Caveman skrev:
Bästa back i DIF var återigen Printz (hack-kycklingen)
Ja, Printz var fantastisk idag igen. Lika bra som förra, faktiskt... Bara att önska han lite oftare kunde hålla den nivån.
Angående Tjärnqvist så tycker jag han blivit något bättre senaste matcherna, men tycker det ser ut som han har lite problem med flåset. Han kan så mycket bättre - även fast han alltid haft en liten loj stil på sin skridskoåkning.
Ja, man får hoppas att det är slutspelsformen som börjar att komma för Printz, det vore underbart om han kunde spela så här i slutspelet, då är mycket vunnet och motståndarnas anfallare skulle tänka på en och två gånger innan dom åker in i DIFs zon.
Jag är lite orolig för Tjärnqvist men samtidigt så inbillar jag mig att han kommer att göra en grym nytta i ett slutspel. Använd honom som en "Holmström" när DIF har PP, tror han kan vara riktigt jobbig att ha och göra med framför målet.
Rätta mig om jag har fel men tror det är väldigt länge sedan DIF förlorade en match då Thomas "KUBEN" Andersson bestämde på rinken. LHC och MoDo verkar inte speciellt förtjusta i hans bedömningsnivå om man säger
JJohansson skrev:Är det bara jag som lägger märke till hur otroligt dålig Marcus Nilsson är i försvarszon?
Han glider ju bara runt, ser inte ut som han kämpar......
Tycker precis tvärtom. Han ligger alltid rätt i banan och är kylig med pucken när den ska ut ur egen zon. Istället för att bara klappa iväg den till icing så håller han i den och hittar passningar.
Ska man klaga på Mackan för någonting så tycker jag att det är längden på hans byten.
Jag tycker ofta att han är inne för länge på isen, bättre med kortare byten och 100% jobb.
Nu är detta en rent subjektiv bedömning så det kanske inte alls stämmer med fakta.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Honken skrev:Ska man klaga på Mackan för någonting så tycker jag att det är längden på hans byten.
Jag tycker ofta att han är inne för länge på isen, bättre med kortare byten och 100% jobb.
Nu är detta en rent subjektiv bedömning så det kanske inte alls stämmer med fakta.
Lungt, Honken. ALLT härinne är subjektiva bedömningar, och ja - jag är helt på din linje.
Honken skrev:Ska man klaga på Mackan för någonting så tycker jag att det är längden på hans byten.
Lungt, Honken. ALLT härinne är subjektiva bedömningar, och ja - jag är helt på din linje.
Haha, det ska gudarna veta.
Men om Hockeyligan kunde presentera bättre statistik så skulle vi ha svart på vitt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Urgh, är Linköping alltid lika gnälliga när de spelar mot Djurgården?
Tycker det är lite underligt hur spelarna kan gnälla ut i aftonbladet hur de vart bestulna på 3 poäng pga dåliga domare, när alla djurgårdens mål förutom det sista kom i 5 mot 5, hur är det domarnas fel? Det är ju inte som att Djurgårdens PP gav utdelning förrän i slutet.
Linköping och deras fans är ett gäng töntar hela bunten.
AlltidDjurgårn skrev:Urgh, är Linköping alltid lika gnälliga när de spelar mot Djurgården?
Tycker det är lite underligt hur spelarna kan gnälla ut i aftonbladet hur de vart bestulna på 3 poäng pga dåliga domare, när alla djurgårdens mål förutom det sista kom i 5 mot 5, hur är det domarnas fel? Det är ju inte som att Djurgårdens PP gav utdelning förrän i slutet.
Där är jag med dig - speciellt min lillebror
Älskade när Lener grinade i PPV.
Helber kliar sig i huvudet; "Men, varför vinner vi inte? Vi har ju köpt massor med spelare!"
AlltidDjurgårn skrev:Urgh, är Linköping alltid lika gnälliga när de spelar mot Djurgården?
Där är jag med dig - speciellt min lillebror
Älskade när Lener grinade i PPV.
Helber kliar sig i huvudet; "Men, varför vinner vi inte? Vi har ju köpt massor med spelare!"
Hittade följande youtube klipp för att sammanfatta Linköping: