Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Tyvärr kanske du har rätt och då kommer det verkligen att bli ett elddop.
Kanske så att man får satsa på att köra med några få klasspelare och fylla upp med fler juniorer?
Känns som att satsa på en jämnblek trupp inte är en bra ide?
Det som jag känner som de två största saknaderna iår är en stabil back som kan ta tag i det hela och en natuelig målskytt som skjuter på allt och dessutom kan undvika målvaktens bröstplatta.
Kanske så att man får satsa på att köra med några få klasspelare och fylla upp med fler juniorer?
Känns som att satsa på en jämnblek trupp inte är en bra ide?
Det som jag känner som de två största saknaderna iår är en stabil back som kan ta tag i det hela och en natuelig målskytt som skjuter på allt och dessutom kan undvika målvaktens bröstplatta.
- Jim Morrison
Josh Soares är en spelare jag har glömt bort. Han skulle jag väldigt gärna se i DIF nästa säsong. Speciellt om vi blir kvar i allsvenskan. Polare med Johner också om jag inte misstar mig?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Ja, han är intressant. Småryktades väl lite om honom inför den här säsongen.Jim Morrison skrev:Josh Soares är en spelare jag har glömt bort. Han skulle jag väldigt gärna se i DIF nästa säsong. Speciellt om vi blir kvar i allsvenskan. Polare med Johner också om jag inte misstar mig?
Men vi behöver inte leta dubbelpassare lika aktivt längre. När Icke-EU regeln slopas så blir ju Donati-tvillingarna inte lika intressant liksom. Marknaden för oss blir ju enormt mycket större då.
Expert.
- Jim Morrison
Slopas den även för Allsvenskan? Vad jag läst så är det bara Elitserien som än så länge slopar den regeln? Men Soares är intressant, även om han inte vore dubbelpassare.SirDIFalot skrev:Ja, han är intressant. Småryktades väl lite om honom inför den här säsongen.Jim Morrison skrev:Josh Soares är en spelare jag har glömt bort. Han skulle jag väldigt gärna se i DIF nästa säsong. Speciellt om vi blir kvar i allsvenskan. Polare med Johner också om jag inte misstar mig?
Men vi behöver inte leta dubbelpassare lika aktivt längre. När Icke-EU regeln slopas så blir ju Donati-tvillingarna inte lika intressant liksom. Marknaden för oss blir ju enormt mycket större då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är helt sjukt att elitserien och allsvenskan kan ha olika regler isf! Hur gör de i kvalserien? Är det elitserieregler som gäller då? Blir iaf inte fair!Jim Morrison skrev:Slopas den även för Allsvenskan? Vad jag läst så är det bara Elitserien som än så länge slopar den regeln? Men Soares är intressant, även om han inte vore dubbelpassare.SirDIFalot skrev:Ja, han är intressant. Småryktades väl lite om honom inför den här säsongen.Jim Morrison skrev:Josh Soares är en spelare jag har glömt bort. Han skulle jag väldigt gärna se i DIF nästa säsong. Speciellt om vi blir kvar i allsvenskan. Polare med Johner också om jag inte misstar mig?
Senast redigerad av mb81 den 2013-01-20 19:37:34, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Den regeln slopas ju för alla ligor, inte bara Elitserien såklart.
Avskaffa tre mot tre.
-
Ja så som jag har uppfattat regeln så slutar den att gälla i alla serier.
Samtidigt så känns det inte som att det är så stor hjälp för oss om det är så att vi har en grymt snäv budget då jag inte tror att det finns så otroligt många Amerikaner/Kanadesare som är jättebilliga, visst kanske inte jättedyra heller men tror att tex en sån som Soares vet att ta betalt för sig.
Det jag känner att vi saknar iår är en riktigt stabil back (även om vi har släppt in väldigt lite mål) och kanske mest av allt en helt naturlig målskytt som skjuter på allt och som står i PP och matar skott.
Jag trodde att Johner skulle kunna vara den spelaren och han har kommit igång rejält de senaste 10-15 omgångarna. Dock så känns han lite ensam vem är det annars som ska göra målen i dagens Djurgården?
Så om det blir Allsvenskan (gud förbjude) nästa år så skulle jag vilja se att man satsade på åtminstone 1 spelare som verkligen skjuter på allt. Visst det kanske inte alltid är bra att skjuta men som det har varit nu så har det vid flera matcher känns som att vi framförallt i PP spelar runt runt och sen får panik och drar iväg ett halvhjärtat skott.
Som den spelaren så ser jag gärna en Amerikan/Kanadesare då de har det mera naturligt känns det som, i de nordamerikanska ligorna så ser det mera ut som pass direktskott framförallt i PP.
Visst nu kanske en sån här spelare är en önskedröm men något i den vägen skulle vara det jag hoppas på.
Matt Fraser (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37148)
Får man drömma så skulle jag vilja försöka få över den här kille... Som haft några sådär år de senaste men verkligen har visat vad han kan tidigare i Karriären
Jonathan Cheechoo (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5529)
Men det vi kommer till i slutändan känns ändå som ekonomi...
Hur mkt finns det i budget nästa år om det är så att det blir allsvenskan?
Hur hårt ska det iså fall satsas för att komma upp till eliten igen?
Samtidigt så känns det inte som att det är så stor hjälp för oss om det är så att vi har en grymt snäv budget då jag inte tror att det finns så otroligt många Amerikaner/Kanadesare som är jättebilliga, visst kanske inte jättedyra heller men tror att tex en sån som Soares vet att ta betalt för sig.
Det jag känner att vi saknar iår är en riktigt stabil back (även om vi har släppt in väldigt lite mål) och kanske mest av allt en helt naturlig målskytt som skjuter på allt och som står i PP och matar skott.
Jag trodde att Johner skulle kunna vara den spelaren och han har kommit igång rejält de senaste 10-15 omgångarna. Dock så känns han lite ensam vem är det annars som ska göra målen i dagens Djurgården?
Så om det blir Allsvenskan (gud förbjude) nästa år så skulle jag vilja se att man satsade på åtminstone 1 spelare som verkligen skjuter på allt. Visst det kanske inte alltid är bra att skjuta men som det har varit nu så har det vid flera matcher känns som att vi framförallt i PP spelar runt runt och sen får panik och drar iväg ett halvhjärtat skott.
Som den spelaren så ser jag gärna en Amerikan/Kanadesare då de har det mera naturligt känns det som, i de nordamerikanska ligorna så ser det mera ut som pass direktskott framförallt i PP.
Visst nu kanske en sån här spelare är en önskedröm men något i den vägen skulle vara det jag hoppas på.
Matt Fraser (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37148)
Får man drömma så skulle jag vilja försöka få över den här kille... Som haft några sådär år de senaste men verkligen har visat vad han kan tidigare i Karriären
Jonathan Cheechoo (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5529)
Men det vi kommer till i slutändan känns ändå som ekonomi...
Hur mkt finns det i budget nästa år om det är så att det blir allsvenskan?
Hur hårt ska det iså fall satsas för att komma upp till eliten igen?
- SirDIFalot
Haha Jonathan Cheechoo... Vad hände där egentligen? Ett av NHL's största mysterium.
Expert.
-
Ja precis... Killen smäller inte hur mkt mål som helst i NHL 93 mål och ca 160p på 2 säsonger i NHL sen gick det utför fortare än kvickt....
Skulle en sån lirare kunna vara något man kan locka att komma och spela i Sverige? Oavsett om vi lirar i Elitserien eller Allsvenskan så kanske ett äventyr kan locka honom?
Tvivlar men det vore onekligen en riktig profil att kunna locka...
Skulle en sån lirare kunna vara något man kan locka att komma och spela i Sverige? Oavsett om vi lirar i Elitserien eller Allsvenskan så kanske ett äventyr kan locka honom?
Tvivlar men det vore onekligen en riktig profil att kunna locka...
- SirDIFalot
Många vill hävda att det var för att han spelade med Joe Thornton i hans prime. Visst. Men Joe Thornton förvandlar inte någon som gör mål var fjärde match i AHL till att göra 56 mål på en säsong i NHL.
Expert.
-
Javisst underlättare det att han spelade med Thorton i högform...
Men Thorton fortsatte att prestera och när Cheechoo endast gjorde 12 mål på 66 matcher så gjorde Thorton fortfarande 86p på 82 matcher.
Cheechoo är som du säger ett av de största mysterierna genom NHLs historia i mitt tycke...
En spelare som själv avgjorde matcher att man snittar mål i 68% av matcherna ett år och bara ett par år senare så är han en andrakedjespelare i AHL?
Det är som att man skulle tro att Stamkos skulle vara en medelmåttig AHL spelare om 3 år ?
Men det är en sån spelartyp som jag skulle vilja ha till Djurgården en som gör mål, som inte får sina poäng genom en massa andra assist.
Men Thorton fortsatte att prestera och när Cheechoo endast gjorde 12 mål på 66 matcher så gjorde Thorton fortfarande 86p på 82 matcher.
Cheechoo är som du säger ett av de största mysterierna genom NHLs historia i mitt tycke...
En spelare som själv avgjorde matcher att man snittar mål i 68% av matcherna ett år och bara ett par år senare så är han en andrakedjespelare i AHL?
Det är som att man skulle tro att Stamkos skulle vara en medelmåttig AHL spelare om 3 år ?

