Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av DIF_Soldier »

pulverapa skrev:
DIF_Soldier skrev:
pulverapa skrev: En fråga till DIF_Soldier, vem har ersatt Ekman?
Det är en svår fråga, och mitt spontana svar blir: ingen.

Kempe, Cehlin och Åberg ses väl på sitt sätt som "ersättare" - man hoppas nog helt enkelt på att de ska ta många kliv upp. Men någon klockren ersättare finns det ju inte.

Men Nisse var vad jag förstår finansierad utifrån och således inte en del i DIFs budget.
Alright, vem som finansierade honom framgick inte på medlemsmötet. Vad som framgick var i alla fall att han är ersatt i årets spelartrupp. Svaret var rakt: "Ja, han har blivit ersatt".
Märkligt. Ja, om det är nån utifrån måste det vara Åberg isåfall. Men man ska komma ihåg att Widing var från början tänkt att vara Mackans ersättare, så det innebär att det egentligen blev en forward för mycket ifjol.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Finns det överhuvudtaget något belägg för att Ekmans lön skulle vara betald av en extern finansiär? Tycker man hör det ryktas om liknande stup i kvarten men har aldrig fått det bekräftat. DIF-staben verkar ju snarare dementera det.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:Finns det överhuvudtaget något belägg för att Ekmans lön skulle vara betald av en extern finansiär? Tycker man hör det ryktas om liknande stup i kvarten men har aldrig fått det bekräftat. DIF-staben verkar ju snarare dementera det.
Det här verkar vara det närmaste nånslags belägg man kan finna : "Enligt uppgifter till SPORT-Expressen har privata finansiärer gått ihop och hjälpt Dif med värvningen."

Men om jag minns det rätt så dementerade Ednertz detta till mig personligen för ett tag sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:Finns det överhuvudtaget något belägg för att Ekmans lön skulle vara betald av en extern finansiär? Tycker man hör det ryktas om liknande stup i kvarten men har aldrig fått det bekräftat. DIF-staben verkar ju snarare dementera det.
Det här verkar vara det närmaste nånslags belägg man kan finna : "Enligt uppgifter till SPORT-Expressen har privata finansiärer gått ihop och hjälpt Dif med värvningen."

Men om jag minns det rätt så dementerade Ednertz detta till mig personligen för ett tag sen.
Mm, vore dock intressant att veta med all säkerhet. Framförallt har jag alltid undrat hur externa finansiärer resonerar, det borde finnas ett egenintresse i det (dvs fallet Pecy / Hugo i Malmö; affärsmän som vill tjäna pengar) men i vanliga fall är det väl typ sponsorer som går ihop och betalar en slant för att hoppas på att klubben kan prestera bättre, och således i gengäld ge ett mervärde till deras investerade sponsorpengar. Men finns säkert "filantroper" med stort klubbhjärta i form av stenrika affärsmän som kan tänka sig att skänka en slant för att just se deras lag lyckas, utan någon egenvinning i det. Kanske förvisso är aktieägare i klubben...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

AMMC skrev:

Jag har reagerat på sånt här förut. Är det verkligen rätt att sprida personliga samtal på forum hit och dit? Det är samma sak med mail som klistras in från diverse källor, som från början var personliga. Jag tycker det känns tveksamt.

Skillnad om man från början gör klart med den man pratar med att detta är ett samtal som kommer publiceras.

Ta inte det här på fel sätt, du är en duktig skribent med ett stort DIF-hjärta som dessutom har en rolig avatar. Men jag var tvungen att få ur mig det. Kanske är jag överkänslig, vad vet jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

sensei skrev:
AMMC skrev:

Jag har reagerat på sånt här förut. Är det verkligen rätt att sprida personliga samtal på forum hit och dit? Det är samma sak med mail som klistras in från diverse källor, som från början var personliga. Jag tycker det känns tveksamt.

Skillnad om man från början gör klart med den man pratar med att detta är ett samtal som kommer publiceras.

Ta inte det här på fel sätt, du är en duktig skribent med ett stort DIF-hjärta som dessutom har en rolig avatar. Men jag var tvungen att få ur mig det. Kanske är jag överkänslig, vad vet jag.
Kontexten och innehållet bestämmer givetvis. I det här fallet var det inget jag frågade om utan en grej som man från Djurgårns sida tyckte det var konstigt att folk gick runt och trodde och därför självmant snackade om. Jag skulle aldrig avslöja någonting som Djurgårn har för avsikt att hålla "hemligt" eller som är känsligt.

