Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
Utan tvekan säsongens bäst genomförda match.
Det kanske viktigaste var att Linkan, vår frälsare, #23 visade att han fortfarande har hockey i sig.
Han, Johner och Kalus var en riktigt spännande formation att följa. I övrigt gör de flesta det riktigt bra. Förvånansvärt pigga ben på samtliga spelare idag.
Minus till Timmy P för nonchalant spel stundtals, och Bohman hade det riktigt tufft i defensiven emellanåt.
Skoj för Adam att få hålla sin 3:e (väl?) nolla.
Det kanske viktigaste var att Linkan, vår frälsare, #23 visade att han fortfarande har hockey i sig.
Han, Johner och Kalus var en riktigt spännande formation att följa. I övrigt gör de flesta det riktigt bra. Förvånansvärt pigga ben på samtliga spelare idag.
Minus till Timmy P för nonchalant spel stundtals, och Bohman hade det riktigt tufft i defensiven emellanåt.
Skoj för Adam att få hålla sin 3:e (väl?) nolla.
- SirDIFalot
* Janos Hari och hans handleder skulle jag gärna ge ett 5-årskontrakt idag. Satan vad det finns kvalité där. Detsamma gäller Sörensen.
* Söder är något för framtiden, helt klart. Mycket bättre fart än för ett år sedan.
* Kedjan med Linkan-Johner-Kalus såg ut att stortrivas ihop! Kalus brakade i sargen ett par gånger också. Han ser lovande ut.
* JIMMIE ÖLVESTAD! 09/10-form. My god. Kedjan med han, Otto och Åberg var återigen bra.
* Vi har seriens absolut bästa reservmålvakt. Visst, han misstajmar en utrusning men det är sånt som händer när man inte är i matchform. Killen håller ju fan nollan och det är inte första gången.
* Elias Granath gör förmodligen sin bästa match hittills i DIF. Såg 5 kilo lättare ut, mycket rappare skär än tidigare. Lidström gör det dessutom stabilt igen. Hoppas han kan återfå formen.
* Varför har inte Marcus Bohman spelat hela säsongen? Den enda minuten han fick i PP var han centimeter från att sätta ett skott i krysset. Det syns givetvis att han trivs mer i offensiv zon än i defensiv. Men han är mycket av vad vi saknat.
* Timmy gör det väl okej i spel 5 mot 5. Men tror hans självförtroende fått sig en törn efter spelet i PP. Han är tillräckligt smart för att förstå att han inte gör det bra där. Tror han kommer höja sig i spel 5 mot 5 om man tar bort han från PP.
* Holm och Gustafsson gör återigen en kanoninsats.
* Kedjan med Tim-Honken-Hank har hittat varandra och bör spela ihop fortsättningsvis också.
Tänkte inte låta för positiv men fan, man har förtjänat att ha lite hybris efter all jävla misär.
TONY ZABELS JÄRNKAMINER!
* Söder är något för framtiden, helt klart. Mycket bättre fart än för ett år sedan.
* Kedjan med Linkan-Johner-Kalus såg ut att stortrivas ihop! Kalus brakade i sargen ett par gånger också. Han ser lovande ut.
* JIMMIE ÖLVESTAD! 09/10-form. My god. Kedjan med han, Otto och Åberg var återigen bra.
* Vi har seriens absolut bästa reservmålvakt. Visst, han misstajmar en utrusning men det är sånt som händer när man inte är i matchform. Killen håller ju fan nollan och det är inte första gången.
* Elias Granath gör förmodligen sin bästa match hittills i DIF. Såg 5 kilo lättare ut, mycket rappare skär än tidigare. Lidström gör det dessutom stabilt igen. Hoppas han kan återfå formen.
* Varför har inte Marcus Bohman spelat hela säsongen? Den enda minuten han fick i PP var han centimeter från att sätta ett skott i krysset. Det syns givetvis att han trivs mer i offensiv zon än i defensiv. Men han är mycket av vad vi saknat.
* Timmy gör det väl okej i spel 5 mot 5. Men tror hans självförtroende fått sig en törn efter spelet i PP. Han är tillräckligt smart för att förstå att han inte gör det bra där. Tror han kommer höja sig i spel 5 mot 5 om man tar bort han från PP.
* Holm och Gustafsson gör återigen en kanoninsats.
* Kedjan med Tim-Honken-Hank har hittat varandra och bör spela ihop fortsättningsvis också.
Tänkte inte låta för positiv men fan, man har förtjänat att ha lite hybris efter all jävla misär.
TONY ZABELS JÄRNKAMINER!
Expert.
Trevlig match. Alla var bra. Roligast att se -- Kalus. God jul!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hohoooooo va skönt! Jag var övertygad om torsk då det va första matchen på hovet för min del denna säsong..
Angående klacken.. Hunden Leif är ju bara förjävla mysig. Fan va jag hatar parappapapappapa. Känns för övrigt riktigt skönt när det blir det trycket under IKO's 5-3 powerplay.. Tror inte det är lätt att vara ett bonnelag under en tredjeperiod som ikväll, totalt utbuade följt av ett överjävla hyll de sista minuterna.
I övrigt, sjukt väl genomförd match. Tyckte försvaret såg riktigt piggt ut, sällan dem kom in i zon överhuvudtaget. Agressivt och vaket nästan rakt igenom. Så sjukt kul att kung Ölvestad är igång igen. 3 mål på 2 matcher nu va? Riktigt läcker räd av Sörensen också, skoj.
Håller inte med om Bremberg, det var nån flippmacka jag såg.. Samtidigt såg jag också när han stod och glodde bakom sin försvarare och totalt missade att möta upp pucken nere i hörnet. Jag har svårt att se igenom hans slöa spelstil och hitta geniet, tyvärr.
Angående klacken.. Hunden Leif är ju bara förjävla mysig. Fan va jag hatar parappapapappapa. Känns för övrigt riktigt skönt när det blir det trycket under IKO's 5-3 powerplay.. Tror inte det är lätt att vara ett bonnelag under en tredjeperiod som ikväll, totalt utbuade följt av ett överjävla hyll de sista minuterna.
I övrigt, sjukt väl genomförd match. Tyckte försvaret såg riktigt piggt ut, sällan dem kom in i zon överhuvudtaget. Agressivt och vaket nästan rakt igenom. Så sjukt kul att kung Ölvestad är igång igen. 3 mål på 2 matcher nu va? Riktigt läcker räd av Sörensen också, skoj.
Håller inte med om Bremberg, det var nån flippmacka jag såg.. Samtidigt såg jag också när han stod och glodde bakom sin försvarare och totalt missade att möta upp pucken nere i hörnet. Jag har svårt att se igenom hans slöa spelstil och hitta geniet, tyvärr.
Du är med oss överallt, Stefan.
- SirDIFalot
Fast idag hade han kunnat gjort 4-5 assist om Kalus och framför allt Johner hade satt sina chanser.dutti skrev:Hohoooooo va skönt! Jag var övertygad om torsk då det va första matchen på hovet för min del denna säsong..
Expert.
- -daniel-
Tyckte man inte att Linkan var grym ikväll så bör man skaffa glasögon. Han var i mitt tycke klart bäst på banan och gjorde både Kalus & Johner fem gånger bättre än vad de egentligen är.
Kvällar som denna börjar man drömma igen om Elitserien...

