Var som jag trodde. Linkan ligger som vanligt mycket minus i +/- ligan. Gör han dessutom inga poäng i pp längre blir han en ganska värdelös spelare för ett lag.
Nu räcket det, ett enda jävla inlägg av någon tränare på hemsidan om bra spel men otur eller massa tomt svammel om noggrannhet eller annat snack som man hört miljarder gånger med som ändå inte leder någonstans så har jag sett min sista match för säsongen
Vi måste få in en ny tränare som lyckas undvika att få samtliga spelare att prestera sämre än vad de kan.
En tränare som kan få till ett PP-spel bra nog att vi faktiskt lyckas få till något skott på mål.
Kort sagt på pappret har vi en av seriens bästa forwardsuppsättningar trots det skapar vi i princip inget vare sig i PP eller 5vs5 spelet.
Detta måste vara tränarens förbannade skyldighet enligt mig!
Vissa gnällde visst på Otto här för ett tag sedan. Han är väl en av få ljusglimtar så här långt i på säsongen. Hans kedja för övrigt den enda som kommer upp i knappt godkänt i min bok.
Var är våra offensiva ledargestalter Bremberg och Johner?
Att förlänga med gustavsson var självmord, han kommer aldrig bli människa igen efter det käriärs dödande ansvaret han fick av Chale i fjoll. Han gick från att vara en fröjdig orädd rookie till att bli en nervsjuk luffare i behov av vård.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Efter denna match känns det bara tungt.
Det sämsta Djurgården kunde göra var att sparka Hardy. Säga vad man vill om karln, men jag tror personligen att han hade hållit oss kvar i våras. Det var första steget mot en framtid som inte alls ser ljus ut för DIF.
Ottosson är så bra, i match efter match, att övriga spelare borde skämmas. Så överlägset mycket skickligare än de andra är han. Tim är också han mycket mycket bra.
Sweeny skrev:Efter denna match känns det bara tungt.
Det sämsta Djurgården kunde göra var att sparka Hardy. Säga vad man vill om karln, men jag tror personligen att han hade hållit oss kvar i våras. Det var första steget mot en framtid som inte alls ser ljus ut för DIF.
Tror jag med,,det näst sämsta DIF kunde göra var att anlita Challe som tränare, allvarligt han har ju misslyckas som tränare i varje klubb han varit,,vi får hoppas vår sportchef sparkar honom,,ehhhh
Mattias_87 skrev:Hur ska man göra för att må bättre? Har en stor jävla klump i magen och jag känner att jag är på väg att grina.
Ska försöka hitta en annan hobby, för inte fan tänker jag fortsätta titta på ishockey längre. Hoppas svensk ishockey dör ut.
Håller med jag är 40 bast och har inte längre nerver för att följa detta tragiska ovärdiga förfall som händer med mitt livs kärlek,,men likt förbannat sitter man där mot mora och hoppas att nu så vänder det,,man är fan sjuk i huvet,,,,
Det gör den snart. ES publiksnitt har sjunkit med 13% sedan vi åkte ur. Undrar varför? Spelar dock mindre roll då DIF uppenbarligen bestämt sig för att medelmåttighet är en jävla kul grej....ja förutom Ottoson då, som är värd varenda krona. Jävlar vad den karln kämpar. Otto är fanimej överallt på plan och styr upp: i försvaret, i mittzon, i anfall. Med 23 Otto i laget skulle vi vinna SM-guld.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Det verkar vara väldigt många här inne som inte har en aning om vad ALLTID OAVSETT betyder.
Inse en sak innan ni kallar er supportrar vilket jag tvivlar skarpt på att ni är. Supportrar finns till för laget medan ni här inne verkar anse att laget finns till för er. Stor skillnad. Riktigt pinsamt att läsa alla kommentarer. Avgå hit och bänka dit så fort det händer något negativt.
Ni (ruttna supportrar) är inte värda ett framgångsrikt lag.
Jaha! skrev:Ni (ruttna supportrar) är inte värda ett framgångsrikt lag.
Dom (Värdelösa föreningen DIF) är inte värda några supportrar.
Lägg av Mattias_87!
Är man Djurgårdare så är man. I vått och torrt. Det här vänder vi. Det tog flera år för ajk. Vi får hoppas att det går bättre för oss. Men jag är alltid Djurgårdare!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)