Vilken svängig fajt! Fimpens glada min och Holmqvist klubbsvingande på väg ut, vilka höjdpunkter! Ser fram emot ett riktigt hett och grinigt slutspel!! Kan bli hur grymt som helst!!
Jockmaniac skrev:Visst jag är väl lite partisk men vafan har Skrbek i situationen att göra. Det kommer in spelare från höger och vänster o ska nita Fimpen både som andra, tredje och fjärde gubbe. Jag tycker domaren gör helt rätt. Visst, tacklingen är idiotisk, men orutin från Skellefteå.
Men varför i hela helvete åker Ölvestad för sin propp? Det är så äckligt tydligt nu när mn har en del OS-hockey i bakhuvudet hur fjantig elitserien i själva verket är. Den tacklingen hade inte gett ett piss i OS. I sådana här lägen så skäms jag över att vara svensk.
WORD!
Håller med. Sen att domarn faktiskt inte blåser av för tacklingen utan i EFTERHAND visar ut Ölvestad bevisar ju bara att ligga och grina resulterar i powerplay.
Det var ju samma för ett par år sedan när Ossi klev upp från backplats i en match mot Mora (Harant) tror jag att det var. Klockren open-icen och domaren låter spelet fortgå. Sen i signalen efteråt så åker Harant fram till domaren och visar att han minsann blöder lite på underläppen. PANG så var det ett matchstraff på Ossi och undertecknad är halvt på väg in på Hovets is. Så jävla löjligt.
SirDIFalot skrev:Det pinsamma med Ölvestads utvisning är ju att domarna INTE signalerar för någon utvisning förens Saik-tattarna börjar tjafsa och Rundblad ligger kvar.
Då står ändå domaren 3 meter ifrån tacklingen.
Ska bli intressant att se repris på, ska hålla utkik efter det.
Ska upp på Youtube så fort jag fått tag i mathcen.
Hoppas att Kruger lyckas att hitta tillbaka till sin fina form han hade innan sin skada, eller någonting som liknar den formen, för nu har han varit sämst på plan i två matcher i rad.
Åkte DIF buss upp, eller gick dom till Skellefteå, man kan undra då dom var riktigt sega i två perioder.
Grym tackling av Ölvestad.
Senast redigerad av Caveman den 2010-03-04 21:56:25, redigerad totalt 1 gånger.
DIF_Soldier skrev:Säga vad man vill men Djurgården är en seg insekt att döda.
Tänkte lite på det med. Trots säsongens plattmatch i 40 minuter och 52 utvisningsminuter med flertalet spelare borta på slutet är vi ändå ytterst nära poäng. Imponerande i sig, helt klart.
Men inga fler sådana här starter i matcherna nu tack.
Slutspel skrev:Vilken svängig fajt! Fimpens glada min och Holmqvist klubbsvingande på väg ut, vilka höjdpunkter! Ser fram emot ett riktigt hett och grinigt slutspel!! Kan bli hur grymt som helst!!
Tragiska dommarna är i ES. Tyvärr kommer Sverige aldrig bli en riktigt bra hockey liga då man knappt får tacklas. Tänk om Murray och Kronwall skulle komme hem, då hade knappt fått vara på isen något, bara suttit i utvisningsbåset. Nä, ta hit lite nhl dommare och se och lär, så ska nog denna liga kunna bli bra.
Tyvärr var DIF alldeles för tama idag, vet inte om det är pga av dom spelare som är borta, eller om vi bara är nöjda att vi är klara för slutspel. Hoppas så inte är fallet, utan att vi bara hade en tragisk dag på jobbet. Kör nu över Luleå på lördag och gör oss fans stolta.
Lill Honkens interference utvisning samtidigt som Jimmie Ericssons boarding är också smått sinnessjuk och fan vet om Sjöberg inte först tänkt ta Danielsson på en tvåa men ändrade till en tia efter att Hardy läxat upp honom.
Tyvärr var DIF alldeles för tama idag, vet inte om det är pga av dom spelare som är borta, eller om vi bara är nöjda att vi är klara för slutspel.
Med dagens backbesättning är vi inget topplag. Med Ragge och Falk tillbaka är vi det. Så enkelt är det.
Vi torskar i Luleå utan dessa "gubbar", tyvärr.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tyvärr var DIF alldeles för tama idag, vet inte om det är pga av dom spelare som är borta, eller om vi bara är nöjda att vi är klara för slutspel. quote]
Med dagens backbesättning är vi inget topplag. Med Ragge och Falk tillbaka är vi det. Så enkelt är det.
Vi torskar i Luleå utan dessa "gubbar", tyvärr.
Sant, tror även själv att det blir pisk. MEN, går dom in och smäller på rejält och visa en riktig jävlarannama, så kan dom ta med sig 3 pinnar..
+ idag till Wesslau (höll oss kvar i matchen gång på gång i de 2 första perioderna)
- PRINTZ. Helt seriöst så börjar jag tröttna något duktigt rejält på den karln. Bra vid sargerna men helt jävla bedrövlig ute på öppen is (förutom de gånger han får in en klockren open-ice tackling). Hans spel med klubba & puck är lika imponerande som en djupfryst fiskpinne skulle trivas i Death Valley.
-daniel- skrev:+ idag till Wesslau (höll oss kvar i matchen gång på gång i de 2 första perioderna)
- PRINTZ. Helt seriöst så börjar jag tröttna något duktigt rejält på den karln. Bra vid sargerna men helt jävla bedrövlig ute på öppen is (förutom de gånger han får in en klockren open-ice tackling). Hans spel med klubba & puck är lika imponerande som en djupfryst fiskpinne skulle trivas i Death Valley.
Vafan, snälla. Tycker du Wesslau var bra idag? Darrig som satan och spred puckar kors och tvärs. Dom 2 sista kassarna får han ta på sig. 3-1 målet har han fri sikt och släpper retur på och 4-2 målet är han segare än mig i sidled.
Men smaken är som baken.
Sen att du ger minus till Printz köper jag inte heller, då tycker du alltså att c.Eklund och A.Deilert var bättre.