Alberget 4A - Välj din butik
Re: Alberget 4A - Välj din butik
Vin hade varit sweet.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
KUNG RockyRocky3000 skrev:Jäklar vad schysst med en Pale Ale!ciirree skrev:Kan tilläggas att pale alen tror Grebbestad väldigt mycket på. Därför ska den provbryggas några gånger så den blir perfekt.BaronVonDif skrev:Jo då, först ska vi dock få ut vår Pale Ale, förhoppningsvis kommer den ut i Septemberapplebay skrev:Har ni tänkt på att släppa ett vin?Behöver ni hjälp med etiketten, så vet ni vad jag finns
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
Re: Sv: Alberget 4A - Välj din butik
Varför?pulverapa skrev:Låter onödigt eftersom försäljningen skulle vara minimal.medu82 skrev:Nå cider för oss som är gluten?
Finns många brudar o såna som är gluten som skulle köpa det?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Det tror jag inte. Det finns andra cider man kan köpa om man är glutenintolerant.medu82 skrev:Varför?pulverapa skrev:Låter onödigt eftersom försäljningen skulle vara minimal.medu82 skrev:Nå cider för oss som är gluten?
-
Finns andra öl man kan köpa om man är Djurgårdare.pulverapa skrev:Det tror jag inte. Det finns andra cider man kan köpa om man är glutenintolerant.medu82 skrev:Varför?pulverapa skrev:Låter onödigt eftersom försäljningen skulle vara minimal.medu82 skrev:Nå cider för oss som är gluten?
Lika dumma argument båda två...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
-
http://sv.wikipedia.org/wiki/Glutenintoleransapplebay skrev:Är gluten?
Låter perfekt =)ciirree skrev:Kan tilläggas att pale alen tror Grebbestad väldigt mycket på. Därför ska den provbryggas några gånger så den blir perfekt.BaronVonDif skrev:Jo då, först ska vi dock få ut vår Pale Ale, förhoppningsvis kommer den ut i Septemberapplebay skrev:Har ni tänkt på att släppa ett vin?
Hade med mig en back Alberget på midsommarfesten på Värmdö man var på. Självklart var det ju en del andra Djurgårdare där med och alla gillade den så får se om man värvade några köpare.
Var till och med en solna-brutta som erkände att det var jäkligt god öl.
APA-IPA kommer säkerligen att gillas med risk för att konkurrera ut lagern för min del.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Jahaaa alltid undrat vad det betydermedu82 skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Glutenintoleransapplebay skrev:Är gluten?

-
Hehe...applebay skrev:Jahaaa alltid undrat vad det betydermedu82 skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Glutenintoleransapplebay skrev:Är gluten?aldrig hört någon säga att de är dia. Ja alltså har diabetes.

Därav ciderförslag

Inte för att klampa dig på tårna men APA/IPA är två olika ölsorter. Men en fin APA med en apa på skulle ju sitta fint till grillen under sensommaren.sauron skrev:Etikett...??
Vad skulle namnet vara egentligen? Var det Alberget Pale Ale så det blir "APA" och inte American Pale Ale? Eller var det en IPA som skulle göras.Kungen skrev:Inte för att klampa dig på tårna men APA/IPA är två olika ölsorter. Men en fin APA med en apa på skulle ju sitta fint till grillen under sensommaren.sauron skrev:Etikett...??
Etikettförslag om det skall vara en apa med, valfri text kan läggas på senare:

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Fick för mig att den skulle heta "APA" och vara en "IPA", ergo, en "APA-IPA" . Var väl kanske inte det mest seriösa förslaget heller, utan mest en bild jag fick i huvvet och tyckte var rätt kul
Sedan tvivlar jag starkt på att den skulle godkännas av Bolagets representanter...
/S

/S
It's the hope that kills you.
- Think if...
- Kontakt:
Eller så gör man en legendarisk back med öl, där 24 djurgårdslegender ger namn åt en unik öl var i backen.
F.ö när ni tar sista ölen i 4A hyllan så måste ni säga till att det är slut. Igår var det tomt i Sickla på hyllan men fanns på lagret.
F.ö när ni tar sista ölen i 4A hyllan så måste ni säga till att det är slut. Igår var det tomt i Sickla på hyllan men fanns på lagret.
Using Tapatalk