Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Sline

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/10 2011

Inlägg av Sline »

Grymt PP
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Fan va det känns tråkigt att klaga på domarna, det gjorde man när man var 10 år gammal.. Dock känns det faktiskt berättigat under flera tillfällen iår.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Kentta skrev:
Sline skrev:SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT TRÄFFA MÅL ERA ÖVERBETALDA DIVOR
Lugna ner dig förhelvete.

Så aggressiv är inte ens jag.
Eller?
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Daniel942 skrev:
Kentta skrev:
Sline skrev:SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT TRÄFFA MÅL ERA ÖVERBETALDA DIVOR
Lugna ner dig förhelvete.

Så aggressiv är inte ens jag.
Eller?
Inte i matchtrådarna iaf, som du har sett. Kanske var så förra säsongen, men så är man ju ett år äldre nu.. :wink:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Någon som sett en enda farlig målchans förutom målet? Från vår sida alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JohanPez

Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/10 2011

Inlägg av JohanPez »

Jim Morrison skrev:Någon som sett en enda farlig målchans förutom målet? Från vår sida alltså.
Nej men såg att Tim tacklades runt 18:40 i andra.. Det är alltid nåt :)
HockeyHovet

Inlägg av HockeyHovet »

Vad sägs om att värva ett par STABILA backar??
Klubertanz återkomst är fan inte vad jag hade väntat mig, Bombom däremot visste jag precis vad jag skulle få!!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Sjöwall skrev:Fan va det känns tråkigt att klaga på domarna, det gjorde man när man var 10 år gammal.. Dock känns det faktiskt berättigat under flera tillfällen iår.
Jag tycker att man kan klaga på precis vad som helst så länge det finns någon som helst grund eller motivering för det. Och i "domar-fallet" finns det ju så det räcker och blir över. Det är fullständigt horribelt att en så pass respektabel liga som Elitserien ändå är har så fruktansvärt urusel domarnivå.
Som jag tidigare sagt så är det fullt mänskligt att fela ibland. Men nu är det mycket värre än så. Det är flera gånger varje match där fullständigt horribla domarbeslut tas. Usch, mår nästan illa så jävla uselt är det. Och det blir bara värre för varje säsong känns det som.

Om man läste Wikegård mellan raderna i gårdagens paussnack mellan Aik-Växjö så menade nog han på att det aldrig varit så är usel nivå på domarna. Även fast han valde ordvalet "osäker domarnivå".
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Är det bara jag som tycker att det här kan vara det bästa jag sett Djurgårn spela på länge? Det är en jävla fart, alla tacklas, smarta och kreativa passningar osv. Kanske lite mycket små misstag (+Fat C's feta miss). Till och med Mackan och MT kör på, tänka sig att de båda tacklar (fast det kanske man inte borde göra, man blir ju utvisad då) och åker skridskor, det har man inte sett på hela säsongen. Otto känns jävligt het också. Intressant. Synd att Klubban är så kass bara..

Langa tredje perioden nu, det är ju här var ju roligare än på länge!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

lajjnus skrev:Är det bara jag som tycker att det här kan vara det bästa jag sett Djurgårn spela på länge? Det är en jävla fart, alla tacklas, smarta och kreativa passningar osv. Kanske lite mycket små misstag (+Fat C's feta miss). Till och med Mackan och MT kör på, tänka sig att de båda tacklar (fast det kanske man inte borde göra, man blir ju utvisad då) och åker skridskor, det har man inte sett på hela säsongen. Otto känns jävligt het också. Intressant. Synd att Klubban är så kass bara..

Langa tredje perioden nu, det är ju här var ju roligare än på länge!
Grejen är att det SER bra ut, men trots det kan jag inte minnas en enda farlig målchans. Man snurrar och har sig i hörnorna och sen vägrar back skjuta alternativt skjuter den på någon täckande försvarare eller bara skjuter pucken från sarg-blå med minimal vinkel.

http://www.synonymer.se/?query=uddl%F6s
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Någon som sett en enda farlig målchans förutom målet? Från vår sida alltså.
I så fall har du blundat större delen av matchen hittills. Eller så har du höga krav på vad som klassas som målchans.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
I så fall har du blundat större delen av matchen hittills. Eller så har du höga krav på vad som klassas som målchans.
Men säg någon då :|
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Vill gärna se ett rakare spel mot mål. Spelare som tar skott och spelare som går på returer.
Hatar detta duttande som pågår i sarghörnen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Helvete vad fet den där guldmedaljen ifrån OS är...

Men var det verkligen så smart av Daniel att visa var i huset han gömmer den?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lhc gör en riktig skitmatch samtidigt som DIF gör sin kanske bästa bortamatch.
Det lär högst sannolikt bli förlust här ändå.
Som vanligt då DIF dominerar en matchbild (som i 2:a per) så sjunker spelkvalitén och tempot drastiskt.
DIF är i grym avsaknad av konstruktiva lösningar i anfallszon och naturliga målskyttar.
Endast fjunis-Åberg ser ut att på allvar tro att han faktiskt ska kunna göra mål.
Sämst BP i ES.
Hyfsat stereotypt ogiftigt PP (vet att vi låg 5:a där, men det går så jävla långsamt)

Denna tveksamma mix kommer som bäst räcka till en 8:e plats

Kyle, Claesson, Tim utklassar ikväll den annars så pålitlige Josef i uselhet

Men Hardy har det lag han förtjänar/vill ha.
Så på det sättet går det efter ritningarna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar