KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Cendun
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Cendun »

Fan va jag kommer lacka och skämmas om folk buar åt DIF imorn..
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Cendun skrev:Fan va jag kommer lacka och skämmas om folk buar åt DIF imorn..
Finns inget du kan göra. Folk gör som dom vill. Om dom känner att dom behöver bua för sin sinnesro så kommer dom göra det. Lika bra att släppa det innan det ens har börjat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är väl självklart att morgondagens match ska handla om att pressa styrelsen till en avgång, eftersom att rösta bort dom kommer bli oerhört svårt. Detsamma gäller Janne Järlefelt. Ärligt, vad finns det att hylla just nu?
Expert.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Gör vad fan ni vill men skäm inte ut er bara, tycker inte tränarna och spelarna ska dras i skiten, dom är lika knäckta som oss. Styrelsen och jj gör ni vad ni vill med, kanske skandera nått om att vi vill ha "garpen" tillbaks.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Har du släppt Gnaget?
Född till sportchef.
pinga19

Inlägg av pinga19 »

Vi är inte aik! Glöm aldrig det.
Lite finare lite bättre. Man buar inte ut sitt lag och kastar saker på dom. Stanna hemma istället. En tom stol säjer rätt mycket den med. Vi ska inte skämma ut oss sista hemmamatchen. Varför mata tidningarna med nya rubriker? Det räcker väl med att laget skämt ut oss den här säsongen?
Vem tror ni ska vilja spela hos oss nästa år om vi beter oss som svin? De få vi vill ha kvar tänker nog efter en extra gång innan dom skriver på och hur motiverar man nya spelare att vilja komma till oss om dom blir hotade så fort de inte är tillräckligt bra?
De förtjänar absolut inga hyllningar, det håller jag absolut med om. Men jag tycker vi ska avsluta säsongen med en viss värdighet vi på läktaren.
Det är ju trots allt vi som är DIF.
Aggie_66

Inlägg av Aggie_66 »

En bra mix på läktaren är alltid mest effektfullt. Jag vill inte se rubriker i tidningarna i stil med att Djurgårdsfansen överger sitt lag, Djurgårdsfansen hotar sin klubb, Medgångssupportrar = Djurgårdsfans, Sveriges sämsta supportrar.

Banderoller uppe hela matchen med ett klart budskap. Några ramsor om vårt missnöje under varje period men i övrigt stöd till de spelare på planen som redan mår skitdåligt och som är VÄL medvetna om att de underpresterat.

Imorgon vill jag se rubriker som: Djurgårdsfansen lever upp till Alltid Oavsett, Fansen som aldrig ger upp, Djurgårdsfansen ställer krav OCH stöttar laget, Underbara Djurgårdsfans, Fint avslut på Hovet, Fansen som Djurgården egentligen inte förtjänar etc etc.

Vi är inte AIK - Vi är Djurgården
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Aggie_66 skrev:En bra mix på läktaren är alltid mest effektfullt. Jag vill inte se rubriker i tidningarna i stil med att Djurgårdsfansen överger sitt lag, Djurgårdsfansen hotar sin klubb, Medgångssupportrar = Djurgårdsfans, Sveriges sämsta supportrar.

Banderoller uppe hela matchen med ett klart budskap. Några ramsor om vårt missnöje under varje period men i övrigt stöd till de spelare på planen som redan mår skitdåligt och som är VÄL medvetna om att de underpresterat.

Imorgon vill jag se rubriker som: Djurgårdsfansen lever upp till Alltid Oavsett, Fansen som aldrig ger upp, Djurgårdsfansen ställer krav OCH stöttar laget, Underbara Djurgårdsfans, Fint avslut på Hovet, Fansen som Djurgården egentligen inte förtjänar etc etc.

Vi är inte AIK - Vi är Djurgården
Det näst sista stycket kommer inte hända. Vi kommer inte få positiva artiklar i något av fallen. Samtidigt bryr jag mig inte ett skit om vad tidningarna skriver om DIF just nu.

Visst kanske bra avslutningsstämning kan locka 100 marginalare till säsongskort nästa år.

En annan styrelse kan med stor sannolikhet locka över 1000 säsongare.

