Precis, ingen har ju direkt som mål att få spela i DIF, man har nog högre mål än så. Men ja, ett bra avstamp kanske.SirDIFalot skrev:Men "vi" ses ju mer som "ett steg på vägen" än vad vi gjorde förr i tiden kan jag tänka mig. Gissningsvis.JohanPez skrev:Lättare att gå från oss till NHL än från typ Huddinge.lkpgsödra skrev:Tror inte ens att 99% av alla hockeyungdomar har som dröm att spela i djurgården/aik..Mattias_87 skrev:Wikegård sa nyss på cmore att han är rädd att ishockeyn i Sverige kan dö ut på grund av att Stockholm inte har något lag i elitserien nästa säsong. Inget lag att drömma om för framtida ungdomar gör att dom väljer bort ishockey. Vad tror ni?
Men i hålor som Ö-vik drömmer ju alla barn om att spela i Modo givetvis.
Elitserien 12/13
Re: Elitserien 12/13
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag såg två Elitseriematcher igår (och grät lite på kuppen för 25:e gången att vi inte är med).
Om vi börjar med Solna Aik vs Växjö så var det en väldigt, väldigt slätstruken drabbning mellan två livrädda lag som inte vågade försöka spela hockey. Att Solna vände och vann får mer ses som slumpen än något annat, korkade VLH utvisningar satte grus i maskineriet. Jag är ganska säker på att ett hyfsat formtoppat lag från HA tämligen enkelt skulle besegra något av dessa lag i nuläget...
Går man o andra sidan till match två mellan Färjestad vs Modo så var det en helt annan sport kändes det som. Fart, finess, grymt passningsspel, snygga mål, fantastiskt skickliga spelare. Alexander Steen är riktigt jävla vass och har höjt ett tämligen mediokert Modo flertal klasser.
Om vi börjar med Solna Aik vs Växjö så var det en väldigt, väldigt slätstruken drabbning mellan två livrädda lag som inte vågade försöka spela hockey. Att Solna vände och vann får mer ses som slumpen än något annat, korkade VLH utvisningar satte grus i maskineriet. Jag är ganska säker på att ett hyfsat formtoppat lag från HA tämligen enkelt skulle besegra något av dessa lag i nuläget...
Går man o andra sidan till match två mellan Färjestad vs Modo så var det en helt annan sport kändes det som. Fart, finess, grymt passningsspel, snygga mål, fantastiskt skickliga spelare. Alexander Steen är riktigt jävla vass och har höjt ett tämligen mediokert Modo flertal klasser.
- SirDIFalot
Vart streamas elitseriematcher? Jag har ingen lust att betala 400 kr/mån för att kunna se en match när jag känner för det. Har någon något tips så är jag tacksam!
Elitserien 12/13
Köp den matchen du vill se separat på Cmore, se den på olearys eller hos vän/bekant/kollega eller släkting som har rätt kanaler.Staten skrev:Vart streamas elitseriematcher? Jag har ingen lust att betala 400 kr/mån för att kunna se en match när jag känner för det. Har någon något tips så är jag tacksam!
Streamas även på diverse sajter... Hrrrmmmmmm.
Du får gärna pma om du vet någotpulverapa skrev:Streamas även på diverse sajter... Hrrrmmmmmm.

Hade jag ens velat använda mig av Cmore så hade det inte gått för tydligen stödjer inte Tele2 den tjänsten än. Helt värdelöst. Hur de gång på gång lyckas överträffa sig själva i värdelöshet förstår inte jag.JohanPez skrev:Köp den matchen du vill se separat på Cmore, se den på olearys eller hos vän/bekant/kollega eller släkting som har rätt kanaler.Staten skrev:Vart streamas elitseriematcher? Jag har ingen lust att betala 400 kr/mån för att kunna se en match när jag känner för det. Har någon något tips så är jag tacksam!
