-daniel- skrev:Vore galet roligt om nån av de alla filmredigerare kunde klippa ihop en "Best-of-Ragge" film med sköna sekvenser som filmats där han uppträder på isen. Tänker främst på tjuvnypen mot Foppa i förra årets grundserie, eller härliga tacklingar, sköna uppspel osv.osv.
Någon som har för mycket tid över samt känner sig manad?*cough* SirDIFalot *cough*
Tack för allt, Kung Ragge Ragnarsson!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Tack för allt, Kung Ragge Ragnarsson!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- DIF_Soldier
Jag skulle absolut kunna göra det, jag har både mjukvaran och kunskapen. Problemet är att jag saknar materialet, och då blir det ju väldigt svårt.-daniel- skrev:Vore galet roligt om nån av de alla filmredigerare kunde klippa ihop en "Best-of-Ragge" film med sköna sekvenser som filmats där han uppträder på isen. Tänker främst på tjuvnypen mot Foppa i förra årets grundserie, eller härliga tacklingar, sköna uppspel osv.osv.
Någon som har för mycket tid över samt känner sig manad?
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Ja, det kan ju vara lite knepigt så klart. Antar att det är lite tidsödande att sitta och leta sig fram på typ Youtube / hockeyligan.se efter Ragge relaterade klipp...DIF_Soldier skrev:Jag skulle absolut kunna göra det, jag har både mjukvaran och kunskapen. Problemet är att jag saknar materialet, och då blir det ju väldigt svårt.-daniel- skrev:Vore galet roligt om nån av de alla filmredigerare kunde klippa ihop en "Best-of-Ragge" film med sköna sekvenser som filmats där han uppträder på isen. Tänker främst på tjuvnypen mot Foppa i förra årets grundserie, eller härliga tacklingar, sköna uppspel osv.osv.
Någon som har för mycket tid över samt känner sig manad?
Verkar som att Ragge är på is och hjälper backar med taktik och spelande i egen zon enligt Holmqvist (0.55-1.55). Riktigt bra att de tog tag i detta och att Ragge får hjälpa backarna för det behövs verkligen
http://difhockey.se/diftv.php?news=7582

http://difhockey.se/diftv.php?news=7582
Lasse Björn som blev svensk mästare med dif bara 9 gånger?djurgårdsj*vel skrev: Ursäkta, jag måste varit helt vilsen i huvet idag, jag menar förstås Lasse Björn och inte Björn Nord.
Var med vemod jag läste att Ragge slutar. En äkta järnkamin som kommer saknas otroligt mycket på isen.
Tack för allt du gjort för föreningen jag älskar!
EDIT: Tyvärr kan inte heller jag se Ragges tröja i taket. Han har gjort mycket men inte lika mycket som legenderna i taket.
Det får inte bli som klubben i min hemstad där man hissar en spelares tröja i taket så fort han gjort mer än 3-4 matcher för laget.
KUNG RAGGE!Marcus Ragnarsson måste genomgå ytterligare operation och i väntan på den rehabiliteringstränar han dagligen axeln vilket ökar mjöjligheten till bra resultat och snabbare konvalescens.
- Denna rehabträning sker dagligen hos oss, han kommer då även att finnas att finnas kvar runt laget som resurs och bollpank för tränare och spelare, och även finnas med i båset under matcherna. Detta ligger även i linje med Ragges framtidsfunderingar som tränare och kan bli en lärorik ”prao-tid”. Vi har diskuterat vilka kurser som krävs för junior/senior på elitnivå vilket är det som är intressant för honom. Trots hans enorma hockeyerfarenhet krävs dock formell behörighet och där ska vi hjälpa till och göra upp en utbildningsplan för Ragge, avslutar Janne Järlefelt.
Underbart att se att man, i föreningen, tar hand om Ragge som den hjälte han är!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Amadeus
Håller fullständigt med.....har bara så svårt att förstå att denna underbara tuggummituggande hjälte inte kommer stå på isen något mer. Inte som spelare i a f.Mäklaren skrev:Underbart att se att man, i föreningen, tar hand om Ragge som den hjälte han är!
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
-
Är så otroligt stolt över denna Järnkamin. Hoppas att varenda en som kallar sig djurgårdare dyker upp på torsdag och ger han en hyllning han sent skall glömma.
Kung Ragge!
Kung Ragge!
-
Tack för allt Ragge!!!
Jag tycker att Ragges tröjja kan hissas i taket. Han har åtminstone spelat 268 matcher för DIF i Elitserien. Vidare är minst lika meriterad som Micke J.
1989-1990 Elitserien Champion
1990-1991 Elitserien Champion
1991-1992 Elitserien SM-silver Medal
1994-1995 World Championship Silver Medal
1996-1997 World Championship Silver Medal
2008-2009 Elitserien All-Star Team
Elitserien Defenseman of the Year "Salming Trophy"
Elitserien Highest ATOI (26:12)
Elitserien Most Assists by Defenseman (25)
Elitserien Most Points by Defenseman (37)
2009-2010 Elitserien SM-silver Medal
Jag tycker inte att Ragnarsson bör få tröjan hissad i taket. Det som är gemensamt för samtliga 7 som fått den äran är att dom i princip spelat hela sin karriärer i DIF, det har inte Ragge gjort. Även om han har en imponerande meritlista (ska väl kanske inte jämföras med Mickes 5 SM-guld) och är en stor profil så tycker jag ändå inte att det räcker.Östgöten skrev:Jag tycker att Ragges tröjja kan hissas i taket. Han har åtminstone spelat 268 matcher för DIF i Elitserien. Vidare är minst lika meriterad som Micke J.
Att få sin tröja hissad i taket ska vara något väldigt, väldigt exklusivt. Man får inte börja göra som Montreal och hissa upp en tröja varannan säsong, det förlorar liksom sin glans då.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ragges dag imorgon! Det ska sjungas för Ragge och vi ska tacka honom för hans tid i Djurgården.
Jag vill se hans tröja bli upphissad i taket men jag blir förvånad om den blir det.
Jag vill se hans tröja bli upphissad i taket men jag blir förvånad om den blir det.
Grymt bra!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."