Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Rix »

Dålig jävla publiksiffra.

Men skönt att DIF höll undan, däremot får dem gärna göra 1-2 mål till så man inte behöver skita på sig i klacken när Rögle drar målvakten.
Mash

Inlägg av Mash »

Delad tvåa med Malmö, Karlskoga och Västerås. Intressant må jag säga.
Sömnpiller med match men fy fan vad underbart med tre poäng! Vi höll undan Rögle relativt enkelt men ska vi fortsätta slarva som vi gör i vissa lägen tror jag vi kommer få större problem än vad vi tror i framtiden.

Kämpa Djurgår'n!
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Tråkigt match... men jävligt stabilt. Rögle var i stort sett helt ofarliga, och laget gjorde en bra lagmatch idag. Gav inte mycket gratis till Rögle.

Publiksiffran var en besvikelse, men föga förvånande dock. Skönt att några publikfester väntar nu i alla fall. Malmö lär ju bli fullsatt, följt av Västerås en fredag, som bör locka över 6500.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Visst att Malmömatchen är efter fotbollen, men fullsatt en söndag? Jag är skeptisk.

Tror det är betydligt större chans att locka storpublik till VIK matchen som dessutom infaller under höstlovs-veckan.
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av minalman »

Aldrig får man vara glad.

Fortkörningsböter på hemvägen... :-(
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Visst att Malmömatchen är efter fotbollen, men fullsatt en söndag? Jag är skeptisk.
Om Malmömatchen inte blir fullsatt, eller åtminstone över 7500, då är det en praktusel publiksiffra.

Upp emot 15 000 supportrar lär komma för att se fotbollen. Ca 5500-6000 hade garanterat sett hockeymatchen även om inte fotbollen spelats. Då är det runt 2000 biljetter som ska säljas, och med oförskämt låga priser för fotbollssupportrar räknar jag stenhårt med att matchen blir utsåld. Av alla fotbollssupportrar som går på DIF - Gefle, borde åtminstone 2000-3000 av dessa vilja se hockeymatchen som börjar kort inpå fotbollen, även om dom är fotbollssupportrar.

Redan nu har det sålts över 5000 biljetter, så jag räknar med fullsatt. Annars blir jag besviken, med all rätt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:
-daniel- skrev:Visst att Malmömatchen är efter fotbollen, men fullsatt en söndag? Jag är skeptisk.
Om Malmömatchen inte blir fullsatt, eller åtminstone över 7500, då är det en praktusel publiksiffra.

Upp emot 15 000 supportrar lär komma för att se fotbollen. Ca 5500-6000 hade garanterat sett hockeymatchen även om inte fotbollen spelats. Då är det runt 2000 biljetter som ska säljas, och med oförskämt låga priser för fotbollssupportrar räknar jag stenhårt med att matchen blir utsåld. Av alla fotbollssupportrar som går på DIF - Gefle, borde åtminstone 2000-3000 av dessa vilja se hockeymatchen som börjar kort inpå fotbollen, även om dom är fotbollssupportrar.

Redan nu har det sålts över 5000 biljetter, så jag räknar med fullsatt. Annars blir jag besviken, med all rätt.
Jag hoppas du har rätt. Jag har bara så fruktansvärt dåliga vibbar (och minnen) av söndagsmatcher. Brukar vara så löjligt bakfullt, glest och sömnigt att det känns bättre att stanna hemma.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Arnesson och Saviano bäst på isen. Den sistnämnda är den enda som visar någon form av spets framåt för närvarande undantagets Johners skott i PP. Ahlén gör även han en bra match och imponerar stort på mig sett över denna inledning på säsongen. Kul! Arnesson är verkligen en fantastisk försvarsspelare. Maken till robust och rejäl back. Fortsätt så och stanna länge. Mycket istid i viktiga skeden, såsom sista minuten för honom i fortsättningen tack. Holm och Lidström spelade hör och häpna även dem ett bra försvarsspel idag.