Men det är en sån spelartyp som jag skulle vilja ha till Djurgården en som gör mål, som inte får sina poäng genom en massa andra assist.

- Jim Morrison
Enligt MrMadhawk är vi intresserade, tillsammans med Södertälje och Västerås, av
Mattias Guter till nästa säsong. Verkar intressant. Han är Djurgårdare också, så chanserna måste väl ses som relativt stora att vi landar honom om budet är okej i alla fall.
Mattias Guter till nästa säsong. Verkar intressant. Han är Djurgårdare också, så chanserna måste väl ses som relativt stora att vi landar honom om budet är okej i alla fall.
-
Djurgården intresserade av Mattias Guter enligt Mrmadhawk...
( http://mrmadhawk.se/2013/january/allsve ... ml#comment )
Kanske ingen överraskning direkt men dock...
2:a på bollen med ca 15 sek
( http://mrmadhawk.se/2013/january/allsve ... ml#comment )
Kanske ingen överraskning direkt men dock...
2:a på bollen med ca 15 sek

Verkar va en intressant spelare. Om vi är kvar i AS (fyfan bara jag tänker på det så ryser man) så är han helt klart intressant som fan och bör signas. Men om vi tar steget tillbaka till ES så kanske vi ska satsa på någon målskytt på en högre nivå. Tycker faktiskt vi ska göra som HV71 och de andra ES lagen. Spana i AHL/ECHL/CHL och allt vad det heter. Det finns en drös bra målskyttar där som kan tänka sig komma till Sverige.
Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Antagligen 102:a på pucken, men prio ett måste väl vara att säkra Otto ett år till och hoppas han vill...