Sen har ju Boston en av ligans mest underskattade spelare, och min personliga favorit, Patrice Bergeron. Heja Bruins!sensei skrev:I natt smäller det. Kommer sitta bänkad med coors light och popcorn och ser fram emot en stenhård finalserie.
Håller givetvis på Bruins, enbart på grund av att det är USA.
NHL 10/11
- reservjesus
Re: NHL 10/11
clowns to the left of me, jokers to the right
Bergeron är väl knappast underskattad.reservjesus skrev:Sen har ju Boston en av ligans mest underskattade spelare, och min personliga favorit, Patrice Bergeron. Heja Bruins!sensei skrev:I natt smäller det. Kommer sitta bänkad med coors light och popcorn och ser fram emot en stenhård finalserie.
Håller givetvis på Bruins, enbart på grund av att det är USA.
Tycker domarna håller elitserie-klass denna första finalmatch, vet inte riktigt vad de håller på med. Som tur är har det inte blivit mål under deras experimenterade.
Kan inte hockeyvärlden en gång för alla bestämma sig för om hip checks är OK eller inte?
Kan inte hockeyvärlden en gång för alla bestämma sig för om hip checks är OK eller inte?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Eller om målvakten är fredad utanför målområdet eller inte...
-
Skönt att Vancouver vann. Det är väl seriöst ingen här inne som håller på Bruins?
Det satt hårt inne, hörde jag. Somnade i soffan och vaknade strax efter 05.00... Jag gillar Bruins målvakt, Tim Tomas. Speciellt när de kör de där "What are your supertstitions" och han svarar att han inte har några utan han har bara rutiner. T ex äter han en cheeseburger dagen före varje match. "Men det är inte en "superstition" för jag kan spela även om jag glömmer äta min burger"... Eller hur. Hur ofta glömmer han sin cheese burger?! Hur ofta har han katat iväg i bilen till ett nattöppet burger-hak och köpt sig en burger?!Metal Machine skrev:Skönt att Vancouver vann. Det är väl seriöst ingen här inne som håller på Bruins?

Sen är han bra i kassen, som fan!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
MEN... glöm aldrig hans mörka förflutnaMagnutz skrev:Det satt hårt inne, hörde jag. Somnade i soffan och vaknade strax efter 05.00... Jag gillar Bruins målvakt, Tim Tomas. Speciellt när de kör de där "What are your supertstitions" och han svarar att han inte har några utan han har bara rutiner. T ex äter han en cheeseburger dagen före varje match. "Men det är inte en "superstition" för jag kan spela även om jag glömmer äta min burger"... Eller hur. Hur ofta glömmer han sin cheese burger?! Hur ofta har han katat iväg i bilen till ett nattöppet burger-hak och köpt sig en burger?!Metal Machine skrev:Skönt att Vancouver vann. Det är väl seriöst ingen här inne som håller på Bruins?

Expert.
SirDIFalot skrev:MEN... glöm aldrig hans mörka förflutnaMagnutz skrev:Det satt hårt inne, hörde jag. Somnade i soffan och vaknade strax efter 05.00... Jag gillar Bruins målvakt, Tim Tomas. Speciellt när de kör de där "What are your supertstitions" och han svarar att han inte har några utan han har bara rutiner. T ex äter han en cheeseburger dagen före varje match. "Men det är inte en "superstition" för jag kan spela även om jag glömmer äta min burger"... Eller hur. Hur ofta glömmer han sin cheese burger?! Hur ofta har han katat iväg i bilen till ett nattöppet burger-hak och köpt sig en burger?!Metal Machine skrev:Skönt att Vancouver vann. Det är väl seriöst ingen här inne som håller på Bruins?
Ajaj... hade helt förträngt det där. kanske var det för att vi VANN det året!!!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag håller egentligen inte på något av lagen (mitt lag är panthers) så jag bara njuter av spektaklet. Tvingas jag välja så håller jag såklart på USA så jag säger Bruins.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag är inte så förtjust av NHL överlag, men det är fan omöjligt att inte älska Chara. Vilken jävla hockeyspelare det är. Han är något fruktansvärt bra.
Jag vet faktiskt inte vilka jag håller på om jag ska vara ärlig. Det vore ju kul för Sedinbröderna om dom fick vinna Stanley Cup, men jag vet inte, är Vancouver en så jävla rolig stad? Har alltid tyckt illa om kanadensare, och jag har aldrig varit direkt förtjust av Vancouver.
Boston å andra sidan har jag inga direkta känslor för, mer än att jag gillar killar som Chara, Seguin och inte minst Marc Savard, en av få kanadensare som jag gillar. Det hade varit kul för Savard att få att få se hans lagkamrater i Boston lyfta Stanley Cup pokalen efter hans jobbiga säsong med skador.
Jag vet faktiskt inte vilka jag håller på om jag ska vara ärlig. Det vore ju kul för Sedinbröderna om dom fick vinna Stanley Cup, men jag vet inte, är Vancouver en så jävla rolig stad? Har alltid tyckt illa om kanadensare, och jag har aldrig varit direkt förtjust av Vancouver.
Boston å andra sidan har jag inga direkta känslor för, mer än att jag gillar killar som Chara, Seguin och inte minst Marc Savard, en av få kanadensare som jag gillar. Det hade varit kul för Savard att få att få se hans lagkamrater i Boston lyfta Stanley Cup pokalen efter hans jobbiga säsong med skador.
Absolut, jag håller på Boston i finalen mot Vancouver.Metal Machine skrev:Skönt att Vancouver vann. Det är väl seriöst ingen här inne som håller på Bruins?
-
Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?! 

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vem som vinner, men se det såhär - om Sedinarna vinner Stanley Cup ökar det risken att de vänder hem till Modo tidigare än väntat och blir då ett hot mot DIF.Metal Machine skrev:Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?!
Säg den glädje som varar
-
Äh, shitsnack. Jag unnar dem en titel!DIF_Soldier skrev:Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vem som vinner, men se det såhär - om Sedinarna vinner Stanley Cup ökar det risken att de vänder hem till Modo tidigare än väntat och blir då ett hot mot DIF.Metal Machine skrev:Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Varför är det skitsnack? Speciellt då de har lovat att återvända till Modo i dugligt skick...Metal Machine skrev:Äh, shitsnack. Jag unnar dem en titel!DIF_Soldier skrev:Inte för att jag bryr mig nämnvärt om vem som vinner, men se det såhär - om Sedinarna vinner Stanley Cup ökar det risken att de vänder hem till Modo tidigare än väntat och blir då ett hot mot DIF.Metal Machine skrev:Ni är ju fan sjuka i huvet. Man hejar väl ändå på svenskarna?!
Säg den glädje som varar