Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re:

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Då är vi alla eniga om att tre poäng, fula eller ej, är viktigt iaf. :)

Att vi spelar bedrövligt står jag fast vid dock. Är rätt bedrövad själv över det faktumet faktiskt.
Absolut, det tar vi hand på. :)

Jag ifrågasätter mest det eviga gnället på detta forum. Så fort resultaten inte går vår väg så gnälls det, även när vi leder gnälls det.

Känns som om vi snart får töja de geografiska gränserna och kalla detta för det nya gnällbältet.

Det är väl rätt sällan vi gjort några toppinsatser mot liknande motstånd? Det i sig behöver inte vara någon katastrof då vi inte möter dessa i en kvalserie.

Visst får man vara kritisk. Men det vore nytänkande och fräscht ifall alla som neggade kunde lyfta fram något positivt också.

Att vi medvetet inte skulle ta i och göra vårt bästa liksom? Det blir bara löjligt.
Klart spelarna gör vad de kan.
Syftar du på mig så kan jag säga att jag är aldrig den som vanliga fall sitter här och klagar egentligen. Och ja, kritisk är jag, just nu.. vi måste kunna bryta trenden och spela bra mot sämre motstånd också: vi kan inte fortsätta säga: Nej men vafan, skitsamma vi spelar aldrig bra mot Almtuna så vi behöver inte göra det idag heller!

Jag vill inte vara känd för den gnälliga här på forumet men jag menar bara att 1-2 kanske till och med 3 mål med de skyttar vi har, det är inte höga förväntningar, sen att Guter kliver fram då och då, sedan lever under radarn i 4 matcher, vi kan inte ha det så. Och det måste ni hålla med om!
Senast redigerad av ciirree den 2013-11-11 20:31:37, redigerad totalt 1 gånger.
p79

Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av p79 »

captcash skrev:asså... HA Play är stendöd för mig.. nån annan som det är likadant för eller är jag ensam sucker att köpa skiten?
Samma här :/
Användarvisningsbild
bastis7

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av bastis7 »

Kan inte ens komma in på hockeyallsvenskans sida!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Bara jag som (innan matchen) förväntade mig förlust idag? Vi har chansen att befästa vår position i toppen mot det sämsta laget i serien. DIF-logiken går inte att förneka.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

captcash skrev:asså... HA Play är stendöd för mig.. nån annan som det är likadant för eller är jag ensam sucker att köpa skiten?
För mig med. :twisted:
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jag kan inte heller komma in på hockeyallsvenskan.se

Det är pengarna tillbax som gäller. Skandalsida, nästan lika illa som spelet i matchen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Re:

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Då är vi alla eniga om att tre poäng, fula eller ej, är viktigt iaf. :)

Att vi spelar bedrövligt står jag fast vid dock. Är rätt bedrövad själv över det faktumet faktiskt.
Absolut, det tar vi hand på. :)

Jag ifrågasätter mest det eviga gnället på detta forum. Så fort resultaten inte går vår väg så gnälls det, även när vi leder gnälls det.

Känns som om vi snart får töja de geografiska gränserna och kalla detta för det nya gnällbältet.

Det är väl rätt sällan vi gjort några toppinsatser mot liknande motstånd? Det i sig behöver inte vara någon katastrof då vi inte möter dessa i en kvalserie.

Visst får man vara kritisk. Men det vore nytänkande och fräscht ifall alla som neggade kunde lyfta fram något positivt också.

Att vi medvetet inte skulle ta i och göra vårt bästa liksom? Det blir bara löjligt.
Klart spelarna gör vad de kan.
Okej okej - jag är född i gnällbältet!! På riktigt alltså, så ta gnället med en nypa salt. Hahaha...

Du har rätt i att man inte får glömma att nämna positiva grejer. Jag föregår med gott exempel och berömmer då Micke Ahlen, han har slitit som ett djur idag och utmärker sig verkligen i en annars trött match.
Får hoppas på en segerpuck i tredje och sen ta nya tag till nästa match.
Schmosby

Inlägg av Schmosby »

Det funkar inte för mig heller. Fast jag förstår inte vad jag förväntade mig egentligen...
Praetori

Inlägg av Praetori »

bastis7 skrev:Kan inte ens komma in på hockeyallsvenskans sida!
Det blir nog så när det är mer än typ 3 kepsbärande epatraktorförare som vill titta på IF Jumbo.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Lurken83

Inlägg av Lurken83 »

Samma sak för mig :(
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Nu så verkar det funka...

Edit:
Eller inte... Sändningen verkar död fortfarande.
Senast redigerad av sPTNC den 2013-11-11 20:36:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev: Snälla säg att du skojar? Att det blir såna här matcher ibland visst, den köper jag herr Morrison.
Men när det blir ofta, då kan du inte fortsätta dalta i att "det händer ibland". Ge dig nu, jag har inga skyhöga förväntningar på killarna, men 1-2 mål har man rätt att förvänta sig i hockey.

Jag är inte den som match efter match sitter och klagar och klankar ner, men jag tycker man har rätt att vara missnöjd när man med våra tilltänkta skyttar inte levererar.
Vi gör aldrig sådana här plattmatcher. På det här sättet. Så jag vet inte varifrån du får din idé med att vi spelar så här ofta. Vi har gjort mål i nästan varje match. Det är en period kvar av den här. När du slänger ut dig att våra tilltänkta skyttar inte levererar, menar du då dom här två perioderna eller?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Greato

Inlägg av Greato »

Ska kräva pengar tillbaka för detta. Bojkottar den streamen i fortsättningen!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

ptja,, kanske får tillbaka våra sura 89kr då i refund? Undra om de snor 44spänn från DIF i så fall.. hmm? :roll:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
daaviid

Inlägg av daaviid »

captcash skrev:ptja,, kanske får tillbaka våra sura 89kr då i refund? Undra om de snor 44spänn från DIF i så fall.. hmm? :roll:
Dom kan ge mig 45kr så får DIF behålla sina pengar. Men dom ska bannemig inte ha ett öre.
Skriv svar