Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012
Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012
Vi spelar smartare och mer rejält i mittzon kombinerat med mer skridksoåkning och detta skapar lägen framåt, men viktigast av allt vi bjuder inte på en ocean av ytor bakåt som vi gjorde i början av serien.
Sedan har även antalet individuella grodor minskats ner vilket mycket väl kan kopplas till ökad skridksoåkning som gör att vi "ger oss själva mer tid". Finns ju fortfarande massor att jobba på, men de värsta "blödningarna" är i alla fall stoppade.
Däremot vill jag nog mena att vi fortfarande skapar för lite framåt och PP-spelet kanske man inte ens skall tala om.
Det sistnämnda var för övrigt ungefär lika uselt som domarens insats i dagens drabbning. Utgår från att Ölvestad får matchstraffet för handsken som ryker, men är detta verkligen värre / fulare än de två tacklingar som medför att spelare faller med huvudet före in i sargen t ex? Dessa tilltag belöandes enbart med 2 minuter plus ett personigft straff på 10 minuter. Sedan har vi armbågen mot Granaths huvud som väl rimligtvis skall vara matchen alla veckans dagar. Avslutningsvis har vi då Asplövens målis som sätter handskarna i ansiktet på Fimpen och tekningen dras ut. Även om han blir lite provocerad skall det inte spela någon roll i detta fall, eller om domaren tycker det ge Fimpen en två och dela ut matchstraffet till keepern. Kort sagt Ölvestads grej känns som den minsta fula i detta sammanhang, men han får det absolut hårdaste straffet. Dessutom får han 2+5 minuter, hur ofta händer detta t ex? Möjligen att jag kan köpa 2+2 på Ölvestad och en 2 på Deilert i den situationen...
Sedan har även antalet individuella grodor minskats ner vilket mycket väl kan kopplas till ökad skridksoåkning som gör att vi "ger oss själva mer tid". Finns ju fortfarande massor att jobba på, men de värsta "blödningarna" är i alla fall stoppade.
Däremot vill jag nog mena att vi fortfarande skapar för lite framåt och PP-spelet kanske man inte ens skall tala om.
Det sistnämnda var för övrigt ungefär lika uselt som domarens insats i dagens drabbning. Utgår från att Ölvestad får matchstraffet för handsken som ryker, men är detta verkligen värre / fulare än de två tacklingar som medför att spelare faller med huvudet före in i sargen t ex? Dessa tilltag belöandes enbart med 2 minuter plus ett personigft straff på 10 minuter. Sedan har vi armbågen mot Granaths huvud som väl rimligtvis skall vara matchen alla veckans dagar. Avslutningsvis har vi då Asplövens målis som sätter handskarna i ansiktet på Fimpen och tekningen dras ut. Även om han blir lite provocerad skall det inte spela någon roll i detta fall, eller om domaren tycker det ge Fimpen en två och dela ut matchstraffet till keepern. Kort sagt Ölvestads grej känns som den minsta fula i detta sammanhang, men han får det absolut hårdaste straffet. Dessutom får han 2+5 minuter, hur ofta händer detta t ex? Möjligen att jag kan köpa 2+2 på Ölvestad och en 2 på Deilert i den situationen...
Ja Fimpen gjorde det enda rätta i min mening men förstår ju att det kan vara jobbigt men man behöver ju inte härma fasth för det!18DIF91 skrev:Från reprisen som jag såg var det inte så mycket fimpen gjorde egentligen, han blir ju nertacklad på målvakten så målvakten tappar klubban, såg inte att han slår undan klubban alls, sen slänger han väl in några väl valda fimpenklassiker till målisen som sedan lackar.Axel_K skrev:Förstår inte hur de inte kunde ge honom matchstraff. Det SKA vara matchstraff om en målvakt slår en spelare i ansiktet. Iallafall 2 minuter, men domarnivån är så förbannat låg att de sket i det.mb81 skrev:Btw vilken jävla dampunge i mål de hade!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är HockeyAllsvenskan logik på hela domarkåren. Blir så förbannad på dessa förvirrade zebrejävlar som ska kalla sig domare. Inget annat än ett gäng risiga pajasar som aldrig kunde bli spelare och hellre valde att stå bredvid. Fick inte någon uppmärksamhet hemma så satsar på rampljuset genom idel felaktiga beslut. Hur många gånger stod de inte ivägen för pucken? Räknade till 5-6 bara i första perren.Axel_K skrev:Förstår inte hur de inte kunde ge honom matchstraff. Det SKA vara matchstraff om en målvakt slår en spelare i ansiktet. Iallafall 2 minuter, men domarnivån är så förbannat låg att de sket i det.mb81 skrev:Btw vilken jävla dampunge i mål de hade!
