Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:Ekman - Ottosson - Nilson i samma kedja idag... Upp till bevis för alla tre idag!
Hoppas på det ja, men antar det bara är en förhoppning från dig också eller vet du något mer?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev:Ekman - Ottosson - Nilson i samma kedja idag... Upp till bevis för alla tre nu!
Hoppas på det ja, men antar det bara är en förhoppning från dig också eller vet du något mer?
Enligt Tomas Montén.. Finns nu även på sportexpressen om du vill läsa!

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... stjarnorna
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:
Lägg därtill Hardys iskalla uttalanden. Skönaste tränaren i Elitserien? 8)

Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8315725.ab
Har faktiskt lite svårt att se det roliga i Hardys ovilja att känna lite extra för just derbymatcherna.
Känns inte speciellt lojalt mot alla DIF-fans på läktaren som givetvis hellre ser 5x3P mot just aik än mot.....typ Tik eller luleå.
Om denna loja "tjaa-det-kommer-väl-fler-matcher-inställning" pumpas in i spelarna inför ett derby så är det kanske inte så märklig att det sett så håglöst ut.

Hardy är oftast skönt osmidig i media, men här är han mest gnäll-gubbe.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash

Inlägg av Mash »

The Big Day. Helvete att man kan vara så nervös. Blir det inte 3p ikväll så vet jag inte vad jag gör. Ikväll ska ALLA ge 100%, oavsett resultat och oavsett vilka man möter på isen. Denna match kan ses som ett prov, nu ska allting klaffa i laget, skjutandet, passandet, försvaret och anfallet. Nu jävlar smäller det, dags att visa varför Djurgården är Stockholms Stolthet.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:
Jockmaniac skrev:Ekman - Ottosson - Nilson i samma kedja idag... Upp till bevis för alla tre nu!

HÄRLIGA DJURGÅR'n!
Ge dem X antal matcher nu så kommer det här bli kanon.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jockmaniac skrev:

Har faktiskt lite svårt att se det roliga i Hardys ovilja att känna lite extra för just derbymatcherna.
Känns inte speciellt lojalt mot alla DIF-fans på läktaren som givetvis hellre ser 5x3P mot just aik än mot.....typ Tik eller luleå.
Om denna loja "tjaa-det-kommer-väl-fler-matcher-inställning" pumpas in i spelarna inför ett derby så är det kanske inte så märklig att det sett så håglöst ut.

Håller med dig, men samtidigt tror jag Hardy försöker få bort derby-pressen en aning från sina spelares axlar. Han vet att alla egentligen vet hur viktigt ett derby är, men försöker tona ner det en smula. Det är åtminstone min gissning.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Ikväll måste dom våga. Jag vill nästan skriva "våga förlora för att vinna" men dom skulle bara våga förlora. Spela snabbare, smartare och kraftfullare än råttorna, vi vet att alla spelarna har det i sig, nu är det dags att visa det också.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Ikväll från Djurgården ska det trampas så in åt helvete. Jag vill se en skoningslös forechecking där aggresiva djurgårdare stressar ihjäl chockade råttor. Jag vill se ett djurgården som spelar som ett lag över HELA banan, där spelare tar ansvar i den offensiva såväl som den defensiva zonen. Jag vill se Hardy visa engagemang och ta ett snack med domaren åtminstone en gång per period. Jag vill se Brodin proppa Tärnström så hårt att hela difsektionen reser sig och applåderar. Sist men inte minst vill jag se Ridderwall vara ett monster i målet, inte en puckjävel ska solnaäcklen få trycka in.

Sker allt detta, då behöver vi inte ställa in julfirandet.
Tips 4-1 DIF
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jockmaniac skrev:

För det första, det jag syftar på skulle vara roligt är uttalanden såsom detta på frågan om vilka känslor han har inför matchen: "Noll, för derbyt är i morgon", eller på vad som gått snett förut: "Problemet har varit att aik har varit bättre".

För det andra, så börjar jag tro att han har rätt när han säger att det snarare är övertändning som orsakat de horribla insatserna tidigare. Spelar vi som vi ska, så tar vi Solna aik IF, inget snack om saken. Varför? Jo, för att vi är så jävla mycket bättre. Men det får inte låsa sig i spelarnas huvuden. Agera istället för att reagera!

Solna har en bra målvakt, thats it! Resten är bara allsvenskt skit. Jag skulle inte byta Tärnström mot Deilert ens en gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jaså, men varför känner han ingen rivalitet?! Det är klart att det måste finnas en spänning mellan lagen, annars blir det ju inget derby utan bara ett par hockeybockey-gäng som möts.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8315719.ab

Om Herr Melin menar: Rivalitet som skadar lagen är däremot icke önskvärt. Dvs småtöntar som ska slåss och ställa till med skada för varandra och för klubben de säger sig brinna för. Det finns medicin mot ADHD idag. Då fattar jag att han inte vill ha "rivalitet"

Men den sunda rivaliteten är bra! Sen tycker åtminstone jag att derbyt är över när slutsignalen gått. Rivaliteten stannar för min del på arenan (eller framför TVn som det blir idag). Att jag sedan hatar AJK hela tiden har inte så mycket med rivaliteten att göra tror jag.

K R O S S A A J K!!!!!!!!!

EDIT_: Och är det så att de inte känner någon rivalitet så får de väl för fan låtsas, för fansens skull. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

fan, vi måste bara vinna ikväll..... Vill inte se att en jävel viker ner sig ikväll. Vi måste vara med från start idag asså.... forwards måste hjälpa våra backar, gnaget kommer forchecka sten hårt som dom brukar, och då gäller det att dom får hjälp, och att ingen ligger o fiskar vid offensiv blå. Vi måste spela samlat. funkar inte att vi låter dom dumpa ner pucken, för att sen forchecka med två forwards och en center som fångar upp pucken. Det är så vi får stryk mot dom. Vi måste hjälpa till. Vi har bättre spelare för spelare än dom, möjligtvis har dom bättre målvakt, men det ska betyda att vi har spel övertag ute på planen. Vi måste ta tag om taktpinnen, och köra över dom, innan dom kör över oss.

Så här med andra ord: Visa horungarna vilka som är bäst i stan. Once and for all.

fan går o sover lite, tiden brukar gå snabbare då.....
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:

Fantastiskt! Vill även se:
Kempe-Krüger-Brodin
Widing-Norman-Tim
Mitman-Fimpen-Ölvestad
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

kotten skrev:Ingen Bång ikväll för AIK.

http://www.hockeykanalen.se/1.1956775/2 ... djurgarden
Han som igår garanterade att han skulle spela.. Kan vara en fint från Solna också!
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar