Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jokester
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Jokester »

Kentta skrev:Det blir bättre, men det är inte riktigt bra än. Som ni sagt tidigare, bra inställningsmässigt, dock oerhört slarvigt i vissa lägen.

Speciellt så är det en #4 som slarvar rejält.. Undra om han slog en enda bra passning idag? Förövrigt slår han alltid lösa passningar, inga rejäla isare, utan försök till flippmackor som han inte kan göra egentligen.

Bra för Carlsson att göra mål! Och bra jobb av Norman att få fram den fina passningen.

Bra drag på klacken idag faktiskt, men Aktiv Sittplats, vi borde skämmas. Eller ja, dom som inte alls är aktiva och sitter på AKTIV sittplats bör få en fet känga.
Nu var det tyvärr så att jag inte kunde gå så min och min kompis plats var tom, men något jag uppmärksammat är att det brukar vara ganska många som inte alls förstår vad aktiv sittplats innebär när de köper sin biljett. Allt från småungar med mammor till jag vet inte vad.
Användarvisningsbild
JIIR
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av JIIR »

Jokester skrev:
JIIR skrev:Så skönt! Helt okej spel största delen av matchen också, Mackan var bra, Bom-Bom ganska bra. Alla andra var också bra!
Skojar du? Bortsett från målet är ju Mackan helt borta, förstår inte vad han sysslar med vissa gånger. Bom-bom gjorde som bom-bom brukar göra, åker runt och glider och ser allmänt ointresserad ut samt visar noll arbetsmoral.
Vilken match tittade du på? Ja, Mackan gjorde dumma saker ibland, men överlag körde han på rätt bra. Bom-Bom gjorde också riktiga klantgrejer, men han gjorde ändå en ganska bra match. Se det positiva för tusan!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Hoppas att ingen jävel klagar på Bombom, för i dag så var han stabil. Knappt några misstag alls faktiskt.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Jokester skrev:
Kentta skrev:Det blir bättre, men det är inte riktigt bra än. Som ni sagt tidigare, bra inställningsmässigt, dock oerhört slarvigt i vissa lägen.

Speciellt så är det en #4 som slarvar rejält.. Undra om han slog en enda bra passning idag? Förövrigt slår han alltid lösa passningar, inga rejäla isare, utan försök till flippmackor som han inte kan göra egentligen.

Bra för Carlsson att göra mål! Och bra jobb av Norman att få fram den fina passningen.

Bra drag på klacken idag faktiskt, men Aktiv Sittplats, vi borde skämmas. Eller ja, dom som inte alls är aktiva och sitter på AKTIV sittplats bör få en fet känga.
Nu var det tyvärr så att jag inte kunde gå så min och min kompis plats var tom, men något jag uppmärksammat är att det brukar vara ganska många som inte alls förstår vad aktiv sittplats innebär när de köper sin biljett. Allt från småungar med mammor till jag vet inte vad.
Kan inte annat än att hålla med. Jag är ny säsongare på aktiv sittplats i år, har tidigare alltid stått i klacken. Från mina dagar i klacken var mitt minne att man ofta fick väldigt bra medhåll från AS, men nu när jag själv sitter där har jag en helt annan uppfattning. Det är fler barnfamiljer på AS än det är på familjeläktaren. 4 - 5 minuter in i perioden dyker de flesta personerna upp och ska mödosamt ta sig in till sina platser, när klockan sedan står på 16:05 så lämnar halva jävla sektionen för att gå på toa/köpa kaffe. Även en (liten) känga måste jag ge till Blue Brigade. Stora delar av er sektion kommer in när en hel del av perioden spelats, och lika många avviker för att köpa bärs när det är mer än 4 minuter kvar av perioden. Trodde hockeyintresset var större än så i Brigaden..
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Kentta skrev:Hoppas att ingen jävel klagar på Bombom, för i dag så var han stabil. Knappt några misstag alls faktiskt.
Jag tycker inte att en elitserie back ska stå och böja sig framåt med utsträckt arm och försöka pilla ihjäl pucken i en kamp om pucken. Han kan gärna få sitta på läktaren nån match när Honken och Printz är tillbaka så han förstår att han måste kämpa.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sköna 3 pinnar, dock ingen fantastiskt match om man säger så.

