Välkommen hem Douglas Murray!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rogga
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen hem Douglas Murray!

Inlägg av Rogga »

Douglas kommer att saknas något enormt! :(
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tack som fan. På återseende.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Tack för denna tid Murray, givetvis kommer du vara saknad.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Av alla "etablerade"NHL proffs känns Dogge som den som kommer avsluta sin karriär med en säsong/säsonger i DIF
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nyberabb skrev:Av alla "etablerade"NHL proffs känns Dogge som den som kommer avsluta sin karriär med en säsong/säsonger i DIF
Tror mycket på Marcus Krüger. Hyser fortfarande största respekt för honom som gjorde det rätta och hedrade ett gällande avtal. Krüger är den som skött övergången till NHL snyggast på många, många år.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Auf wienerschnitzel, Douglas.

I miss you already. Fan. fan. fan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Nyberabb skrev:Av alla "etablerade"NHL proffs känns Dogge som den som kommer avsluta sin karriär med en säsong/säsonger i DIF
Tror mycket på Marcus Krüger. Hyser fortfarande största respekt för honom som gjorde det rätta och hedrade ett gällande avtal. Krüger är den som skött övergången till NHL snyggast på många, många år.
Krüger är awesome.

Men när jag ser honom i en andrakedja med Marian Hossa och Patrick Sharp så tappar jag lite förhoppningen om att få hem honom någon gång. Tror han blir för bra helt enkelt. Lex Kronwall. Men hoppet är det sista som överger än. Även om jag unnar Marcus all framgång han får.
Expert.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Fan va tungt det va att titta på intervjun, samtidigt blir man varm i hjärtat..

Det är inte hans roligaste dag, och definitivt inte hans roligaste intervju. Nog för att han brukar verka seg men just den här gången ser han uppriktigt ledsen ut. Jag hoppas resten av laget ärar honom med ett ofantligt jävla jobb i varje byte framöver.

Jag har inte hyst såna jättekänslor för Douglas Murray tidigare, även om jag såklart tyckt det var asnice att han är djurgårdare.. Men de senaste månaderna har han definitivt tagit plats i mitt djurgårdshjärta som en av de riktiga hjältarna. Kom tillbaks Dogge!
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Axel_K skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Dogge har tillsammans med Chet varit våra klart bästa spelare under Zabeleffekten.

Vi kommer att få stora besvär utan honom. Han har hållit ihop försvaret på egen hand. I motsats till våra unga backar så har han hela tiden sett till att vi kommit ur pressen (som man alltid får mot sig någon gång under matcher).

Utan honom hade vi aldrig tagit de två senaste matcherna. Han ser till att vi inte faller ihop likt ett korthus när övriga spelare viker ned sig likt blyga skolpojkar.

Vårt hopp är att vi värvar in en stabil back. Att Timmy ska ta över den roll Dogge haft har jag svårt att se. Timmy är bra, men inte den klippa i försvaret som jag trodde att han skulle vara.
Det är bara att inse att vi har för många klena orutinerade backar. Lennhammer, Holm och Gustavsson är inte dåliga i medgång, tvärtom. Men under press skiter de nästan på sig. De blir obehagligt stressade vid minsta checking i sista perioderna när matchen ska spelas hem.
Av våra proffs är Dogge den klart viktigaste. Har spridit ett enormt lugn och spelat med pondus i de viktiga delarna av matcherna.

Snälla, kom tillbaka snarast.
Tycker att Holm och Lennhammer var bra igår, Lennhammer gjorde väl inte ett stort misstag? Jag menar Chet höll ju nollan. Granath slarvar mer än vad jag trodde han skulle göra, men hans spel kommer nog igång ordentligt också. Timmy är mycket bättre nu än vad han har för några matcher sedan. Gustavsson är väldigt bra i offensiv zon, mindre bra i defensiv. MEN han kan hålla i pucken, det är hans förstapass från egen zon han måste träna på. Likaså Lennhammer. Holm tycker jag blivit bättre också, fast han är inte bra ännu. Nu pratar jag om defensiv zon. Förut så såg man honom om han gjorde något misstag i egen zon, nu ser han osynlig ut i egen zon nästan. Hellre det än att han tabbar sig. Han har rätt så bra skridskoåkning och är bra på att komma in mot mål för att vara back.
Våra juniorer och förstaårsseniorer blir bara bättre och bättre tycker jag. Wennberg kommer nog även han bli bättre och bättre för varje match framöver, vilken utvecklingskurva han haft i år!
Nu blev det offtopic, men jag tror vår backsida klarar sig rätt så fint ändå. Douglas har tillfört mycket i deras spel, de tänker efter innan de slår en pass nu, vi ser inte lika många icingpuckar från backarna för att de lägger ett felpass. Nu ser vi fler kontringar t.ex. Vi jobbar bättre i egen zon, även de matcherna Douglas inte spelade. Bara hoppas att Fimpen kommer tillbaka tills nästa match så att vi har en som tar över efter Douglas i BP.
1. Våra unga backar är inte dåliga, tvärtom. De är utifrån deras ålder relativt spelskickliga. Backar blir ofta inte riktigt bra innan 25, självklart finns undantag.
2. Min poäng är att de visat klara brister i avgörande lägen. När det är jämnt i sista perioden eller under delar av matcher där motståndarna pressar oss. Det är DÅ vi ser hur avgörande misstag de står för. Situationer som Dogge bara blir bättre av och som är hans största styrka.

Vi får helt enkelt vänta och se med matcherna som kommer. Men tyvärr tror jag vi kommer tappa en hel del poäng med Dogges avsked. Uddamålsvinster kommer att bytas ut mot uddamålsförluster. Poäng som vi inte kommer ha råd att förlora.
Självklart kommer vi vinna matcher, men tillräckligt många?
Tror tyvärr inte det.
Jadu Axel, saknar du Dogge nu då?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Staten

Inlägg av Staten »

Douglas, snälla kom hem igen.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Nyberabb skrev:
Ska grabbarna bli stjärtgossar nu eller vad fan menar du?
Skriv svar