HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011

Inlägg av Jim Morrison »

Tycker fortfarande att någonting behöver förändras. Tydligen såg vi ett Djurgården som spelade snäppet bättre för några matcher sedan, men nu är allting tillbaka på ruta noll. Vi ser lika håglösa ut som alltid, och det är där i det ligger. För mycket dalar och "toppar".

Bort med Hardy Nilsson. Försök väcka detta "lag".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011

Inlägg av JohanPez »

lajjnus skrev:Domarna måste tillhöra en kristen sekt eller något. Två riktigt tveksamma utvisningar nu.
Spiken i kistan var när domare 64 stänker upp snö i ansiktet på Wesslan. Jävla svin!
Staten

Inlägg av Staten »

Jim Morrison skrev:Bort med Hardy Nilsson. Försök väcka detta "lag".
Kommer aldrig hända. Idioterna i styrelsen är nöjda med vad de ser. De är inkompetenta. Inget annat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Uhh, utvisningarna på Cehlin och Printz är ju patetiskt dåligt av domaren. Känns vidöppet inför tredje..
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Måste hitta tillbaka till spelet vi hade i första perioden. Skulle underlätta om domaren inte var så jävla dålig.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Cehlin är ju totalt under isen, och har så också varit hela säsongen. Fruktansvärt dålig, tyvärr...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Uhh, utvisningarna på Cehlin och Printz är ju patetiskt dåligt av domaren. Känns vidöppet inför tredje..
Jag tycker det känns helstängt inför tredje jag. Alla vet ju redan hur det kommer sluta, någon drar på sig en dum utvisning runt minut 15-16, HV sätter ett snyggt slagskott från blå, spelar av matchen och kammar hem tre poäng..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:
SirDIFalot skrev:Uhh, utvisningarna på Cehlin och Printz är ju patetiskt dåligt av domaren. Känns vidöppet inför tredje..
Jag tycker det känns helstängt inför tredje jag. Alla vet ju redan hur det kommer sluta, någon drar på sig en dum utvisning runt minut 15-16, HV sätter ett snyggt slagskott från blå, spelar av matchen och kammar hem tre poäng..
Helstängt hade väl varit underläge med 4-5 puckar? Nu står det 1-1 och 20-14 i skott i Djurgårdens favör.

Varför är det inte vidöppet?
Expert.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Jim Morrison skrev:Tycker fortfarande att någonting behöver förändras. Tydligen såg vi ett Djurgården som spelade snäppet bättre för några matcher sedan, men nu är allting tillbaka på ruta noll. Vi ser lika håglösa ut som alltid, och det är där i det ligger. För mycket dalar och "toppar".

Bort med Hardy Nilsson. Försök väcka detta "lag".
Kan bara instämma. Tyckte man såg en bättring för några matcher sedan och började hoppas att vändningen skulle börjar. Men som sagt DIF är tillbaka på ruta ett igen. Inget anfallspel, Inget PP spel och ingen verkar kunna passa. Lägg därtill att vissa av våra backar skiter ner sig då de är i egen zon och blir lite halv stressade av motståndarna. Tycker synd om D.Tjärnqvist och Wesslan som kom till detta skit lag rent ut sagt..

Antingen kickar man Hardy och slänger in en som kan väcka laget från båset
Eller så värvar man en spelare som kan väcka och producera på isen..
Senast redigerad av Bigge den 2011-12-01 20:24:59, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SÅ länge vi har 3st jävla stolpskott i båset så ser DIF ut såhär, detta känns inte som det riktiga DIF, ett sömnlöst skit gäng.. Har ju förfan aldrig någonsin förr varit riktigt tråkigt att kolla på oss men det är det nuförtiden.! Så ska det inte va.

Gör ju inte saken bättre att spelare i denna ligan nuförtiden hellre filmar till sig utvisningar en att spelar tufft och aggresivt, och dommaren läser ju självklart aldrig av sånt rätt!
Senast redigerad av diftobbe89 den 2011-12-01 20:25:56, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känns ingenting,
Hv gör en något bättre 2:a och är minst usla, tror dom höjer sig ett snäpp till och då har DIF precis 0 att kontra med.
Kanske Spy-Dick stänkte in i DIF:s bås lite också, DIF ser ju helt kraftlösa ut rakt igenom
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Okej, inte lika bra som tidigare matcher men tycker ni inte att ni överdriver en aning? Vissa här har ju tjatat om hur DIF skulle bli våldtagna och förlora med tvåsiffrigt, det är oavgjort inför tredje, borde ni inte vara rätt nöjda då om det var det ni förväntade er?
Expert.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

1-1 inför 3e i kinnarp e bra oavsett hur spelet ser ut! Nu får dom gärna kriga in ett skitmål och sen kämpa hem det här!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jag förväntade mig att DIF skulle fortsätta jobba med den där farten och energin som vi hade mot Modo, men allt det där verkar vara som bortblåst idag. Men såna här svackor kommer väl, det KAN vara tillfälligt bara. Förhoppningsvis.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Sådärja, då har man nattat sonen och kan komma in i matchen. Ser att det är 1-1.

Vet inte vad man ska tro längre. Eftersom vi förlorade den gyllene chansen att blanda oss in i slutspelsracet mot Övik vet jag inte vad man ska hoppas på inför tredje. Visst, självklart en vinst, men vad ska den leda till annat än falska förhoppningar?

Nästa omgång väntar Luleå på bortaplan, sedan möter vi Sveriges överlägset bästa juniorsatsning på hemmaplan. Ser liksom ingen ljusning i mörkret.

Var står vi egentligen som förening?
Vad vill vi?
Sm-guldet verkar vi inte satsa på från styrelsens håll. Laget känns halvintresserade ut i flertalet omgångar.

Njae, jag är skeptisk. Nu får fan laget visa lite hjärta och skicklighet och börja ta trepoängare om jag ska kunna tagga till. Vi har absolut ingenting att hämta i ett slutspel med nuvarande"varannandagsspel".

(är bara en sådan där kväll då jag bara känner uppgivenhet, blir säkert än jävligare efter tredje periodens slut :? )
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar