NHL 10/11

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: NHL 10/11

Inlägg av reservjesus »

sensei skrev:I natt smäller det. Kommer sitta bänkad med coors light och popcorn och ser fram emot en stenhård finalserie.

Håller givetvis på Bruins, enbart på grund av att det är USA.
Sen har ju Boston en av ligans mest underskattade spelare, och min personliga favorit, Patrice Bergeron. Heja Bruins!
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

reservjesus skrev:
sensei skrev:I natt smäller det. Kommer sitta bänkad med coors light och popcorn och ser fram emot en stenhård finalserie.

Håller givetvis på Bruins, enbart på grund av att det är USA.
Sen har ju Boston en av ligans mest underskattade spelare, och min personliga favorit, Patrice Bergeron. Heja Bruins!
Bergeron är väl knappast underskattad.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tycker domarna håller elitserie-klass denna första finalmatch, vet inte riktigt vad de håller på med. Som tur är har det inte blivit mål under deras experimenterade.

Kan inte hockeyvärlden en gång för alla bestämma sig för om hip checks är OK eller inte?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Eller om målvakten är fredad utanför målområdet eller inte...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Skönt att Vancouver vann. Det är väl seriöst ingen här inne som håller på Bruins?
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Skönt att Vancouver vann. Det är väl seriöst ingen här inne som håller på Bruins?
Det satt hårt inne, hörde jag. Somnade i soffan och vaknade strax efter 05.00... Jag gillar Bruins målvakt, Tim Tomas. Speciellt när de kör de där "What are your supertstitions" och han svarar att han inte har några utan han har bara rutiner. T ex äter han en cheeseburger dagen före varje match. "Men det är inte en "superstition" för jag kan spela även om jag glömmer äta min burger"... Eller hur. Hur ofta glömmer han sin cheese burger?! Hur ofta har han katat iväg i bilen till ett nattöppet burger-hak och köpt sig en burger?! :)

Sen är han bra i kassen, som fan!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Metal Machine skrev:Skönt att Vancouver vann. Det är väl seriöst ingen här inne som håller på Bruins?
Det satt hårt inne, hörde jag. Somnade i soffan och vaknade strax efter 05.00... Jag gillar Bruins målvakt, Tim Tomas. Speciellt när de kör de där "What are your supertstitions" och han svarar att han inte har några utan han har bara rutiner. T ex äter han en cheeseburger dagen före varje match. "Men det är inte en "superstition" för jag kan spela även om jag glömmer äta min burger"... Eller hur. Hur ofta glömmer han sin cheese burger?! Hur ofta har han katat iväg i bilen till ett nattöppet burger-hak och köpt sig en burger?! :)

MEN... glöm aldrig hans mörka förflutna ;)
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:

MEN... glöm aldrig hans mörka förflutna ;)

Ajaj... hade helt förträngt det där. kanske var det för att vi VANN det året!!! ;) men bra fångat där. hade helt glömt att Tim Tomas arbetat i solna. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag håller egentligen inte på något av lagen (mitt lag är panthers) så jag bara njuter av spektaklet. Tvingas jag välja så håller jag såklart på USA så jag säger Bruins.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag är inte så förtjust av NHL överlag, men det är fan omöjligt att inte älska Chara. Vilken jävla hockeyspelare det är. Han är något fruktansvärt bra.
Jag vet faktiskt inte vilka jag håller på om jag ska vara ärlig. Det vore ju kul för Sedinbröderna om dom fick vinna Stanley Cup, men jag vet inte, är Vancouver en så jävla rolig stad? Har alltid tyckt illa om kanadensare, och jag har aldrig varit direkt förtjust av Vancouver.
Boston å andra sidan har jag inga direkta känslor för, mer än att jag gillar killar som Chara, Seguin och inte minst Marc Savard, en av få kanadensare som jag gillar. Det hade varit kul för Savard att få att få se hans lagkamrater i Boston lyfta Stanley Cup pokalen efter hans jobbiga säsong med skador.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Absolut, jag håller på Boston i finalen mot Vancouver.
Metal Machine

Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?! ;)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?! ;)
Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vem som vinner, men se det såhär - om Sedinarna vinner Stanley Cup ökar det risken att de vänder hem till Modo tidigare än väntat och blir då ett hot mot DIF.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?! ;)
Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vem som vinner, men se det såhär - om Sedinarna vinner Stanley Cup ökar det risken att de vänder hem till Modo tidigare än väntat och blir då ett hot mot DIF.
Äh, shitsnack. Jag unnar dem en titel!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:
DIF_Soldier skrev:
Äh, shitsnack. Jag unnar dem en titel!
Varför är det skitsnack? Speciellt då de har lovat att återvända till Modo i dugligt skick...
Säg den glädje som varar
Skriv svar