Elitserien 12/13
Att inte ha respekt för att betala för produkter/tjänster som folk livnär sig på är en sak men om man inte ens orkar googla har det gått för långt. Vill man inte betala för abonnemang eller enskilda matcher kan man gå till lokala sportsbaren eller besöka en polare.
Elitserien 12/13
Du kan väl köra på webben?Staten skrev:Hade jag ens velat använda mig av Cmore så hade det inte gått för tydligen stödjer inte Tele2 den tjänsten än. Helt värdelöst. Hur de gång på gång lyckas överträffa sig själva i värdelöshet förstår inte jag.JohanPez skrev:Köp den matchen du vill se separat på Cmore, se den på olearys eller hos vän/bekant/kollega eller släkting som har rätt kanaler.Staten skrev:Vart streamas elitseriematcher? Jag har ingen lust att betala 400 kr/mån för att kunna se en match när jag känner för det. Har någon något tips så är jag tacksam!
Får detta meddelandet;JohanPez skrev:Du kan väl köra på webben?Staten skrev:Hade jag ens velat använda mig av Cmore så hade det inte gått för tydligen stödjer inte Tele2 den tjänsten än. Helt värdelöst. Hur de gång på gång lyckas överträffa sig själva i värdelöshet förstår inte jag.JohanPez skrev:Köp den matchen du vill se separat på Cmore, se den på olearys eller hos vän/bekant/kollega eller släkting som har rätt kanaler.Staten skrev:Vart streamas elitseriematcher? Jag har ingen lust att betala 400 kr/mån för att kunna se en match när jag känner för det. Har någon något tips så är jag tacksam!
"Din operatör är ännu inte ansluten till C More Play så just nu kan du inte få tillgång till tjänsten. Flera operatörer kommer att anslutas inom kort så kontakta din operatör för att få veta när du kan få dina inloggningsuppgifter."
Elitserien 12/13
Då är läget ett helt annat. I ditt inledande inlägg var anledningen att du inte "orkade" betala.Staten skrev:Får detta meddelandet;JohanPez skrev:Du kan väl köra på webben?Staten skrev:Hade jag ens velat använda mig av Cmore så hade det inte gått för tydligen stödjer inte Tele2 den tjänsten än. Helt värdelöst. Hur de gång på gång lyckas överträffa sig själva i värdelöshet förstår inte jag.JohanPez skrev:Köp den matchen du vill se separat på Cmore, se den på olearys eller hos vän/bekant/kollega eller släkting som har rätt kanaler.Staten skrev:Vart streamas elitseriematcher? Jag har ingen lust att betala 400 kr/mån för att kunna se en match när jag känner för det. Har någon något tips så är jag tacksam!
"Din operatör är ännu inte ansluten till C More Play så just nu kan du inte få tillgång till tjänsten. Flera operatörer kommer att anslutas inom kort så kontakta din operatör för att få veta när du kan få dina inloggningsuppgifter."
Det här riktas bara till dig, eftersom du inte kan införskaffa det du vill ha på annan väg. Ingen annan får dra nytta av det här - okej?
lshunter.tv brukar ha det mesta i sportväg om man pallar med ett par reklamrutor.
Tack för länken. Är det aldrig något annat än aik som streamas?
Jag kan omöjligt betala 400/mån för att jag vill se någon elitseriematch då och då när jag samtidigt betalar 329 kr/mån för att se Djurgårns alla matcher.
Jag kan omöjligt betala 400/mån för att jag vill se någon elitseriematch då och då när jag samtidigt betalar 329 kr/mån för att se Djurgårns alla matcher.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att Aik (antagligen) torskar mot MoDo kan knappast vara överraskande för någon; de har spelat enormt bra sen Alexander Steen kom in i laget och tydligt visat att man knappast kommer vara i botten och harva den här säsongen. Imponerad över det laget.
Spännande omgång i övrigt.
Spännande omgång i övrigt.
- SirDIFalot
Luleås mål mot HV borde inte godkänts va? Abbott tacklar ju bort Wesslau helt vilket skapar luckan vid krysset.
Expert.