Sen håller jag med om att det blir lite konstigt att "källhänvisa" till ett personligt samtal då det är svårt att kontrollera om det stämmer och därmed riskerar att döda diskussionen lite så att säga. Men å andra sidan är det ju irriterande med desinformation.

Egentligen borde någon av dem som hela tiden drar upp frågan om externa finansiärer dra iväg ett mail och fråga berörd person på Djurgårn, och explicit förklara att han/hon ämnar att publicera svaret här. Så slipper man tampas med mitt något suddiga minne och få det svart på vitt också.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Daniel942 skrev:
-daniel- skrev:Låter som vanligt med medlemsmöten alltså; mycket snack innan och sen händer inte ett skvatt. Föga förvånande! Själv missade jag tillställningen tyvärr.

Antar att det inte i praktiken sas ett skvatt om specifika spelare, men måste ändå fråga eftersom Zibanejad tydligen var på tapeten - det var ingen som knystade något om hans framtid i klubben? Räknar man stenhårt med att han stannar?
Du var väl en som snackade mycket innan om jag inte minns fel?

Zibanejad räknar man med att han stannar.
Det gjorde han inte alls. Stämde Mäklaren upp sin myndiga stämma och med darr på rösten och med hyttande näve förklarade han för alla närvarande vikten av att värva SPETS, snarare än brunkare ifrån de södra förorterna, det undrar jag?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Dum som man är så gick jag in och läste kommentarer på olika nyhetssiter angående Måns. Dryga jävlar Modoiterna.

Kan inte JK slänga ihop en resa upp dit. Skulle vara kul att åka upp och sjunga ut dom.

Ge mig e slutspelsserie mellan DIF och modo.

Måns-gate
Dick Axelsson
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev:Dum som man är så gick jag in och läste kommentarer på olika nyhetssiter angående Måns. Dryga jävlar Modoiterna.

Kan inte JK slänga ihop en resa upp dit. Skulle vara kul att åka upp och sjunga ut dom.

Måns-gate
Dick Axelsson
...och Tellqvist.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

DIF_Soldier skrev:
android skrev:Dum som man är så gick jag in och läste kommentarer på olika nyhetssiter angående Måns. Dryga jävlar Modoiterna.

Måns-gate
Dick Axelsson
...och Tellqvist.
Mja, men Tellqvist gör inte att jag känner något speciellt för MoDo. Visst, hade gärna set Tellan i DIF (vi behöver ju inte röra upp diskussionen igen :)), samtidigt är det ju varken Tellan eller MoDos fel att han spelar där han gör.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev:
DIF_Soldier skrev:

Måns-gate
Dick Axelsson
...och Tellqvist.
Mja, men Tellqvist gör inte att jag känner något speciellt för MoDo. Visst, hade gärna set Tellan i DIF (vi behöver ju inte röra upp diskussionen igen :)), samtidigt är det ju varken Tellan eller MoDos fel att han spelar där han gör.
Vad jag försökte få fram var att det är anledningen till att jag inte vill möta Mådå i en serie bäst av sju.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

DIF_Soldier skrev:
android skrev:
DIF_Soldier skrev:

Måns-gate
Dick Axelsson
...och Tellqvist.
Vad jag försökte få fram var att det är anledningen till att jag inte vill möta Mådå i en serie bäst av sju.
För att du inte vill slå ut Tellan, eller för att du tror att han är en överjävlig målvakt att möta?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ingetdera - jag säger bara att jag hellre möter ett annat lag. Att Tellan spelar i Modo är illa nog - det räcker att möta Modo i fem grundspelsmatcher.
Säg den glädje som varar
kaminor

Inlägg av kaminor »

Växjö fortsätter värva klass.

Skapliga centrar i Brad Moran och Mike Iggulden. Svagare backar, men det är ju i alla fall en ruskigt bra trupp de byggt upp.

http://www.vaxjolakers.se/website1/sv/n ... 2_grp-s1/3
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

kaminor skrev:Växjö fortsätter värva klass.

Skapliga centrar i Brad Moran och Mike Iggulden. Svagare backar, men det är ju i alla fall en ruskigt bra trupp de byggt upp.

http://www.vaxjolakers.se/website1/sv/n ... 2_grp-s1/3
Hur folk tippar dom i botten av ligan är för mig ett mysterium. Sjukt stark forwardsuppsättning och "näste Fasth" i Alsenfelt. Och, visst, backuppsättningen är inte superstark (Heikkinen och Spang går dock inte av för hackor) för tillfället men det ska ju in två till backar för dom?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar