Slutspelet 11/12

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:Lägg ner nu. I typ 3-4 trådar handlar de senaste inläggen om hur bra aik är....
Vår ledning hade allt i egna händer, men var helt utan plan, när ajk kom upp. Vi kunde ha varit i deras situation och de i vår om vi hade haft en kompetent ledning. Det är därför det finns ett intresse i hur det går för dem.
Absolut. Men nu sugs det alldeles för mycket aik-kuk här. Framför allt låter det inte ens som att folk är upprörda över att det bra för dom. Bara imponerande.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
SirDIFalot skrev:Lägg ner nu. I typ 3-4 trådar handlar de senaste inläggen om hur bra aik är....
Vår ledning hade allt i egna händer, men var helt utan plan, när ajk kom upp. Vi kunde ha varit i deras situation och de i vår om vi hade haft en kompetent ledning. Det är därför det finns ett intresse i hur det går för dem.
Absolut. Men nu sugs det alldeles för mycket aik-kuk här. Framför allt låter det inte ens som att folk är upprörda över att det bra för dom. Bara imponerande.

Jag jag är imponerad av dom ja. Du som håller på Colorado var du inte imponerad av Red Wings hemma svit då?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
minalman

Slutspelet 11/12

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
Ja, det håller jag med om. Ganska vidrigt. Deras framgång är uteslutande pga vår lednings oförmåga att vara bästa alternativ för talanger, etablerade och hemvändare plus sponsorer och finansiärer. Vi ser ju gång på gång hur resurser dras till ajk som flugor till koskit. Men vi förlorar bra juniorer, har en skitbil som huvudsponsor, låter Sudden sitta på hedersplats utan att bidra ett djävla dugg, inte hitta en spelare på marknaden, signa en reservkeeper, djävlas med Garpen osv. Listan på alla fel som förstört DIF, medan ajk fått göra allt rätt är oändlig. Ändå kunde vår ledning ha gjort det på samma sätt och strypt ajks möjligheter till framgång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:

Jag jag är imponerad av dom ja. Du som håller på Colorado var du inte imponerad av Red Wings hemma svit då?
Sure, hatar inte något lag i NHL. Inklusive Detroit.

För mig är NHL-rivalitet jävligt larvigt. Lag byter städer, byter spelare med varandra, spelare kan gå rakt emellan rivalklubbar men ingen bryr sig.

Jag kan inte på något sätt jämföra NHL-rivalitet med det som finns mellan Djurgården och aik. Det är såklart man är imponerad. Men man behöver ju inte tjata om det och verka lycklig över det.
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

minalman skrev:Ja, det håller jag med om. Ganska vidrigt. Deras framgång är uteslutande pga vår lednings oförmåga att vara bästa alternativ för talanger, etablerade och hemvändare plus sponsorer och finansiärer. Vi ser ju gång på gång hur resurser dras till ajk som flugor till koskit. Men vi förlorar bra juniorer, har en skitbil som huvudsponsor, låter Sudden sitta på hedersplats utan att bidra ett djävla dugg, inte hitta en spelare på marknaden, signa en reservkeeper, djävlas med Garpen osv. Listan på alla fel som förstört DIF, medan ajk fått göra allt rätt är oändlig. Ändå kunde vår ledning ha gjort det på samma sätt och strypt ajks möjligheter till framgång.
Bra skrivet! Tyvärr är det den krassa verkligheten, DIF spelar på den andra fiolen nu och är inte längre bäst i stan. Packet har gått om oss på alla plan.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Henkos skrev:Ser helst Bif som mästare i vår, annars Saik. Vidriga idioter som Granstrom o Svedberg finns det i alla lag så Brynäs är givna i min bok.
Håller med dig fullständigt. Jag hejar på Brynäs nu.

Difalot: Förstår du inte vad hyllandet av AIK är ett uttryck för? Visst, det är delvis en beundran över att de gör många saker förbannat bra, men det finns där också en underton av kritik mot den egna föreningen. När jag skriver "SE OCH LÄR, DJURGÅRN", så menar jag det, men ger samtidigt en rejäl känga till DIF, som låter mobboffret AIK både pissa och skita oss rakt ner i halsen. Det är under min värdighet att behöva bevittna det här eländet. Nu har det gått så långt att jag skrattar åt det, men det är inte av glädje jag skrattar. Det kallas sarkasm. Slå upp det!
Metal Machine

Järlefeldt tar den i tvåan! 4-1 AIK...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Solna imponerar återigen. Luleå är helt chanslösa så som det ser ut nu...galet. Matchserien vände fullt efter 1:a perioden i match 2 på Hovet där Luleå varit helt överlägsna i första perioden. Någonstans där kändes det som faktiskt Luleå kunde få problem...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mja... Det är ganska intressant att bevittna. Det som sker på Hovet. Fyfan vad jag önskar att det var VI som spelade så här. Sanslöst.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Sen är det ju så att de redan lyckats bättre än oss denna säsong. Så länge de inte tar guld bryr man sig inte riktigt. Hade vi också varit i kvartsfinal hade jag inte velat se aik i semi (om inte vi gick dit, då hade vi gärna mött dom och sopat banan).

Jag är redan så uppless på KS så nu får man försöka se på lite bra hockey.
Metal Machine

Men om vi ska tala om nåt lite mer positivt *peppar, peppar*, så verkar ju Tellan vara på spelhumör i alla fall. Bäst när det gäller?
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Gnaget vinner sm guld......
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Bjurre skrev:Gnaget vinner sm guld......
Mitt illamående över våran situation förändras till att vilja skjuta skallen av hela laget och bränna ner arenan när jag läser det där. Fyfan snacka om salt i såret.
Avskaffa tre mot tre.
Metal Machine

Usch, hemska tanke...

Men om vi nu ska tala om vad de gör bra. Ta bara en sån sak som att Rosén och Gynge näst intill har varit petade i slutspelet. Vad är det Wikegård brukar definiera som typiska framgångsrecept? Nånting om goda dagliga vanor och att kunna ställa krav...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Mattias_87 skrev:
Mitt illamående över våran situation förändras till att vilja skjuta skallen av hela laget och bränna ner arenan när jag läser det där. Fyfan snacka om salt i såret.

Sa för ca 2 månader sen att detta skulle hända. Synd att man inte drog in 500kr innan säsongs start.
Skriv svar