Förstalinan är tvärusel fortfarande tyvärr, förvisso något bättre än tidigare men knappast mycket. Boumedienne gör en av sina bättre matcher den här säsongen (antagligen den bästa), Tim är sjukt bra idag igen.

Wesslau gör en helt OK match men fladdrar lite stundtals.

Men känns fantastiskt att äntligen få gå ut från Hovet och inte vara i upplösningstillstånd!
Ahmed

Inlägg av Ahmed »

Halla
dIF spelar bra dag. Klaken var bra och hjalpte lage.
Jag tycker Aberg ar bast och hjalper alla bra.
Hoppas laget fortsatter sa har och tar segrar.
Senast redigerad av Ahmed den 2011-10-01 18:34:05, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Lite flyt idag igen. Skönt.

Vi kan väl konstatera att Wesslau är en lyckad värvning. Han är en av seriens bästa målvakter, helt klart.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Stor förvirring angående sammansättningen i kedjorna.

Vi började med bla Brodin - Fimp - Ölve, men det bestod inte riktigt va?

Kändes riktigt bra då det är min personliga favoritsammansättning, men det verkar som att något hände med fimpen eller så surade Hardy över något, någon som vet?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

För övrigt, när såg vi senast ett mål från blålinjen? Måste ju vara år och dar sen.. Varken Tjärna, Kyle eller Bombom vill ju skjuta från blå, utan bara passa mellan backarna.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ahmed skrev:Halla
dIF spelar bra dag. Klaken var bra och hjalpte lage.
Jag tycker Aberg ar bast och hjalper alla bra.
Hoppas laget fortsatter sa har och tar segrar.
Hahahahaha.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Skönt med seger. Det var det viktigaste. Starkt att bara släppa ett mål ändå, när vi saknar ett toppbackpar i Honken-Printz.

För övrigt leder Skellefteå skotten mot Frölunda med 40-10 (!!!) efter mindre än två perioder. Sjukt. 1-1 står det i matchen.
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av JohanPez »

Som Kentta och Starvin skriver är AS bitvis ett skämt.
På min rad finns det nästan inga säsongare utan dessa platser har löst köpts av allt från sedan länge pensionerade medborgare till medelålders kvinnor.
Skitträligt när man försöker haka på klacken och BB:s ramsor med mera och bara hör sig själv. Klacken ska dock ha cred idag!
För övrigt är det så sjukt underbart att Brodin är tillbaka, han är en riktig maskin :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Första känns tråkig, andra perioden var riktigt bra, tredje är en typisk Djurgårdsperiod med virrigt försvar och spelare som håller på att skita ner sig såfort pucken kommer i deras riktning. Mackan Nilson har verkligen inget att göra på en Elitserierink och skänkmålet till trots så måste han få sig en väckarklocka. Kanske sätta in Blomstrand på hans plats ett tag?

Tim och Kempe klart bäst igen och Sillen kompleterar bra. När ska Hardy fatta att grabbarna ska lira powerplay? De få sekundrarna de gör det idag så får vi klart bäst tryck hittils den här säsongen i den annars så urusla spelformen. Bröderna Tjärnqvist, Ottosson och återigen Holm förtjänar sin skopa av beröm. Stabilt och tryggt, ett klart fall framåt!

Åberg och Kyle(faktiskt) gör väl sina mindre bra insatser. Darr-Claesson och Gustafsson blir jag inte klok på. Printz kom tillbaka snart!
100% DJURGÅRDSJ***L
Panucci08

Inlägg av Panucci08 »

Skönt med seger trots allt, håller med om kritiken på aktiv sittplats.
Har själv säsongsplåt med ett gäng polare på AS sen några år tillbaks.
Formkurvan känns nedåtgående, speciellt idag när 80 procent sitter knäpptysta på alla ramsor.
Cred till oss som försöker men får noll gensvar från resterande tröttgökar på AS.
Skriv svar