DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Doyle »

Är förvånad över DIF:s agerande gällande #23. Vad är problemet ?. Linkan är ett unikum och kan vara den som bidrar till att DIF kan gå hela vägen till ett nytt SM-guld. Hoppas de ansvariga har en väldigt, väldigt bra anledning till att agera som det gör i fallet Bremberg annars kommer kritiken att landa som ett jävla tungt brev på posten :evil:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Doyle skrev:Är förvånad över DIF:s agerande gällande #23. Vad är problemet ?. Linkan är ett unikum och kan vara den som bidrar till att DIF kan gå hela vägen till ett nytt SM-guld. Hoppas de ansvariga har en väldigt, väldigt bra anledning till att agera som det gör i fallet Bremberg annars kommer kritiken att landa som ett jävla tungt brev på posten :evil:
Håller med. Stämmer det att vi inte är intresserade blir jag fruktansvärt förbannad och besviken. Att han inte skulle passa in i ett offensivt spelande lag är lika idiotiskt som att påstå att Messi borde spela mittback.

Årets spelsystem är som gjort för Linkan, han säger det till och med själv.
AVGÅ!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Någon mer som tänker på vilken skillnad det är på 6ans VM-sändning och 5ans slutspels-sändning.

5an Kan mycket väl ha stått för historiens sämsta tv-sändning med usla kommentatorer och värdelös studio.

6an däremot har riktigt bra kommentatorer i Holmgren/johansson, studion är rak och hejar inte på något speciellt lag (5an hejade på Brynäs, Linköping och HV), förutom när Swe spelar.

Vidare har 6an lagt sin reklam på rätt ställen och inte mitt i landets bästa tifon.

AVGÅ kanal 5

GULD till tv6
Mot17
kaminor

Inlägg av kaminor »

Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Av någon anledning tror jag inte att Jacob har kritat på. Varför? Jag litar inte på Expressen och http://difhockey.se/nyhet.php?news=7083

Vi får se. Oddsen är emot mig...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om Josef drar är ju ersättaren ganska självklar - nummer 23.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

Snazzi skrev:
Av någon anledning tror jag inte att Jacob har kritat på. Varför? Jag litar inte på Expressen och http://difhockey.se/nyhet.php?news=7083

Vi får se. Oddsen är emot mig...
http://twitter.com/nhldevils

Allt åt helvete!
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Drar Josef så är det Centrar som DIF behöver..
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Aftonbladet skrev:I natt kan Niklas Hjalmarsson bli den 27:e svensken i historien som får lyfta Stanley Cup-bucklan.
Så man undrar ju – vem är den i det närmaste okände smålänningen i Chicago Blackhawks?
Vi ställde några frågor och fick bland annat veta att han gillar gröt, håller på Djurgården (!) och att hans mest hängivna fans mjölkar kor efter finalmatcherna.
Kanske vore en spelare att plocka hit om några år? ;)

vet inte om det här är rätt ställe att skriva detta men känns som att det passar bättre här än i silly-season tråden.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lakrisal skrev:
Aftonbladet skrev:I natt kan Niklas Hjalmarsson bli den 27:e svensken i historien som får lyfta Stanley Cup-bucklan.
Så man undrar ju – vem är den i det närmaste okände smålänningen i Chicago Blackhawks?
Vi ställde några frågor och fick bland annat veta att han gillar gröt, håller på Djurgården (!) och att hans mest hängivna fans mjölkar kor efter finalmatcherna.
Kanske vore en spelare att plocka hit om några år? ;)

vet inte om det här är rätt ställe att skriva detta men känns som att det passar bättre här än i silly-season tråden.
:shock:

Grattis till bucklan, och du är hjärtligt välkommen om ett år eller två! :D

Här är artikeln för er som vill läsa:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7273889.ab
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

2010-09-16
Smakstart för Djurgården

http://www.dn.se/sport/ishockey/smaksta ... -1.1172051

2010-09-17
Det var en löneförmån att uppleva dramat Djurgården–HV 71 3–2.

http://www.dn.se/sport/ishockey/finalre ... -1.1172611
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Hur kommer det sig att Aftonbladet alltid skriver aik som AIK och DIF som Dif? SKriver de bara aik med stora bokstäver för att varenda sk. journalist där håller på gnaget??
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

diffarn1 skrev:Hur kommer det sig att Aftonbladet alltid skriver aik som AIK och DIF som Dif? SKriver de bara aik med stora bokstäver för att varenda sk. journalist där håller på gnaget??
Det är skillnad på tal & skrivspråk. DIF uttalas ju egentligen "Diiiiif" medan AIK uttalas just "A I K" och således skriver man AIK med stora bokstäver i media.

Uselt förklarat, jag vet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:
diffarn1 skrev:Hur kommer det sig att Aftonbladet alltid skriver aik som AIK och DIF som Dif? SKriver de bara aik med stora bokstäver för att varenda sk. journalist där håller på gnaget??
Det är skillnad på tal & skrivspråk. DIF uttalas ju egentligen "Diiiiif" medan AIK uttalas just "A I K" och således skriver man AIK med stora bokstäver i media.

Trodde aik uttalades "ajkå"?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:

Trodde aik uttalades "ajkå"?
Egentligen uttalas det råtta.
Skriv svar