Farsta & Cobran skrev:Jag tycker frågan kring Charles måste lyftas.
Är han verkligen kapabel till att lyfta ett hockeylag till den nivå som behövs?
Om vi bortser ifrån att han är en skön kille, tröjan hänger i taket och har ett stort hjärta så är han ju en ganska pajig snubbe med travintresse.
Han gjorde ingenting i vare sig Timrå eller Modo. Han klarade inte av att få DIF att lyfta i KS.
Jag tror inte på Charles. Det har jag aldrig gjort.
Så du menar att de 3 säsongerna och lika många slutspel i Timrå så gjorde han ingenting? Vad hade han behövt göra för att du skulle ha tyckt annorlunda?
Angående Modo, absolut där borde han kanske gjort något bättre men se deras föregående tränare som är bra mycket mer rutinerade men som inte heller lyckades speciellt bra.
Visst han lyckades inte att hålla kvar i DIF i elitserien men det kan ju knappast hans fel, däremot kan du väl hålla med om att spelet som sådant såg en aning bättre ut i många matcher än vad det har gjort under säsongen.
Nä, spelet såg inte speciellt mkt bättre ut.
Sett till vilka andra lag som spelade i elitserien och hur pass dåliga de var under charles tid i timrå så rosade han inte marknaden direkt där heller. Två av de åren var det precis på håret också. Så det argumentet köper jag inte.
Charles är ingen tränare av kaliber. så är det bara.
Gjorde han öht något vettigt när han var ass-coach i DIF senast?
Challe är inte ES bästa tränare men betydligt bättre än Hardy just nu! Och spelet BLEV bättre redan efter Zabels inträde och ytterligare ett snäpp efter Challes intåg. Att sedan spelarna var så nerkörda i skoskaften mentalt att dom inte orkade lyfta sig efter motgångar i matcherna är knappast Challes fel. Han kom in inför kvalserien och förväntas lyfta laget på tio matcher? Något som inte Hardy klarade på dryga 40.
SkönaDjurgårn skrev:Orka klaga på Challe. Han och typ...Kim Lennhammer är väl de som har minst skuld i detta fiasko...
Varenda sten bör vändas på för att säkerställa DIF hockeys sportsliga framtid
Han hann med 8 matcher med ett lag utan självförtroende, spelidéer och målskyttar. Tror ingen tränare hade kunnat grejja detta med DIF. Tror spelarna inte hajjade allvaret tillräckligt fort.
Ge Challe en rimlig chans så får vi se sen hur det går för honom.
SkönaDjurgårn skrev:Orka klaga på Challe. Han och typ...Kim Lennhammer är väl de som har minst skuld i detta fiasko...
Varenda sten bör vändas på för att säkerställa DIF hockeys sportsliga framtid
Han hann med 8 matcher med ett lag utan självförtroende, spelidéer och målskyttar. Tror ingen tränare hade kunnat grejja detta med DIF. Tror spelarna inte hajjade allvaret tillräckligt fort.
Ge Challe en rimlig chans så får vi se sen hur det går för honom.
Som jag skrivit förut, ingen tränare i världen kan skapa guld utav skit. Challe har ingen del i detta fiasko. Skutan läckte som ett såll och hade redan kantrat när Challe klev in. Dessutom tror jag han blev i stort sett "tvingad" att ta över.
Tänk er vara i Challes kläder idag om han inte ställt upp i KS och vi ändå åkt ur... Han skulle inte kunna visa sig bland Djurgårdare under resten av sitt liv.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
S. Skuggan skrev:Väntar med glädje på när pressen kommer till slutsatsen att det blir fattigt i ES, utan DIF. Dvs. såväl publikmässigt, som ekonomiskt.
Då finns det fortfarand hopp.
1 Timrå konkar och DIF blir 3:a
2 Hockyförbundet utökar ES 14 lag
DIFdalarna skrev:I bästa fall blir vi ett stabilt mittenlag i Allsvenskan.! Så jävla dåliga är inte lagen i allsvenskan som vissa vill mena.
Rögle och Timrå går upp i år. Det lag vi redan har slår dessa två nio gånger av tio med rätt mental inställning. Utan den blir det division ett med NY Rangers trupp.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIFdalarna skrev:I bästa fall blir vi ett stabilt mittenlag i Allsvenskan.! Så jävla dåliga är inte lagen i allsvenskan som vissa vill mena.
Nu får du ju fan ta och kamma dig!
Eller så fortsätter vi leva i en drömvärld å tror att vi går obesegrade genom allsvenskan och vinner smguld året efter! Det är bra att ha drömmar,men lite realistisk måste man vara,jag är iaf inte säker på att de går så enkelt som alla tror.
Nu får du ju fan ta och kamma dig!
Eller så fortsätter vi leva i en drömvärld å tror att vi går obesegrade genom allsvenskan och vinner smguld året efter! Det är bra att ha drömmar,men lite realistisk måste man vara,jag är iaf inte säker på att de går så enkelt som alla tror.
Är väl ingen som sagt att vi kommer gå obesegrade genom allsvenskan. Tror dock vi kommer göra bättre ifrån oss än att hamna i mitten av allsvenskan. Lite tro får du väl ändån ha?