Djurgårdens nästa lagkapten
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
Som Mackan spelat hittils så är han ju en perfekt kapten, men hoppas han även är det om vi under seriens gång åker på ett par tunga nederlag. Annars kör jag hellre DT som C och Mackan med ett AHomeOfSvenTumba skrev:C: Mackan
A: Brodin
A: DT
Personligen tycker jag inte att Mackan känns rätt som kapten. Jag tycker att han på isen ofta kan ha rätt dåligt kroppsspråk och dålig attityd när spelet inte stämmer för honom, det tyckte jag vi märkte i fjol. Tänk om han har en lika dålig säsong i år som i år som i fjol? Är det verkligen han som kan lyfta laget när det går dåligt?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
I dagens match var Printz kapten. Helt okej val med mig dock så var han kanske inte så lysande den här matchen. 

Någon som vet vem som burit kaptensbindeln under de två matcherna i Finland?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- DIF_Soldier
Av bilderna att döma var det inte D. Tjärnqvist eller Fimpen, så högst sannolikt Mackan eller Printz.Edin skrev:Någon som vet vem som burit kaptensbindeln under de två matcherna i Finland?
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag undrar varför man inte bestämmer sig för det mest vettiga alternativet (D.Tjärnqvist)? Iofs så känns en het Marcus Nilson som ett tänkbart kaptensmaterial också, men har han verkligen de ledaregenskaper som krävs?
Verkar vara någon slags prova-på roll som man har nu på försäsongen. Kanske inte så värst dumt egentligen...
Verkar vara någon slags prova-på roll som man har nu på försäsongen. Kanske inte så värst dumt egentligen...
Ledaregenskaper är ju ganska diffust. För mig betyder det:
1. Alltid vara ett föredöme på planen, alltid jobba hårt
2. Föra med sig respekt i samtal med domare etc.
3. Kunna föra sig utåt, mot media och fans.
4. Gärna vara en spelare som förknippas med DIF.
Minst tre av dessa måste kunna uppfyllas.
Mina kandidater till kaptensposten är:
Daniel Tjärnqvist
Mathias Tjärnqvist
Jonas Almtorp
John Norman
Marcus Nilson
Christian Eklund
Josef Boumedienne
David Printz
DT, den bild jag har av honom uppfyller, alla kraven. Återstår att se om han håller den höga nivå vi alla tror.
MT, uppfyller allting. Borde få med sig respekt hos domare.
JA, svårt att säga. För sig bra i DIF-tv. Har jobbat hårt under försäsongen. Förknippas ej med DIF i dagsläget.
JN, egen produkt, jobbar alltid hårt, för sig bra i DIF-tv. Kanske för ung för att få respekt hos domaren? Har haft ledande roller i juniorlagen.
MN, rutinerad, DIF-hjärta, Järnkamin när han spelar sitt spel på topp.
CE, rutinerad, riktig DIF-profil, säger ofta rätt saker. Lite för anonym kanske. Måste kunna få hetsa motståndare för att få ut sitt spel.
JB, stor rutin, för sig riktigt bra i media, generellt verbalt duktig,verkar inte ha något större hjärta för själva föreningen. Kanske skulle bli jämnare med ett A eller C på bröstet.
DP, en kämpe, kanske lite för elak för en lagkaptensroll. Printz måste få förlora några slagsmål varje år.
Jag skulle i dagsläget plocka ut:
C - Daniel Tjärnqvist
A - Josef Boumedienne
A - John Norman
1. Alltid vara ett föredöme på planen, alltid jobba hårt
2. Föra med sig respekt i samtal med domare etc.
3. Kunna föra sig utåt, mot media och fans.
4. Gärna vara en spelare som förknippas med DIF.
Minst tre av dessa måste kunna uppfyllas.
Mina kandidater till kaptensposten är:
Daniel Tjärnqvist
Mathias Tjärnqvist
Jonas Almtorp
John Norman
Marcus Nilson
Christian Eklund
Josef Boumedienne
David Printz
DT, den bild jag har av honom uppfyller, alla kraven. Återstår att se om han håller den höga nivå vi alla tror.