Vill fan spy. Vi ska tillbaka till ES där vi hör hemma; där domarna kan sitt, där matcher faktiskt är just matcher, och där bondehatet är symboliskt och sarkastiskt snarare än reellt, Haparanda på 3000...
BTW; Är det bara jag som tycker vårt mittzonsspel är helt bedrövligt i mer eller mindre 50% av matchen?
25/4-2025
Tjavars, med så mycket pengar som HA drar in på att ha DIF i ligan så lär ju domarna knappast döma MED oss, man vill hålla kvar oss i HA så länge det är möjligt.Kall-El skrev:Vi spelar smartare och mer rejält i mittzon kombinerat med mer skridksoåkning och detta skapar lägen framåt, men viktigast av allt vi bjuder inte på en ocean av ytor bakåt som vi gjorde i början av serien.
Dessutom så är det ju glesbygdslag vi spelar mot, så det är robin hood skattemodellen som gäller för domarna också när det gäller utvisningsminuter och dylikt. Snart kommer de även att börja ge bort en viss procent av våra mål till bönderna om vi börjar producera framåt.
Alltid Oavsett.
Dagens bästa var ju utan tvekan när hobby-hopp-supportrarna tystades i slutet när dom på nytt försökte starta "den som inte hoppar"-ramsan. Vi var idag 3-4 st som skrek "käften" utspritt på A18, och jag uppmanar fler att göra det. För det fungerade uppenbarligen helt, många vände sig om och såg lite förvånade ut, och tystnade sedan, innan allt sedan la sig på några sekunder. Så kort och gott, så fort den startas, skrik bara "käften" allt vad ni orkar så kommer vi att få bukt med skiten. Förr eller senare så måste dom lära sig.
-
Tack för det förresten, de som startade idag stod på A18 längst till vänster på högsta raden precis under ingångstrappan. Dvs A18, vad det nu blir för rad och plats typ 3 och vidare.Salas skrev:Dagens bästa var ju utan tvekan när hobby-hopp-supportrarna tystades i slutet när dom på nytt försökte starta "den som inte hoppar"-ramsan. Vi var idag 3-4 st som skrek "käften" utspritt på A18, och jag uppmanar fler att göra det. För det fungerade uppenbarligen helt, många vände sig om och såg lite förvånade ut, och tystnade sedan, innan allt sedan la sig på några sekunder. Så kort och gott, så fort den startas, skrik bara "käften" allt vad ni orkar så kommer vi att få bukt med skiten. Förr eller senare så måste dom lära sig.
25/4-2025
Dagens bottennapp är PP:et - Katastrofalt dåligt så att det är skrattretande.
4-0 mot Asplöven (som kom upp tack vare att Borås inte hade råd med licensen) är inte godkänt i mina ögon. Bra jobbat, ja, men inte godkänt. Vi ska kunna få in 6-7 puckar i mål mot Asplöven, speciellt med chanserna som fanns. Vi ska punktera matchen redan i första där 18 minuter (+/-) går åt att spela powerplay.
Glömde bort Adam.. Inte så mycket att göra men det såg stabilt ut i det han gjorde. Jag tycker han är värd att hålla nollan, klockren insats!
Efterfest hos Conny!
4-0 mot Asplöven (som kom upp tack vare att Borås inte hade råd med licensen) är inte godkänt i mina ögon. Bra jobbat, ja, men inte godkänt. Vi ska kunna få in 6-7 puckar i mål mot Asplöven, speciellt med chanserna som fanns. Vi ska punktera matchen redan i första där 18 minuter (+/-) går åt att spela powerplay.
Glömde bort Adam.. Inte så mycket att göra men det såg stabilt ut i det han gjorde. Jag tycker han är värd att hålla nollan, klockren insats!
Efterfest hos Conny!