Besvikelser är just nu Jocke Eriksson som ser ruggigt stabbig ut. Sundberg som verkar kommit fel, är han verkligen center? Ruggigt kass tekare och ser ut som en höna på isen. Inte imponerad! Kalin tar dumma utvisningar, aj aj, inte bra för en junior som inte får särskilt många byten överhuvudtaget. Lofquist, nej nej nej vad korkad du är där ute. Tänk mindre "mål mål mål framåt" och mera "hur ska jag INTE sätta mina kamrater i knipa". Back to basic, du är en för dålig spelare för det du försöker dig på. Fötterna på jorden please! Tjärnqvist, nej just det han spelar ju för Rögle nu. Satans vilken dålig hockeyspelare han är numera, saknar verkligen inte honom alls.

Publiken, vad är det för fel på folk? 4800 på plats, men jag tar hellre 2000 personer där 100% har vett bakom pannbenet. Hamnade med mitt sällskap ihop med en drös som handplockad från Glada Hudik. Hockeykunskaperna ska vi inte prata om då kommandot från dessa personer 40 gånger i minuten löd "Framåt". Inte när vi skulle vända spelet inte, nej nej, till och med när Rögle hade pucken och ställde upp i sitt PP ekade detta kommando över hela satans läktaren. Tätt följt av hejarrop som "Fan vad ni är dåliga", "gör mål", "Ta den då" och det eviga följetången "SKJUT". Är det någon som kan passa en harpun?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ahlén och Saviano återigen bäst framåt.

Arnesson ända back som spelar rejält och gör det bra.

Reideborn får hålla nollan och 3p det viktigaste i en fruktansvärt tråkig match.
Spela fult
Göran

Inlägg av Göran »

1962FenderStrat skrev:Sätt dig på läktaren Lidström!!!!!!!
Du måste ha missat något för han var förpassad dit redan innan match start
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sörensen och Jocke E. gör löjligt många slarviga saker. Den sistnämnde imponerar inte alls på mig men Sörensen har jag lite mer tålamod med, han måste få misslyckas.

Arnesson lagets mest stabila spelare, härligt att se honom spela så rejält. Adam lugn och fin. Underhållningen bedrövlig som vanligt.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Klacken en fet besvikelse idag förutom sista 5 minutrarna. Jag och Salas stod istället för på AS idag just i klacken där vi kunde konstatera att det måste vara ca 10-20% som faktiskt sjunger?

Vi lyckades hålla igång "Här är vi, Djurgården" bra länge dock i början av matchen vilket var sjukt tungt. Men efter det började samma jävla repade CD kändes det som. Hyll till övre klacken dock då det verkade vara där folk sjöng iaf.
DIF!
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

10 saker jag lärde mig av att se den här matchen:

1. Det är dåliga förhållanden i Ukraina.
2. Som hockeymålvakt är det bra att spela där, för då måste man spela bra för att ta sig därifrån.
3. Om man kastar sig för att rädda som målvakt, då lånar man det från målvakten kallad Monstret.
3. Lucky Luke skjuter snabbare än sin egen skugga.
4. Om någon plockar pucken med handen, utanför isen, då är det en målvaktskandidat.
5. De visste hur man byggde hockeyarenor förr.
6. Mera plåtlador borde göras till folket.
7. Det är inte bara på landet som ”Andra sidan är ni klara” går hem.
8. Mathias Tjärnqvist är fortfarande seg.
9. En spelare är rutinerad om den fuskar (med tid eller annat).
10. Tvåor (tvåpoängare) räknade man med för längesedan.
Användarvisningsbild
Sweeny

Inlägg av Sweeny »

Viasatsnacket var ju nästan mer underhållande än matchen..
Mattebo skrev:10 saker jag lärde mig av att se den här matchen:

1. Det är dåliga förhållanden i Ukraina.
2. Som hockeymålvakt är det bra att spela där, för då måste man spela bra för att ta sig därifrån.
3. Om man kastar sig för att rädda som målvakt, då lånar man det från målvakten kallad Monstret.
3. Lucky Luke skjuter snabbare än sin egen skugga.
4. Om någon plockar pucken med handen, utanför isen, då är det en målvaktskandidat.
5. De visste hur man byggde hockeyarenor förr.
6. Mera plåtlador borde göras till folket.
7. Det är inte bara på landet som ”Andra sidan är ni klara” går hem.
8. Mathias Tjärnqvist är fortfarande seg.
9. En spelare är rutinerad om den fuskar (med tid eller annat).
10. Tvåor (tvåpoängare) räknade man med för längesedan.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag älskar dessa typer av matcher. Det är lättare att råffa åt sig poängen känns det som.
Skriv svar