Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Staten

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Staten »

Intressant. Otto var förstecenter förra året, i Elitserien. I Allsvenskan blir han tredjecenter. Inte jobbat tillräckligt hårt möjligtvis?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Staten skrev:Intressant. Otto var förstecenter förra året, i Elitserien. I Allsvenskan blir han tredjecenter. Inte jobbat tillräckligt hårt möjligtvis?
Fruktansvärt skönt skulle jag vilja säga. Den största skillnaden i år kontra förra säsongen är att vi inte har två sirapskedjor som ska vara våra "producerande kedjor" utan hela laget känns fräscht och piggt.

Heja Challe.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Nu börjar jag bli nervös. Tänk om vi förlorar?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

Vi borde väl lyckas sälja 600 plåtar imorgon och kliva över 7000? Visserligen tycker jag inte att hockeyn säljer lika bra på matchdag som fotbollen men ändå.

Får väl hoppas på lite artiklar i morgontidningarna. Lite olyckligt att ha premiär samma dag som ES kanske.

Tycker som andra här att har vi 2-3000 plåtar kvar dagen innan match så bör det ringas runt till alla möjliga ungdomslag i föreningen och erbjudas gratisbiljetter. Det blir mer folk, fler ungdomar får upp ögonen för DIF och alla dessa brukar gå runt och sippra på en cola och ha ett paket popcorn (=typ 150 spänn på hovet).

Match imorgon.
Mattias_87 skrev:Nu börjar jag bli nervös. Tänk om vi förlorar?

Ja, herregud. Deras målvakt kanske har en drömdag. Räddar över 50 skott. Dom skjuter 15 och gör en balja.

Jävlar vad det kommer vara sura miner här inne då. Riva säsongskortet, sparka Challe, Chet kan dra dit pepparn växer, juniorerna är kassa, vi har för lite spelare som är 26 år gamla, vi har för lite rutin, vi har ingen sniper, vi har ingen som kan spela fram puckarna, backarna är sämst, forwards är sämst.

Vinner vi sedan på lördag så är allt glömt igen.
Senast redigerad av android den 2012-09-12 20:44:56, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gillar verkligen den där idén med ge ut gratisbiljetter till ungdomslag som siffer-Daniel hade.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

android skrev: Jävlar vad det kommer vara sura miner här inne då. Riva säsongskortet, sparka Challe, Chet kan dra dit pepparn växer, juniorerna är kassa, vi har för lite spelare som är 26 år gamla, vi har för lite rutin, vi har ingen sniper, vi har ingen som kan spela fram puckarna, backarna är sämst, forwards är sämst.

Äntligen är det igång.. snart! :)
DIF!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Jaha, då var det dags att utsätta sig för detta igen. Har förvisso stålsatt mig psykiskt för att "skita" i själva säsongen och spara hela det mentala till en ev Kvalserie, men en seger imorrn skulle göra mycket för modet. Skrika mig stum på plats råder det dock inget som helst tvivel om att jag tänker göra. Vi ses på A11.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Rix

Inlägg av Rix »

-daniel- skrev:Gillar verkligen den där idén med ge ut gratisbiljetter till ungdomslag som siffer-Daniel hade.
Håller med, det gynnar alla! Frågan är bara hur många vi kan ge ut gratis, vår ekonomi är ju inte på topp direkt! :D
mb81

Inlägg av mb81 »

Rix skrev:
-daniel- skrev:Gillar verkligen den där idén med ge ut gratisbiljetter till ungdomslag som siffer-Daniel hade.
Håller med, det gynnar alla! Frågan är bara hur många vi kan ge ut gratis, vår ekonomi är ju inte på topp direkt! :D
Kostar väl inget om biljetterna ändå inte är sålda. Om det är mindre än 5000 biljetter ett dygn innan match så ge så många biljetter som möjligt till ungdomslagen i föreningen även andra sportsektioner i DIF kan få. Ser bara positiva effekter!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

mb81 skrev:
Rix skrev:
Kostar väl inget om biljetterna ändå inte är sålda. Om det är mindre än 5000 biljetter ett dygn innan match så ge så många biljetter som möjligt till ungdomslagen i föreningen även andra sportsektioner i DIF kan få. Ser bara positiva effekter!
Dessutom köper säkert många av dem nån korv eller halsduk... dvs mer stålar in så som sagt; bara positiva effekter!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

android skrev:Vi borde väl lyckas sälja 600 plåtar imorgon och kliva över 7000? Visserligen tycker jag inte att hockeyn säljer lika bra på matchdag som fotbollen men ändå.

Får väl hoppas på lite artiklar i morgontidningarna. Lite olyckligt att ha premiär samma dag som ES kanske.

Tycker som andra här att har vi 2-3000 plåtar kvar dagen innan match så bör det ringas runt till alla möjliga ungdomslag i föreningen och erbjudas gratisbiljetter. Det blir mer folk, fler ungdomar får upp ögonen för DIF och alla dessa brukar gå runt och sippra på en cola och ha ett paket popcorn (=typ 150 spänn på hovet).

Match imorgon.
Mattias_87 skrev:Nu börjar jag bli nervös. Tänk om vi förlorar?

Ja, herregud. Deras målvakt kanske har en drömdag. Räddar över 50 skott. Dom skjuter 15 och gör en balja.

Jävlar vad det kommer vara sura miner här inne då. Riva säsongskortet, sparka Challe, Chet kan dra dit pepparn växer, juniorerna är kassa, vi har för lite spelare som är 26 år gamla, vi har för lite rutin, vi har ingen sniper, vi har ingen som kan spela fram puckarna, backarna är sämst, forwards är sämst.

Riktigt klassinlägg. Först en bra idé och sedan en lustighet som iaf fick mig att dra på smilbanden! :)

Kom igen nu DIF, nu kör vi! Vemodigt att se Ragge, gud vad jag älskar den mannen. En sån elak jävel skulle jag vilja ha i årets DIF-trupp också. <3
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel942 skrev:Linkan - Honken - Åberg
Holm - Gustafsson

Wennberg - Johner - Ölvestad
Lidström - Pettersson

Eriksson - Otto - Fimpen
Granath - Lennhammer

Eriksson - Ljungh - Sörensen
Falk - Arnesson

Mv: Chet Pickard

Extra: Weigel, Blomstrand
Framåt ser det okej ut men med bara ett bra backpar så är iaf jag ganska orolig, hur i helv...ska det här gå? Och målvakten? Nåja, skåpmat till frågor men visst är man nojjig.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Nu drar det snart igång! Jävlar vad taggad jag är!

Hålorna ska bli varse om varför Djurgården är mesta mästarna!

Krossa Almtuna!
i
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Faktum är att vi har en av Allsvenskans sämsta backuppsättningar. Och vi ska gå upp i Elitserien... Jesus...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av Baggso »

Mäklaren skrev:Faktum är att vi har en av Allsvenskans sämsta backuppsättningar. Och vi ska gå upp i Elitserien... Jesus...
Har vi tur så kommer det in lite förstärkning..

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Skriv svar