IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 1/2 2014
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 1/2 2014
Hur går det? Vad står det? Sitter på hotellet i Cardiff med bara rugby på tv och hoppas att det går bra för gubbarna.
Jag blev inte så förvånad över när ni skrev sidledsförflyttningar på Adam efter IKO's mål.
Snacka om att lagen har lätt att scouta Adam, som man gjorde i NHL 99, passning åt sidan sen mål!
Snacka om att lagen har lätt att scouta Adam, som man gjorde i NHL 99, passning åt sidan sen mål!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ni som klankat ner på Säcken för att han kommer att fokusera på spelet i egen zon, hur menar ni?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 1/2 2014
Varför är vi så jävla värdelösa i den här matchen??
-
Det jag menar är att Malmö är ett totallag. De har fler växlar att lägga in än vad vi någonsin kunde drömma om. Syntes till exempel i andra bortamatchen mot dem, de sätter fart och då jävlar blir det åka av och vi har inget att sätta emot. Dessutom ett klassiskt "slutspelslag" i alla dess former.ciirree skrev:Det där spelar ju ingen roll i en PO eller Kvalserie, då är det bäst form som gäller, inget annatförevigtdjurgården skrev:
För att det enda topp3-laget vi har en egentlig chans mot är Västerås.
Malmö har för hög högstanivå
Karlskrona åker sönder oss
Karlskoga grisar sönder oss
Västerås kan vi slå både borta och hemma.
Karlskrona har kört över oss alla möten. Vi har inget att sätta emot under serielunken, hur fan ska vi kunna göra något annorlunda när de RIKTIGT viktiga matcherna kommer smygandes?
Karlskoga är precis som Malmö ett lag som kan gå två-tre nivåer högre än oss. Slår oss på styrfart, kör över oss om de så behagar. En bra målvakt och ett grisigt, slutspelslag även dem.
Västerås däremot, absolut ingen omöjlighet. Speciellt inte om de skulle missa top3 som de gått som tåget på hela säsongen.
25/4-2025
Tack Challe, nu är vi ännu sämre.
Säckat ihop totalt. Särkijärvi-effekten?
Säckat ihop totalt. Särkijärvi-effekten?
Avgå Jocke.
Ge upp denna match redan antar jag?
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Fast vart är logiken? I en eventuell kvalserie så måste vi ändå kunna slå alla lag.förevigtdjurgården skrev:Det jag menar är att Malmö är ett totallag. De har fler växlar att lägga in än vad vi någonsin kunde drömma om. Syntes till exempel i andra bortamatchen mot dem, de sätter fart och då jävlar blir det åka av och vi har inget att sätta emot. Dessutom ett klassiskt "slutspelslag" i alla dess former.ciirree skrev:Det där spelar ju ingen roll i en PO eller Kvalserie, då är det bäst form som gäller, inget annatförevigtdjurgården skrev:
Karlskrona har kört över oss alla möten. Vi har inget att sätta emot under serielunken, hur fan ska vi kunna göra något annorlunda när de RIKTIGT viktiga matcherna kommer smygandes?
Karlskoga är precis som Malmö ett lag som kan gå två-tre nivåer högre än oss. Slår oss på styrfart, kör över oss om de så behagar. En bra målvakt och ett grisigt, slutspelslag även dem.
Västerås däremot, absolut ingen omöjlighet. Speciellt inte om de skulle missa top3 som de gått som tåget på hela säsongen.
- minalman
Klart sämsta perioden sedan Säcken tog över.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Förutsätter att det rent spekulativt ligger kring en kvalserie som bäst.Greato skrev:Fast vart är logiken? I en eventuell kvalserie så måste vi ändå kunna slå alla lag.förevigtdjurgården skrev:Det jag menar är att Malmö är ett totallag. De har fler växlar att lägga in än vad vi någonsin kunde drömma om. Syntes till exempel i andra bortamatchen mot dem, de sätter fart och då jävlar blir det åka av och vi har inget att sätta emot. Dessutom ett klassiskt "slutspelslag" i alla dess former.ciirree skrev:Det där spelar ju ingen roll i en PO eller Kvalserie, då är det bäst form som gäller, inget annatförevigtdjurgården skrev:
25/4-2025
Ska vi gå tillbaka några säsonger då Leksand och Örebro totalcrashar (Leksand flera gånger) i en Kvalserie efter att ha ägt hela serien så stämmer ditt resonemang inte alls, det blir en helt annan sak i PO eller Kvalserie som du inte kan jämföra med serien, det kanske helt enkelt är så att KHK inte klarar pressen i en Kvalserie, det jag menar är att ingen kan säga nu vilket lag som blir "lättast" i en PO eller Kvalserie.förevigtdjurgården skrev:Det jag menar är att Malmö är ett totallag. De har fler växlar att lägga in än vad vi någonsin kunde drömma om. Syntes till exempel i andra bortamatchen mot dem, de sätter fart och då jävlar blir det åka av och vi har inget att sätta emot. Dessutom ett klassiskt "slutspelslag" i alla dess former.ciirree skrev:Det där spelar ju ingen roll i en PO eller Kvalserie, då är det bäst form som gäller, inget annatförevigtdjurgården skrev:
yepp, by far!minalman skrev:Klart sämsta perioden sedan Säcken tog över.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Lee Harvey Oswald
Jocke är het ikväll, nära självmål där
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Nummer19
Jocke E är en fullständig katastrof ikväll. FULLSTÄNDIG!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Det skriker ju verkligen 2-2 och SO/Straff torsk över denna matchen... nästan så jag vågar sätta min nyfödda på det (men då får jag nog mer stryk än vanligt av frun).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).