Våra målvakter och allting runt omkring dem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Luongo gjorde precis en riktig "Owuya" där han åkte ut och mötte pucken men sen i princip gav bort den till Alexander Steen som kunde skicka in den i tom bur. Även solen har sina fläckar tydligen... :)
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Säsongskort: Ja

Inlägg av starvin_marwin »

SkönaDjurgårn skrev:Luongo gjorde precis en riktig "Owuya" där han åkte ut och mötte pucken men sen i princip gav bort den till Alexander Steen som kunde skicka in den i tom bur. Även solen har sina fläckar tydligen... :)
Den dagen Mark gör ett par sådana här per säsong är han förlåten :wink:
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

starvin_marwin skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Luongo gjorde precis en riktig "Owuya" där han åkte ut och mötte pucken men sen i princip gav bort den till Alexander Steen som kunde skicka in den i tom bur. Även solen har sina fläckar tydligen... :)
Den dagen Mark gör ett par sådana här per säsong är han förlåten :wink:
Haha, ja den där var okej!! :D

Han är på väg mot sin bästa säsong någonsin med uppemot 93%. Hela Vancouver går ju riktigt bra men undra om Sedinarna är lika tuffa i ett slutspel? Jag tvivlar litegrann men just nu är de nog bäst.

Jaja, in och spika igen nu Mark!! Viktig match för honom också ikväll, det verkar ha undgått stora delar av hockeypubliken runt om i landet att han faktiskt varit grymt bra den här säsongen. Han har nog drabbats lite av Salo-syndromet efter sin tavla i det tidigare derbyt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mark är 21 bast och när det som han på ren och skär jävla intuition räddar paras med mer rutin och mer tekniskt kunnande.. han kommer att bli ruskigt bra. Jag tror fan det.. Jag gillar hans förmåga att sidledsförflytta sig ål-snabbt för att droppa ena benskyddet och lägga det längs isen och stänga hela halva målet.. grymt...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Japp, han är grym :)
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Mark 2'a i Målvaktstligan nu!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Hildi skrev:Mark 2'a i Målvaktstligan nu!
Sweet! :) :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hildi skrev:Mark 2'a i Målvaktstligan nu!
Mark fungerar nu. Tycker mig sen en stark trend i Mark nu. En tydlig utveckling!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Råder ingen tvekan om att vi vinner matcher med Owuya. LÅT HAN STÅ NU!!
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Gustav: Hej Magnus! Vad tycker du angående att DIF vill ha hem både Wesslau och Tellan? (om det nu stämmer) jag tänker på kostnaderna samt att Mark kommer bli bättre.
Magnus Nyström: Tellqvist kan kanske bli en prefekt backup och partner till Owuya, men vill Wesslau hem - då ska man ta hem honom som solklar förstemålvakt.

Är han helt pantad i skallen Magnus Nyström? Tellqvist som backup till Owuya? Nyström borde satsa på en karriär som komiker.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Salas skrev:Gustav: Hej Magnus! Vad tycker du angående att DIF vill ha hem både Wesslau och Tellan? (om det nu stämmer) jag tänker på kostnaderna samt att Mark kommer bli bättre.
Magnus Nyström: Tellqvist kan kanske bli en prefekt backup och partner till Owuya, men vill Wesslau hem - då ska man ta hem honom som solklar förstemålvakt.

Är han helt pantad i skallen Magnus Nyström? Tellqvist som backup till Owuya? Nyström borde satsa på en karriär som komiker.
Ja, det hade nog blivit en redig soppa i DIF om Nyström hade varit sportchef. Då hade vi haft Wesslau som etta, Mark som tvåa och Tellan utlånad till Almtuna nästa säsong. :lol:
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:Gustav: Hej Magnus! Vad tycker du angående att DIF vill ha hem både Wesslau och Tellan? (om det nu stämmer) jag tänker på kostnaderna samt att Mark kommer bli bättre.

Faktiskt ganska vettigt svar. Tellqvist har sina år bakom sig medans Owuya utvecklas varje dag.
Hungrig junior vs. Gammal och nöjd brukar man ofta prata om.

Och därför säger jag också att jag hellre tar Wesslau än Tellqvist. Men drömmen är Wesslau - Tellqvist, fast det kommer aldrig hända.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Faktiskt ganska vettigt svar. Tellqvist har sina år bakom sig medans Owuya utvecklas varje dag.
Man värvar inte en riktigt bra målvakt och ger honom 200k+/månaden om han ska öppna båsdörren, det säger ju sig självt.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Faktiskt ganska vettigt svar. Tellqvist har sina år bakom sig medans Owuya utvecklas varje dag.
Man värvar inte en riktigt bra målvakt och ger honom 200k+/månaden om han ska öppna båsdörren, det säger ju sig självt.
Vad säger att Tellqvist är "riktigt bra"? Följer du honom?
DIF!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Han har varit riktigt stabil i KHL i år. Förra året fick han ju inte spelet att stämma, men flytten till Lukko gjorde honom gott. Råder ingen tvekan om att han skulle gå in och vara topp 3 målvakt i ES nästa säsong, om han nu kommer.
Det säger jag då jag tittar mycket på khl och framförallt tellan.
clowns to the left of me, jokers to the right
Skriv svar