Sent from My Iphone 10 using tapatalk.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

En massa stök under matchen kan vara vad Mats Larsson behöver för att säga att han inte kan lämna föreningen i ett sådant kaos, utan måste vara kvar för få ordning på allt. Ett mer moget avståndstagande till styrelsens insatser, i form av plakat, banderoller och ramsor kan han inte ta som ursäkt för att stanna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

minalman skrev:En massa stök under matchen kan vara vad Mats Larsson behöver för att säga att han inte kan lämna föreningen i ett sådant kaos, utan måste vara kvar för få ordning på allt. Ett mer moget avståndstagande till styrelsens insatser, i form av plakat, banderoller och ramsor kan han inte ta som ursäkt för att stanna.
Det är väl därför han ber spelarna gå ut och berätta om hotbilden hela tiden, för att skapa en bild av att alla som står i klacken är huliganer.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

puttedif2 skrev:
minalman skrev:En massa stök under matchen kan vara vad Mats Larsson behöver för att säga att han inte kan lämna föreningen i ett sådant kaos, utan måste vara kvar för få ordning på allt. Ett mer moget avståndstagande till styrelsens insatser, i form av plakat, banderoller och ramsor kan han inte ta som ursäkt för att stanna.
Det är väl därför han ber spelarna gå ut och berätta om hotbilden hela tiden, för att skapa en bild av att alla som står i klacken är huliganer.
Jag tror inte ledningen aktivt uppmanar spelarna att berätta, men det är en skandal att de tillåter att det sker. Vilket företag som helst har regler för vad anställda får uttala sig om i media med avseende på sina kunder.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

Varför?

Har inte folk rätt att uttrycka sin besvikelse över ett gäng underpresterande, överbetalda slapptaskar?
Det tycker jag de har.
HejaDIF

Inlägg av HejaDIF »

Äh, det kanske kan kvitta om vi åker ner? Kanske blir det en intressant upplevelse och möjlighet att lära känna hockeyvänner i andra delar av landet. Hockey är trots allt inte allt här i världen, och det finns större problem än nedgradering. Våra kämpar skall klå Karlskoga hemma ikväll, och sedan tar vi Rögle av bara farten. Jag vill se en positiv klack och inte bara en massa gnäll i afton. Nu är det dags att bärga skeppet och vem vet, kanske tar vi SM Guld redan nästnästa säsong.
Magnutz

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Magnutz »

Farsta & Cobran skrev:
Varför?

Har inte folk rätt att uttrycka sin besvikelse över ett gäng underpresterande, överbetalda slapptaskar?
Det tycker jag de har.
Åsikterna har förmedlats redan, vad åstadkommer mer hat, mer grottmongomentalitet? NI HAR REDAN SAGT VAD NI TYCKER.. All övrig skit folk kastar på vår Förening är fullständigt ovärdig och sorteras i kategorin "svinigheter, vi sparkar de som redan ligger ner."

Som Djurgårdare förstår man när och var och hur. De som tänker våldföra sig på vårt lag och vår förening ikväll.. ni är de sista svikarna denna säsong.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Farsta & Cobran

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Farsta & Cobran »

Magnutz skrev:
Farsta & Cobran skrev:
Varför?

Det tycker jag de har.
Åsikterna har förmedlats redan, vad åstadkommer mer hat, mer grottmongomentalitet? NI HAR REDAN SAGT VAD NI TYCKER.. All övrig skit folk kastar på vår Förening är fullständigt ovärdig och sorteras i kategorin "svinigheter, vi sparkar de som redan ligger ner."

Som Djurgårdare förstår man när och var och hur. De som tänker våldföra sig på vårt lag och vår förening ikväll.. ni är de sista svikarna denna säsong.
"som djurgårdare"

Vad är det för jävla skitsnack?

Folk gör det här till nån slags tävling om vem som är den bäste supporten. Den som "alltid oavsett" eller den som bara hatar.
Sorgligt.

Som supporter med ett stort hjärta för landet finaste förening anser jag mig ha rätten på min sida att totalt uttrycka mitt missnöje över de män & pojkar som burit tröjan under säsongen och totalt underpresterat.

Jag anser mig även ha rätten på min sida att den som en endaste gång applåderar ikväll är ett hopplöst fall. det finns nämligen INGENTING att applådera mer för denna säsong.

Nästa säson, då är det nya friska tag som gäller.
Skriv svar