MT, uppfyller allting. Borde få med sig respekt hos domare.
JA, svårt att säga. För sig bra i DIF-tv. Har jobbat hårt under försäsongen. Förknippas ej med DIF i dagsläget.
JN, egen produkt, jobbar alltid hårt, för sig bra i DIF-tv. Kanske för ung för att få respekt hos domaren? Har haft ledande roller i juniorlagen.
MN, rutinerad, DIF-hjärta, Järnkamin när han spelar sitt spel på topp.
CE, rutinerad, riktig DIF-profil, säger ofta rätt saker. Lite för anonym kanske. Måste kunna få hetsa motståndare för att få ut sitt spel.
JB, stor rutin, för sig riktigt bra i media, generellt verbalt duktig,verkar inte ha något större hjärta för själva föreningen. Kanske skulle bli jämnare med ett A eller C på bröstet.
DP, en kämpe, kanske lite för elak för en lagkaptensroll. Printz måste få förlora några slagsmål varje år.
Jag skulle i dagsläget plocka ut:
C - Daniel Tjärnqvist
A - Josef Boumedienne
A - John Norman
Född till sportchef.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Stora problemet med Boumedienne är ju att han verkligen inte alltid ger allt och visar att han är ett gott föredöme, utan där handlar det snarare lite om från dag till dag och hur pass viktig matchen är. En kapten som inte har 110% inställning i varje byte känns för mig helt snett.
Men jag vet inte riktigt annars, DT känns ju självskriven. Mackan har ibland lite samma loja attityd som Bume (...) så jag är lite skeptisk i det långa loppet till honom i någon kaptensroll.
Tycker inte enbart heller det gäller att ha en spelare som för respekt med sig mot domarna, utan det handlar också om någon som skall inge respekt hos motståndarna. Allt för unga spelare med för lite erfarenhet går således bort om jag får säga mitt.
Men jag vet inte riktigt annars, DT känns ju självskriven. Mackan har ibland lite samma loja attityd som Bume (...) så jag är lite skeptisk i det långa loppet till honom i någon kaptensroll.
Tycker inte enbart heller det gäller att ha en spelare som för respekt med sig mot domarna, utan det handlar också om någon som skall inge respekt hos motståndarna. Allt för unga spelare med för lite erfarenhet går således bort om jag får säga mitt.
Kan hålla med dig där android. Trevligt initiativ med Josef på ett A.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kan tänka mig ett "C" på bombom också.seppuko skrev:Kan hålla med dig där android. Trevligt initiativ med Josef på ett A.
Kyle har glömts bort i diskussionerna, han borde vara aktuell för ett "A".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hur kunde jag glömma Kyle? Fan, peta in honom någonstans också.sensei skrev:Kan tänka mig ett "C" på bombom också.seppuko skrev:Kan hålla med dig där android. Trevligt initiativ med Josef på ett A.
Född till sportchef.
Jag vet inte om du är ironisk men visst bör han passa in rätt bra i dina fyra kaptenskrav?android skrev:Hur kunde jag glömma Kyle? Fan, peta in honom någonstans också.sensei skrev:Kan tänka mig ett "C" på bombom också.seppuko skrev:Kan hålla med dig där android. Trevligt initiativ med Josef på ett A.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Var inte ironisk. Tycker Kyle uppfyller alla mina punkter, skulle kunna se ett C på honom till och med.sensei skrev:Jag vet inte om du är ironisk men visst bör han passa in rätt bra i dina fyra kaptenskrav?android skrev:Hur kunde jag glömma Kyle? Fan, peta in honom någonstans också.sensei skrev:Kan tänka mig ett "C" på bombom också.seppuko skrev:Kan hålla med dig där android. Trevligt initiativ med Josef på ett A.
Född till sportchef.
Djurgårdens nästa lagkapten
Ja verkligen. Blev lite tuffare nu. DT, Kyle och Norman/Brodin då?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...