Vi var två som skrek käften som galningar så att folk runt omkring trodde vi var galna. Det funkade ju uppenbarligen väldigt bra så vi kommer skrika ännu värre nästa gång. Desto fler desto bättre! Alla mot byketförevigtdjurgården skrev:Tack för det förresten, de som startade idag stod på A18 längst till vänster på högsta raden precis under ingångstrappan. Dvs A18, vad det nu blir för rad och plats typ 3 och vidare.Salas skrev:Dagens bästa var ju utan tvekan när hobby-hopp-supportrarna tystades i slutet när dom på nytt försökte starta "den som inte hoppar"-ramsan. Vi var idag 3-4 st som skrek "käften" utspritt på A18, och jag uppmanar fler att göra det. För det fungerade uppenbarligen helt, många vände sig om och såg lite förvånade ut, och tystnade sedan, innan allt sedan la sig på några sekunder. Så kort och gott, så fort den startas, skrik bara "käften" allt vad ni orkar så kommer vi att få bukt med skiten. Förr eller senare så måste dom lära sig.

Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
- Jim Morrison
Tycker det påminner om 09/10. Katastrofuselt i början av säsongen med sågningar och snack om kvalspel - sen började det sakta men säkert vända. Tycker att vi har spelat riktigt jäkla bra dom senaste matcherna. Hoppas att det fortsätter såhär, men att det slutar lite lyckligare den här gången...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Jo, jag vände mig runt, stod också längst ut på A18, plats 1 men en rad nerifrån de som startade. Vart så chockad att någon faktiskt tog tag i det. (:DIFnacka skrev:Vi var två som skrek käften som galningar så att folk runt omkring trodde vi var galna. Det funkade ju uppenbarligen väldigt bra så vi kommer skrika ännu värre nästa gång. Desto fler desto bättre! Alla mot byketförevigtdjurgården skrev:Tack för det förresten, de som startade idag stod på A18 längst till vänster på högsta raden precis under ingångstrappan. Dvs A18, vad det nu blir för rad och plats typ 3 och vidare.Salas skrev:Dagens bästa var ju utan tvekan när hobby-hopp-supportrarna tystades i slutet när dom på nytt försökte starta "den som inte hoppar"-ramsan. Vi var idag 3-4 st som skrek "käften" utspritt på A18, och jag uppmanar fler att göra det. För det fungerade uppenbarligen helt, många vände sig om och såg lite förvånade ut, och tystnade sedan, innan allt sedan la sig på några sekunder. Så kort och gott, så fort den startas, skrik bara "käften" allt vad ni orkar så kommer vi att få bukt med skiten. Förr eller senare så måste dom lära sig.
25/4-2025
Har jag helt fel eller loosade inte Leksand mot Asplöven?Mash skrev:Dagens bottennapp är PP:et - Katastrofalt dåligt så att det är skrattretande.
Efterfest hos Conny!
Rocky har inte setts till på länge men man var väl förtjust i målvaktshjälmar, tycker Adams var jävligt snygg 

- Doyle
Visst skönt med ytterligare tre pinnar i kappsäcken...Men känner mig ff orolig över kvaliteten i detta DIF-lag. Vi har mött två praktusla lag, Karlskrona o Asplöven som är sååå usla att vi ska fan slå dessa med tvåsiffrigt. Känns som vi inte riktigt håller toppklass i allsvenskan. Vi kommer att få kämpa stenhårt mot de fyra bäst placerade lagen. Tycker fortfarande det svajar rejält. När vi möter mer spelskickligare lag avslöjas vi omgående och misstagen kommer stå som spön i backen. Jag hoppas innerligt jag har fel och får smisk på fingrarna men min oro finns där. DIF lär inte vara i elitserien nästa säsong om inte laget förstärks på flera platser, tro mig ...
Men härliga tre pinnar inväll tack DIF o framförallt, Landeskog, Reideborn och Murray.. (=o)
Men härliga tre pinnar inväll tack DIF o framförallt, Landeskog, Reideborn och Murray.. (=o)
Sv: Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012
Är du seriös? Vi vinner med 4-0 och de skapar ingenting... Självklart en godkänd match.Mash skrev:Dagens bottennapp är PP:et - Katastrofalt dåligt så att det är skrattretande.
Efterfest hos Conny!
Jo fast det var väl borta i Haparanda?Alexander skrev:Har jag helt fel eller loosade inte Leksand mot Asplöven?Mash skrev:Dagens bottennapp är PP:et - Katastrofalt dåligt så att det är skrattretande.
Efterfest hos Conny!
Där tror jag fler, säkert vi inkluderat kan gå på plumpen.