Det är fan definitionen av Good Times, fan va jag kommer sova bra ikväll-daniel- skrev:Tyckte man inte att Linkan var grym ikväll så bör man skaffa glasögon. Han var i mitt tycke klart bäst på banan och gjorde både Kalus & Johner fem gånger bättre än vad de egentligen är.

Finns det highlights nånstans? Jag såg inte hur andra målet gick till då man satt på andra sidan av Hovet...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
captcash skrev:Finns det highlights nånstans? Jag såg inte hur andra målet gick till då man satt på andra sidan av Hovet...
http://www.hockeysverige.se/article/138 ... t-till-liv
Grymt viktig vinst , Linkan såg ut att vara på spelhumör.. Så dock att han halta? Ut till omklädningsrummet 5-10 kvar av tredje, någon som vet om han kom tillbaka? Tacka han publiken efter match? Hoppas han får hålla sig fräsch nu och fortsätter hitta tillbaka, det kan vara avgörande.
Tack o god jul
Tack o god jul
Ölvestad var kung på banan, igen!
- SirDIFalot
Mm, han åkte ju på någon smäll där i första... Men ersattes av Ljungh sista 10 minuterna.nohman skrev:Grymt viktig vinst , Linkan såg ut att vara på spelhumör.. Så dock att han halta? Ut till omklädningsrummet 5-10 kvar av tredje, någon som vet om han kom tillbaka? Tacka han publiken efter match? Hoppas han får hålla sig fräsch nu och fortsätter hitta tillbaka, det kan vara avgörande.
Tack o god jul
Expert.
- -daniel-
Såg dessvärre ut som det var ljumskarna, igen. Åtminstone åkte han och stretchade dem kontinuerligt. Hoppas det var en försiktighetsåtgärd att han klev av i slutet.
Annars passar ju faktiskt ordet "Julljumskar" väldigt väl i dessa dagar...
Sånt skit håller inte Järnkaminen Ölvestad på med, han bara kör...-daniel- skrev:Såg dessvärre ut som det var ljumskarna, igen. Åtminstone åkte han och stretchade dem kontinuerligt. Hoppas det var en försiktighetsåtgärd att han klev av i slutet.
Man tackar! Inte konstigt man missade det målet då den bara vispades in från slottet!Vikas skrev:captcash skrev:Finns det highlights nånstans? Jag såg inte hur andra målet gick till då man satt på andra sidan av Hovet...
http://www.hockeysverige.se/article/138 ... t-till-liv

Sidenote: Herrejävlar vilken usel kvalitet, var det verkligen så illa för de som inte kunde vara på plats och var piskade att köpa streamen?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).