Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Men hur länge tror du att de kommer vara ett bottenlag om publiksiffrorna och framgångarna ökar? Se på Skellefteås uppgång senaste åren. De har potentialen sett till supportermängden och mentaliteten för att få hybris i den där sporten och få in rejält med pengarna och bli ett starkt stabilt elitserielag igen. Framför allt om de kunde ta en jävla 8:e plats med dagens material.
Tjae, jag tror det finns plats för Solna i ES...och quite frankly, jag SKITER i om de spelar upp sig och får en bättre trupp osv osv. DIF har en hockeykultur och en historia som Solna aldrig kommer vara i närheten av. DIF har en juniorverksamhet som är hästlängder bättre än Aik. DIF har en organisation som Aik bara kan drömma om. Skall jag fortsätta...?
Helst inte, då jag anser att det är sjukt irrelevant.

Kan inte ens kommentera att du "SKITER i" att det spelar upp sig och får bättre trupp och etablerar sig i ES. .

"DIF har en hockeykultur och en historia som Solna aldrig kommer vara i närheten av. DIF har en juniorverksamhet som är hästlängder bättre än Aik. DIF har en organisation som Aik bara kan drömma om."

Herregud, byt ut DIF mot AIK så har vi ett klassikt mega hybris gnagarforuminlägg, "spelar ingen roll om det går bra för DIF, för vi är så übermäCktiga gnaget som dif aldrig kommer vara i närheten att vara lika mäCktiga som"

Godnatt. Försöker övertyga mig själv att jag en vacker dag ska få spy och dansa på deras grav.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev:Byt till älska ...nej jag menar hata aik-tråden kanske?
älska aik - Där har vi en framtida tråd för dig och Salas.. Och -daniel- för den delen.
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-03-03 22:38:27, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:Byt till älska ...nej jag menar hata aik-tråden kanske?
Varför det? DIF spelar propagandahockey precis innan slutspelet, men det är ju inte lika intressant som slutskedet i aiks säsong.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Daniel, Lee Harvery etc:
Alltså jag orkar inte mer. För mig är det helt jävla ofattbart att en Djurgårdare sitter på ett DIF hockey forum och HYLLAR våra största ärkerivaler, och VILL att de ska gå till slutspel. Vi har varit ärkerivaler i 120 år och du VILL att de ska gå till slutspel.
Du vill alltås att aik ska ha framgång, du vill alltså ge de en stor chans att bli bättre än oss nästa år, du vill alltså ge dem chansen att bli ett stabilt elitserielag med bra publiksiffror.
Herregud alltså, om någonting är patetiskt så är det detta. Ingenting kommer få mig att ändra min åsikt, för mig är det helt osannolikt att en Djurgårdare vill ge våra ärkerivaler chansen att bli något bra.

Jag hatar solna aik, och jag är inte ensam.
Tack för mig.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fyfan vad tarvliga ni är. Här går vi och gör en av säsongens bästa (och roligaste) matcher och man blir sjukt peppad på slutspel osv osv...och det enda ni gör i dess matchtråd är att fokusera på hur det går för Gnaget?! Vilket jävla skämt. Respektlöst mot våra egna spelare, hylla istället.

Förresten så är de inte ens klara för slutspel än.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Men hur länge tror du att de kommer vara ett bottenlag om publiksiffrorna och framgångarna ökar? Se på Skellefteås uppgång senaste åren. De har potentialen sett till supportermängden och mentaliteten för att få hybris i den där sporten och få in rejält med pengarna och bli ett starkt stabilt elitserielag igen. Framför allt om de kunde ta en jävla 8:e plats med dagens material.
Tjae, jag tror det finns plats för Solna i ES...och quite frankly, jag SKITER i om de spelar upp sig och får en bättre trupp osv osv. DIF har en hockeykultur och en historia som Solna aldrig kommer vara i närheten av. DIF har en juniorverksamhet som är hästlängder bättre än Aik. DIF har en organisation som Aik bara kan drömma om. Skall jag fortsätta...?
Helst inte, då jag anser att det är sjukt irrelevant.

Kan inte ens kommentera att du "SKITER i" att det spelar upp sig och får bättre trupp och etablerar sig i ES. .

"DIF har en hockeykultur och en historia som Solna aldrig kommer vara i närheten av. DIF har en juniorverksamhet som är hästlängder bättre än Aik. DIF har en organisation som Aik bara kan drömma om."

