sätter jag in mig i rollen som hockeyspelare så hade jag nog i Fernholms sits också lämnat. Djurgårdens ekonomi var usel, laget var uselt och Linköping kom med ett bra erbjudande (säkert en löneökning mellan 75-100%) som Djurgården med all säkerhet inte ens var i närheten av att kunna matcha. Helt ärligt så är man ju dum om man tackar nej.
Sen att Fernholm gjort misstaget att snacka om hur mycket han älskar Djurgården, det är något som idrottare bör undvika om man inte är medioker (typ Fimpen) och har för avsikt att stanna hela karriären. Men Fernholm är ju knappast ensam om att ha gjort det misstaget, och han bör därför inte ses ner på.
Ishockey är inte en hobby, det är ett yrke för ishockeyspelarna. I slutändan handlar det om att tjäna pengar, och hur man ger sig själv rätten att se ner på dessa personer för att dom tackar ja till en högre lön är för mig helt absurt.
Att kalla åsikter för löjliga är en ohederlig argumentationsteknik. Bygg upp din poäng genom logik istället för att håna andra. Vi är inte AIK.
Det är jättebra att du har gått på varje match. Din lojalitet ifrågasätter jag inte.
Sedan råder det delade meningar om hur vi ser på DIF som klubb. Medan du ser DIF som en klubb i mängden ser jag DIF som Europas "Liverpool", "Barcelona" eller "Bayern Munchen" osv. Alltså mer än en vanlig klubb.
I dagens värld prioriterar människor pengar framför allt annat. Det accepterar jag. Det är en del av dagens kultur. Men det behöver inte vara så. Passion och kärlek kan segra över pengar.
Men det finns också en vision. En dröm. Där val av klubb inte beror på vem som erbjuder mest lön. Hjältar värda att nämna är Jimmy Ölvestad och Kristoffer Ottosson. De valde att gå ned kraftigt i lön för att ta ansvar för att de spelade ned oss. De ville reparera sitt misstag och ta oss upp igen. De kunde likt Mackan Nilson valt att flytta dit pengarna var större.
Det är sådana spelare vi ska höja och lyfta upp. Ge vår kärlek. Inte spelare som kallar sig Djurgårdare men springer dit pengarna är som störst. Detta kan accepteras i andra klubbar. Men inte här.
Djurgården är något speciellt. Det är därför vi har Sveriges bästa hockeypublik och mest passionerade spelare. Låt oss inte se oss som en klubb i mängden och se detta vittra bort. Vi är unika och ska fortsätta bygga på det vi gör annorlunda och inte apa efter NHL eller landsbygd.
Det är jättebra att du har gått på varje match. Din lojalitet ifrågasätter jag inte.
Sedan råder det delade meningar om hur vi ser på DIF som klubb. Medan du ser DIF som en klubb i mängden ser jag DIF som Europas "Liverpool", "Barcelona" eller "Bayern Munchen" osv. Alltså mer än en vanlig klubb.
I dagens värld prioriterar människor pengar framför allt annat. Det accepterar jag. Det är en del av dagens kultur. Men det behöver inte vara så. Passion och kärlek kan segra över pengar.
Men det finns också en vision. En dröm. Där val av klubb inte beror på vem som erbjuder mest lön. Hjältar värda att nämna är Jimmy Ölvestad och Kristoffer Ottosson. De valde att gå ned kraftigt i lön för att ta ansvar för att de spelade ned oss. De ville reparera sitt misstag och ta oss upp igen. De kunde likt Mackan Nilson valt att flytta dit pengarna var större.
Det är sådana spelare vi ska höja och lyfta upp. Ge vår kärlek. Inte spelare som kallar sig Djurgårdare men springer dit pengarna är som störst. Detta kan accepteras i andra klubbar. Men inte här.
Djurgården är något speciellt. Det är därför vi har Sveriges bästa hockeypublik och mest passionerade spelare. Låt oss inte se oss som en klubb i mängden och se detta vittra bort. Vi är unika och ska fortsätta bygga på det vi gör annorlunda och inte apa efter NHL eller landsbygd.
Vill inte blanda mig i egentligen men det känns som en accepterad myt här att JimmIE och Otto tjäntat mer pengar nån annan stans. Vill gärna se källor på konkreta bud från andra klubbar eller uttalanden om att någon sportchef skulle sagt sig vara intresserad.Highwind skrev: Men det finns också en vision. En dröm. Där val av klubb inte beror på vem som erbjuder mest lön. Hjältar värda att nämna är Jimmy Ölvestad och Kristoffer Ottosson. De valde att gå ned kraftigt i lön för att ta ansvar för att de spelade ned oss. De ville reparera sitt misstag och ta oss upp igen. De kunde likt Mackan Nilson valt att flytta dit pengarna var större.
Med det sagt inget ont om spelarna, de är verkligen legendarer.
Välkommen Fernholm.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Daniel Fernholm till DIF
Ottosson har tackat nej till både LHC (2002 tror jag det var) och till NHL kontrakt (två år i rad) då han värderade livet med familjen högre (var väl inga jättesummor från NHL).Steef skrev:Vill inte blanda mig i egentligen men det känns som en accepterad myt här att JimmIE och Otto tjäntat mer pengar nån annan stans. Vill gärna se källor på konkreta bud från andra klubbar eller uttalanden om att någon sportchef skulle sagt sig vara intresserad.Highwind skrev: Men det finns också en vision. En dröm. Där val av klubb inte beror på vem som erbjuder mest lön. Hjältar värda att nämna är Jimmy Ölvestad och Kristoffer Ottosson. De valde att gå ned kraftigt i lön för att ta ansvar för att de spelade ned oss. De ville reparera sitt misstag och ta oss upp igen. De kunde likt Mackan Nilson valt att flytta dit pengarna var större.
Välkommen Fernholm.
Samma veva som Mikael Håkanson lämnade DIF för Linköping.
2014-04-07, vad hände?
När vi åkte ner alltså. Då det är den som Highwind antagligen syftar på.Jepe skrev:Ottosson har tackat nej till både LHC (2002 tror jag det var) och till NHL kontrakt (två år i rad) då han värderade livet med familjen högre (var väl inga jättesummor från NHL).Steef skrev:Vill inte blanda mig i egentligen men det känns som en accepterad myt här att JimmIE och Otto tjäntat mer pengar nån annan stans. Vill gärna se källor på konkreta bud från andra klubbar eller uttalanden om att någon sportchef skulle sagt sig vara intresserad.Highwind skrev: Men det finns också en vision. En dröm. Där val av klubb inte beror på vem som erbjuder mest lön. Hjältar värda att nämna är Jimmy Ölvestad och Kristoffer Ottosson. De valde att gå ned kraftigt i lön för att ta ansvar för att de spelade ned oss. De ville reparera sitt misstag och ta oss upp igen. De kunde likt Mackan Nilson valt att flytta dit pengarna var större.
Välkommen Fernholm.
Samma veva som Mikael Håkanson lämnade DIF för Linköping.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Är en sak att lämna för ett annat lag i en annan liga eller för den delen att gå till en annan serie i Sverige. Att lämna för att få speltid känns också ok, men att lämna för pengar och gå till en direkt konkurrent som Fernholm gjorde är inte ok i min bok.
I övrigt detta är spelaren som borde signats istället för någon av herrar Deilert eller Holm.
Fernholm som 1a back känns inte direkt superbt.
I övrigt detta är spelaren som borde signats istället för någon av herrar Deilert eller Holm.
Fernholm som 1a back känns inte direkt superbt.