Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av tomten »

Man känner att spelarna och tränarna är mentalt pressade.

Det är för många tabbar av Chet.... testa att byta målvakt.

Murray, vilken spelare :) hans fysiska spel behövs.
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Alexander »

Nånstans där finns det ju ett hyfsat spel som lyckas leta sig fram i genomsnitt 2 min varje match, varför kan man inte hålla en schysst nivå hela matchen igenom ... Att det ska vara så svårt
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Det som gör mig mest konfunderad är att Bobcats tar över spelet helt efter att vi KVITTERAT till 2-2. Vilken jävla loser-mentalitet laget har. Dogge -3 idag eller?

Kul med Leksand och Örebro, nu kanske vi äntligen kan nå den där jumboplatsen!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

I en klubb där menlöshet och medelmåttighet upphöjts till religion så måste nog ändå kvällens match rendera ett diplom. Jag ger detta 17 omgångar (mitt turnummer) sedan kommer jag sålla mig till avgå alla-pöbeln.
Jim Morrison skrev:När var den senaste gången det var roligt att följa DIF? I någon sport?
Min säsongskortsgranne på A11 tipsade mig om DIF fäktning när han såg att det började brista hos mig. Värt att kolla kanske?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lidingö DIF skrev:I en klubb där menlöshet och medelmåttighet upphöjts till religion så måste nog ändå kvällens match rendera ett diplom. Jag ger detta 17 omgångar (mitt turnummer) sedan kommer jag sålla mig till avgå alla-pöbeln.
Jim Morrison skrev:När var den senaste gången det var roligt att följa DIF? I någon sport?
Min säsongskortsgranne på A11 tipsade mig om DIF fäktning när han såg att det började brista hos mig. Värt att kolla kanske?
Jag är på.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Jag är helt tom, vafan är det som händer hur kan man efter 10 minuters press plus att man får in en kvittering sluta spela efter nedsläpp? släppa in ett skit mål och gå ner sig ännu mer?

Vi gör en sak bra per match och resten av de 99 momenten blir vi sönder stressade och gör dåliga beslut. Ändå kommer Challe stå och säga att vi gjorde i alla fall det här bra.

Hur kan man som lag när man pressat i 10 minuter och kvitterar bli helt jävla otaggade...

fan jag hatar det här, tack för ytterligare ett par dagar i misär..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Vad ni än gör, skyll inte på Chet.
Verkligen, helt enig.
Säger en del om laget när målvakten är bäst på plan trots ett matchavgörande misstag.

Allvarligt talat. Det är för mycket som inte stämmer spelmässigt för att inte börja fundera över om Challe Berglund verkligen är kompetent som taktiker. Det är FÖR MÅNGA moment i spelet som är totalt misslyckade.

Oavsett om vi är först ner på pucken i egen zon får vi inte ut den, spelare som har varit klasspelare i Elitserien kan inte få fast pucken i anfallszon. 1 av 10 dump ner i anfallszon leder till en målchans. Vi spelar 10-15 minuter bra hockey per match. Det är uppenbart att det är något enormt fel taktiskt och med hela spelidén. Tyvärr.
Expert.
nevyn

Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av nevyn »

SkönaDjurgårn skrev:
Lidingö DIF skrev:I en klubb där menlöshet och medelmåttighet upphöjts till religion så måste nog ändå kvällens match rendera ett diplom. Jag ger detta 17 omgångar (mitt turnummer) sedan kommer jag sålla mig till avgå alla-pöbeln.
Jag är på.
När var hur? Jag hakar också.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är ju väldigt okaraktäristiskt av mig men idag känner jag lite för spelarna faktiskt. Det här var en dag då det mesta jävlades och studsade fel.

1. period = fail
2. period = bra, men sabbas av ett par olyckliga utvisningar
3. period = spel mot ett mål

En fröjd att se Murray spela. Så otroligt resolut att man knappt tror sina ögon i vissa moment. Dock måste han spelas in och komma mer i "fas" med sin framtida partner. Inget konstigt.

Det märkligaste med hela spektaklet är dock tveklöst att Tim Eriksson väljs till matchens lirare. Jag hade helt ärligt honom som matchens sämsta lirare. Han åker runt i sin egna lilla värld, där puck och medspelare i 99 fall av 100 är någon helt annat stans.

Jag förstår ärligt talat ingenting.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är det Leksand och Örebro vi skall lira mot härnäst?

Då säger jag att spelet måste förbättrats avsevärt efter de två matcherna samt att vi måste genomfört en hel match på ett okej sätt annars måste Challe bort. Kräver inga segrar men tydliga tendenser och mycket mer vilja.

Han som har byggt detta lag och också han som är ansvarig för den totala avsaknaden av spelidé, PP-spel samt den totalloja inställning som visas upp i match efter match.

Glömde jag nämna virrigt försvarspel?

Hur jävla många gånger ger vi inte mer eller mindre bort gratischanser till Karlskoga genom att göra tokblunders i egen zon?

Hur vi dessutom bara kan tappa allt efter att vi kvitterat till 2-2 är obegripligt.

Chets insats vid 3-2 är självfallet inte bra, men jag undrar om inte Murrays agerande lurar honom en hel del. Absolut värst att skåda var dock Gustafssons och Ölvesatds totalt genomusla utvisningar.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Vi är bara fyra poäng ifrån playoff... Till division 1!

Dags för Challe att avgå snart, incesten inom Djurgården håller på att radera ut Sveriges mest anrika hockeyklubb från världskartan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Det är ju väldigt okaraktäristiskt av mig men idag känner jag lite för spelarna faktiskt. Det här var en dag då det mesta jävlades och studsade fel.

1. period = fail
2. period = bra, men sabbas av ett par olyckliga utvisningar
3. period = spel mot ett mål

En fröjd att se Murray spela. Så otroligt resolut att man knappt tror sina ögon i vissa moment. Dock måste han spelas in och komma mer i "fas" med sin framtida partner. Inget konstigt.
What? Period 2 bra? Du var nog fullkomligt förblindad över att Douglas var på isen för vi var allt annat än bra på något plan idag. En av de sämsta matcherna vi någonsin skådat, kom jag och mina bänkgrannar fram till.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Allt är piss och skit.....

Allt är så jävla uselt just nu. Kanske dags för Challe att lämna över skutan till någon annan för han får uppenbarligen inte ordning på grejerna. Utvisning för sex man på banan för 1000 gången i rad. Suck.....
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Problemet är efter varje match som kommer känns det som den sämsta matchen vi gjort.

Skit i allt. nöt bara på försvar på träningarna. för som det ser ut idag såg det ut när jag lira hockey när jag var runt 10.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Var det fler som reagerade på de två lagens olika inställning under matchen? Karskogaspelarna stod upp i båset och följde matchen med inlevelse i stort sett under hela matchen, medans våra killar satt ner och såg allmänt nedstämda ut. Ingen gnista som det verkade. Snarare helt paralyserade. Såg mer ut som man bara ville att matchen skulle vara över så man fick lämna Hovet. Jag tror mer och mer att man nu behöver få in en duktig mental coach innan det här laget hamnar i en total mental härdsmälta liknande den i slutet på förra säsongen.
It´s a sad, sad evening… :(
Skriv svar