IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Det här är nog första gången någonsin jag verkligen har blandade känslor efter en seger....
Vi gör väl en OK bortamatch men inga positiva tecken på förbättringar i spelet och vi hade lika gärna kunna fått med oss noll poäng om inte Adam hade storspelat. Vi gör ju trots allt bara ett mål och skapar inte fler chanser än Oskarshamn.
Viktiga poäng givetvis men hoppas inte det ger Challe mer förtroende.
Vi gör väl en OK bortamatch men inga positiva tecken på förbättringar i spelet och vi hade lika gärna kunna fått med oss noll poäng om inte Adam hade storspelat. Vi gör ju trots allt bara ett mål och skapar inte fler chanser än Oskarshamn.
Expert.
FAN VAD JÄVLA SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!!!!!!!!!!!!
Vilken jäkla match!
Adam är stabil, försvaret är mycket, mycket stabilt, anfallet är speedigt och kreativt.
Hyll!
Adam är stabil, försvaret är mycket, mycket stabilt, anfallet är speedigt och kreativt.
Hyll!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Skönt som fan. Vinner vi på söndag också kan jag få känna lite glädje och hopp igen.
Reideborn är jävligt stabil förövrigt.
Reideborn är jävligt stabil förövrigt.
Avskaffa tre mot tre.
Tack DIF.
Bättre kamp från alla idag, men fortfarande inte riktigt bra. Vissa stunder bättre än andra, i vissa stunder faller vi tillbaka i gamla vanor.
Något att jobba på i alla fall.
Bättre kamp från alla idag, men fortfarande inte riktigt bra. Vissa stunder bättre än andra, i vissa stunder faller vi tillbaka i gamla vanor.
Något att jobba på i alla fall.
Ibland räcker ett mål. Härligt med tre pinnar, spelet tycker jag har fått ett litet lyft om man ser tillbaka på de två senaste matcherna.
Fortsätt på det vinnande spåret nu DIF!
Fortsätt på det vinnande spåret nu DIF!
Victory is sweetest when you've known defeat.
- Jim Morrison
Men Linkan spelar sin enda bra match hittills för säsongen. Får hoppas att det här är vändningen för honom, även om det inte är så troligt.SirDIFalot skrev:Det här är nog första gången någonsin jag verkligen har blandade känslor efter en seger....
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tack så jävla mycket! brännvinet smakar gott nu och inte dystert och mörkt. All in härligt! 

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Reideborn jobbar som en riktig målvakt. Har det rätta grundspelet djupt inarbetat. Den andre har inte det, det är därför tavlorna kommer med Chet i kassen.Jim Morrison skrev:
Reideborn två nollor på tre matcher. Ge honom fler matcher, han är grym.
Adam måste få stå nu och hela vägen till SM-guldet våren 2014!!

OK jag tar ut saker i förskott nu, men man måste ha visioner!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
HYLL!
Underbar vinst. Helt fantastiskt underbart!
Adam extremt stabil, lugnt och sansat. Ser honom gärna vakta målburen framöver. Andra nollan är imponerande.
Dock är det på tok för lite spelare på mål och skotten är fortfarande rakt i magen eller utanför. Slipa på det.
Underbar vinst. Helt fantastiskt underbart!
Adam extremt stabil, lugnt och sansat. Ser honom gärna vakta målburen framöver. Andra nollan är imponerande.
Dock är det på tok för lite spelare på mål och skotten är fortfarande rakt i magen eller utanför. Slipa på det.

Det finns bara en Adam Reideborn, det finns bara en Adam Reideborn!
Adam gör en bra match. Låt han fortsätta stå så kanske vi slipper att motståndarna gör mål på vanliga skott där ingen skymmer målvaken.
Adam MÅSTE ju få mer förtroende nu, något annat vore ju sjukligt! 2 nollor av 3 möjliga, varav båda på bortaplan - vilket jävla resultat! Grymt imponerad!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gratulerar till pengarna då!Kall-El skrev:Det veta tusan vad jag tänkte på när man slängde in en 100 på DIF-seger ikväll...
hmmm... antagligen att det helt enkelt måste vända någon gång och 3x degen kändes som ett bra odds.
Skall vi vinna krävs det nog att Landeskog får spela med Åberg och Ljung igen.
Johner ersätter Ölvestad?
25/4-2025
Spelet såg lite bättre ut idag, iaf stressander högt upp i banan. Adam gör en grym insats och jag är nöjd med kampviljan och vinsten. Malmö krossade almtuna med 10-2 så dem kommer ha gott självförtroende på söndag. ser gärna att vi spricker hål i bubblan.