-daniel- skrev:Magnutz skrev:-daniel- skrev:Magnutz skrev:Staten skrev:1600 låter väldigt bra för att vara såhär tidigt in. Har svårt att tro att någon annan allsvensk klubb har 1600 säsongsbiljetter sålda än så länge.
I see your point men vi är INTE en allsvensk klubb. Det är Örebro, och Oskarshamn. Vi är bara på besök.

Sorgens olika stadier:
Förnekelse, ilska, köpslagning, sorg, acceptans (om jag nu minns rätt).
Jag skulle tippa att du ligger kvar på förnekelse stadiet...

Planerad självdupering in progress, men jag är övertygan om att mental inställning är #1. Börjar vi se oss som ett allsvenskt lag blir vi det. Jag vägrar! Så köp nu eller förnya era säsongskort nu för fan!!! Snälla?
Personligen tror jag inte det spelar så stor roll, jag menar vi ÄR ett allsvenskt lag. Kommer krävas en enorm ödmjukhet för att ta sig tillbaka, och en del i den processen är nog att inse att man inte automatiskt är "bättre än alla andra lag". Således köper jag inte ditt resonemang och förstår nog faktiskt inte ens vad du menar.
Det är klart du förstår, det är jag övertygad om. Det du ska skilja på är det faktiska, alltså den påtagliga verkligheten och den metafysiska. Var vi faktiskt är och var vi ser oss själva.
Jag menar att när en tanke slagit rot och människor förlikat sig med den blir den svår att slå bort. Det är svårt att ta sig ur en situation som vinnare om man intalat sig, gått med på, att man är där man är och att det är OKEJ. Tanken ska alltid vara framåtriktad och aldrig någonsin vara tillfreds med vart den är just nu.
Så, vi ÄR i allsvenskan. Det är ett faktum. Vi kommer spela matcher mot Tingsryd och Oskarshamn och Örebro och Leksand. Det jag menar är att vi ska möta dessa Allsvenska lag som det anstår ett Elitserielag. Vi ÄR där för att köra över allt. ALLT. Ödmjukheten finns på ett annat plan. Den finns i förståelsen av att vi kommer få kämpa för vår existens och för att ta oss upp.
Leksand är ett praktsexempel på hur det går för en förening som "blir ett allsvenskt lag" - de klarar sig inte trots - i mina ögon - bra förutsättningar. Jag tror det handlar om inställning.
Vi förnyar våra säsongskort och köper nya för att vi tror på att DIF Hockey ska ta sig upp direkt. För att vi tror att detta bara blir en parentes i vår hockeyhistoria. Allt annat är inte att tänka på och jag tänker inte heller skriva en rad i denna tråd om vilka andra alternativ som finns.
Lite spretigt men jag är ganska splittrad i sinnet i betygsättar-tider. ber om ursäkt.