Herregud, byt ut DIF mot AIK så har vi ett klassikt mega hybris gnagarforuminlägg, "spelar ingen roll om det går bra för DIF, för vi är så übermäCktiga gnaget som dif aldrig kommer vara i närheten att vara lika mäCktiga som"

Godnatt. Försöker övertyga mig själv att jag en vacker dag ska få spy och dansa på deras grav.
Får jag fråga vad som är irrelevant för jag förstår det inte? DIF har en hockeyhistoria. Aik till viss del också men inte i NÄRHETEN av DIF's. Det är för fan inte ens nåt att diskutera...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hahaha, skitnödigt.se ! Är det så att vi har slutspelsnerver utanpå flanellskjortorna grabbar?! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tänk vad dom sitter och myser när dom läser det här! Tro mig, det gör dom.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

lilleman>> Det är väl INGEN som har hyllat eller vill att AIH ska till slutspel. Sluta överdriv ffs. Vi skiter i dem bara.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:Daniel, Lee Harvery etc:
Alltså jag orkar inte mer. För mig är det helt jävla ofattbart att en Djurgårdare sitter på ett DIF hockey forum och HYLLAR våra största ärkerivaler, och VILL att de ska gå till slutspel. Vi har varit ärkerivaler i 120 år och du VILL att de ska gå till slutspel.
Du vill alltås att aik ska ha framgång, du vill alltså ge de en stor chans att bli bättre än oss nästa år, du vill alltså ge dem chansen att bli ett stabilt elitserielag med bra publiksiffror.
Herregud alltså, om någonting är patetiskt så är det detta. Ingenting kommer få mig att ändra min åsikt, för mig är det helt osannolikt att en Djurgårdare vill ge våra ärkerivaler chansen att bli något bra.

Jag hatar solna aik, och jag är inte ensam.
Tack för mig.
Men hallååååå...ekar det tomt eller? Är det någon av oss som har suttit och HOPPATS att Aik ska knipa slutspelsplatsen? Det är väl för fan en helt annan sak att säga att de förtjänar den? Ni kan ju inte ens medge det. Så jävla barnsligt så jag skäms.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

-daniel-, nej de har ingen hockeyhistoria men om de vinner nästa match så kan dom ha jobbat ihop till en om hundra år, OCH DET ÄR LIVSFARLIGT!! 8)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: Helst inte, då jag anser att det är sjukt irrelevant.

Får jag fråga vad som är irrelevant för jag förstår det inte? DIF har en hockeyhistoria. Aik till viss del också men inte i NÄRHETEN av DIF's. Det är för fan inte ens nåt att diskutera...
Jag vet vad Djurgården har. Det stör mig dock att Aik tar igen. Jag kommer alltid äcklas av deras framgång. Oavsett om DIF har ett större titelskåp eller inte. Det är inte relevant för mina känslor för aik. Det var det jag menade.

Får jag fråga dig om du kommer börja känna ett liknande aik hat som jag OM(peppar peppar! tvi tvi) får en storhetsperiod och går om DIF på alla sätt, då DIF inte längre har de där sakerna du räknade upp, eftersom det verkar vara det som ska spela in på rivaliteten? (enligt dig då...)
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror egentligen ingen av oss vill att aik ska gå till slutspel, men gör dom det så har dom förtjänat det.
Det är inte svårare än så.

Grejen är att DIF lyft upp sitt spel på slutet & vi väntar på ett ovisst härligt slutspel, i det läget blir man ju alldeles matt när folk här sitter & har ångest för att solna-klubben eventuellt blir 8:a.

Störtlöjligt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Fyfan vad tarvliga ni är. Här går vi och gör en av säsongens bästa (och roligaste) matcher och man blir sjukt peppad på slutspel osv osv...och det enda ni gör i dess matchtråd är att fokusera på hur det går för Gnaget?! Vilket jävla skämt. Respektlöst mot våra egna spelare, hylla istället.
Ja, lite fräckt var det allt. Nån mod kan ju få flytta det till den i särklass mest besökta forumtråden någonsin på DIFs forum. Nämligen den om Aik! (bara en sån sak är ju helt ofattbart).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Seså, killar, nu andas vi och ser på den här videon tillsammans. Sen skrattar vi och ser fram emot slutspelet! Se HÄR
:mrgreen:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar