Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Spontant är jag inte intresserad av Hedman; känns som att han förutom att vara "en aning" opolerad kan ersättas av en spelare i egna leden. Däremot Zacke som 1:a center, och Andreas Falk! Där har vi framtiden. Märkligt förresten med Andreas, strålande säsong förra och var vass på försäsongen, sen har det gått extremt trögt för honom (likt många andra i HV, iofs). Tror inte han är helt emot tanken att få en nytändning i hemkommunen om det går fortsatt trögt... Zackrisson tror jag dock kommer bli för dyr för att kontraktera.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Zackrisson tror jag dock kommer bli för dyr för att kontraktera.
Med Widings lön som ryktas vara över 300k ska det väl inte vara några problem. Frågan är ju dock om en del av de där pengarna har utlovats Marcus Nilson till nästa säsong. Isåfall blir situationen lite annorlunda.

Mjae, för mig är Zackrisson den PERFEKTA centern mellan Nisse och Mackan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tror att ganska mycket av Widings stålar kommer gå till Mackan. Vår ekonomi är väl sådär också. Dock verkar vi ju höja snittet i år också. Kanske över 8 000 i snitt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror också en del av de stålarna går till Mackan, och sen har jag en känsla av att vi kommer betala mer än vanligt för målvaktsposten nästa säsong. Kanske även ta in ytterligare någon stabil back.

Zackrisson lär nog hamna i KHL eller i nordamerika känner jag spontant.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Tror också en del av de stålarna går till Mackan, och sen har jag en känsla av att vi kommer betala mer än vanligt för målvaktsposten nästa säsong. Kanske även ta in ytterligare någon stabil back.

Zackrisson lär nog hamna i KHL eller i nordamerika känner jag spontant.
Du har nog rätt. Å andra sidan har vi ju haft en Falk i föreningen i femton år - det vore ju tråkigt om inte det fick fortsätta, förutsatt att #16 lägger grillorna på hyllan så finns det ju en namne som skulle vara ett fullgott alternativ till Zackrisson.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev: Tror att Norman sticker, då är Sörensen ett bra alternativ att skicka in i a-laget.
Hur kommer det sig att du tror att Norman sticker? Själv tror jag att det ska väldigt mycket till för att han ska försvinna redan till sommaren. Han är inte draftad ännu och är relativt tunn i fysiken fortfarande. Den enskilt största anledningen till att NHL-klubbarna plockar spelare som "inte är färdiga" är att de är tvungna att kontraktera inom två år efter draften för att inte förlora sina rättigheter. Med Norman kommer det inte att spela in till nästa säsong och jag tror inte att något NHL-lag kommer att ha så bråttom att plocka över honom (om han blir draftad till sommaren ens, vilket jag dock tror).

Då är nog chansen större att Nashville vill att Cehlin ska spela AHL i Milwaukee redan nästa säsong...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

AMMC skrev:
android skrev: Tror att Norman sticker, då är Sörensen ett bra alternativ att skicka in i a-laget.
Hur kommer det sig att du tror att Norman sticker? Själv tror jag att det ska väldigt mycket till för att han ska försvinna redan till sommaren. Han är inte draftad ännu och är relativt tunn i fysiken fortfarande. Den enskilt största anledningen till att NHL-klubbarna plockar spelare som "inte är färdiga" är att de är tvungna att kontraktera inom två år efter draften för att inte förlora sina rättigheter. Med Norman kommer det inte att spela in till nästa säsong och jag tror inte att något NHL-lag kommer att ha så bråttom att plocka över honom (om han blir draftad till sommaren ens, vilket jag dock tror).

Då är nog chansen större att Nashville vill att Cehlin ska spela AHL i Milwaukee redan nästa säsong...
Jag har faktiskt ingen källa eller ens ett rykte som skulle via upp någon rök till mitt påstående. Enda anledningen är att jag tror att han kommer med till JVM och där tror jag att han kommer visa upp ett moget och bra spel. Sedan kommer någon locka med en camp och sedan lite tomma löften om NHL. Hamnar han sedan i NHL så tror jag att han kommer fightas där minst ett år.

Jag har dock ingen koll på killens personlighet eller liknande.

Byter ut Norman mot Cehlin då :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tror knappast Norman kommer sticka. Odraftad, overager och kommer gå i en senare runda (4-6). Nej, han stannar nog i Djurgården minst 2-3 säsonger till tror jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Har svårt att se att både Cehlin och Norman sticker. De är båda små och borde ha vett att förstå att det kommer att ta tid för dem att bli förberedda för NHL.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Östgöten skrev:Har svårt att se att både Cehlin och Norman sticker. De är båda små och borde ha vett att förstå att det kommer att ta tid för dem att bli förberedda för NHL.
I ärlighetens namn är det ju bättre att förberedda sig för NHL i AHL än i Elitserien. Cehlin sa väl dessutom att han skulle sticka över så fort han fick chansen.
Expert.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Kruger sticker garanterat. Cehlin är väl en liten chans även om jag tror det är bättre för honom att stanna ett år till. Norman är jag 100% att han inte åker över.

Mikael Ahlén som lirade i DIF två säsonger sedan gör riktigt bra ifrån sig i Troja-Ljungby i Allsvenskan. 20 matcher 14 poäng. Kan vara något att kolla på till nästa säsong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3693

Även Henrik Eriksson gör bra ifrån sig.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Förstod inte varför vi droppade Ahlén över huvudtaget back in the days. En personlig favorit på isen och han verkar vara en bra team player. Förhoppningsvis skapar hans poängskörd ett intresse hos DIF.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Förstod inte varför vi droppade Ahlén över huvudtaget back in the days. En personlig favorit på isen och han verkar vara en bra team player. Förhoppningsvis skapar hans poängskörd ett intresse hos DIF.
Problemet låg väl i hans minst sagt bristande teknik och usla skridskoåkning. Men tror han "lärde om" sig att åka grillor annorlunda för en säsong sen eller nåt så det kanske har gett effekt?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ahléns poängskörd är väl mindre viktig egentligen. I DIF skulle han få rollspelar position. Kanske i tredjekedjan men antagligen i fjärde.

Jag ser hellre Mitman än Ahlén. Även om Micke är en stor favorit faktiskt. Dock är Mitman kanske inte redo för ES på ett par år. Så länge är ju Ahlén ett alternativ.

Han verkar ju ha slutat dra på sig massor av onödiga utvisningar.

Ted Brithén i rögle? Född i Danderyd, vet inte hur länge han bodde där. Spelar tydligen riktigt bra i Rögle nu. Stor center som kan göra poäng. Borde ha en uppsida också.

Tony Lagerström mora. Känner Eklund och Ridderwall från huddinge-tiden. Antagligen Micke också. En bra tvåvägscenter som skulle kunna lyfta en tredjekedja. Bördig från Stockholm och inte alltför dyr. För dålig för NHL. Gjorde ett bra JVM för några år sedan.
Vet inte hur han skulle klara sig i ES dock.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Undra hur Ante tänker om det skiter sig i AHL. Han verkar vara envis, men tänk om han får harva på i AHL hela säsongen utan att få kontrakt? Skulle ju vara fint att plocka hem honom och ha honom som center i en andraformation.
Låst