Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/1 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:Jag blir besviken om någon här går ifrån utan att skicka ett mail till domarbasen.
Jag har gjort min del.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av alskar_dif »

Mäklaren skrev:
Mackan var för övrigt fruktansvärt bra idag, det är så här vi vill se dig!

Håller med.

Varför spelar han inte så här oftare!? En bättre version av Ölvestad..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:
Daniel942 skrev:Jag blir besviken om någon här går ifrån utan att skicka ett mail till domarbasen.
Jag har gjort min del.
Japp. Toppen!
DIF!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

SirDIFalot skrev:
1891 skrev:Domarna håller för låg klass i Elitserien. Om alla lag höjer sina matchbiljetter med 10 kr och sen lägga de pengarna på domarna. För så här kan vi inte ha det. Bra match från Djurgårdens sida förövrigt. Wesslau ska la ha första baljan men annars såg det bra ut.
Skulle de bli bättre om de fick mer pengar eller? De flesta av dem är ju redan heltidsproffs som domare. Svårt att lägga ner mer tid och träning än så.
Tanken är inte att de ska få högre lön, tanken är att man ska lägga pengarna på diverse utbildning.
Uppenbarligen inte tillräckligt bra proffs. Eller du kanske är nöjd med domarinsatserna i Elitserien.

Om man dömer 2 minuter på en openicetackling med axeln så vet jag inte hur hög klass domarna håller.

Någon som vet vad mackan åkte ut för på den tacklingen? Jag missade det.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Jag slänger iväg ett imorgon. Nu är jag alldeles för arg och besviken för att skriva ett seriöst klagomail. Jag är så jävla förbannad, ÅH HUR FAN KAN DET HÄR HÄNDA!? Ditt jävla as Wollmer! Nu kommer jag ligga sömnlös en hel natt pga av en domare.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bigge skrev:
Mäklaren skrev:Wesslau och domaren får ta på sig denna förlust.

Mackan var för övrigt fruktansvärt bra idag, det är så här vi vill se dig!
Ja kanske 0-1 målet. 1-2 målet såg ju han inte ett skit vid det skottet. Det målet hade kunnat undvikas om Printz som stod bredvid han som täckte Wesslan hade tryckt bort honom. Men tydligen vet inte Printz alltid hur han ska använda sin storlek till ibland. Utan bara låter han stå där orörd och täcka vår målvakt.
KANSKE??? Du tycker att Wesslau kanske skulle tagit 0-1... Sedan så gnäller du på Printz (jag håller med om att han borde försökt ta bort spelaren framför mål vid 1-2, men han uppträdde precis som 90% av laget gjorde idag), men Wesslau kanske skulle försöka med att stå upp lite mer, så fort motståndarna lyfter klubban lägger han sig på knä.
Men en normal målvakt & en normal domare så hade DIF haft 2-0, då hade matchen varit död.

Jag antar att DIF tränat riktigt hårt under detta mini-uppehåll, så sega som dom var. Luleå gör en bra bortamatch.
Senast redigerad av Caveman den 2010-01-14 23:23:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

1891 skrev:
SirDIFalot skrev:
1891 skrev:Domarna håller för låg klass i Elitserien. Om alla lag höjer sina matchbiljetter med 10 kr och sen lägga de pengarna på domarna. För så här kan vi inte ha det. Bra match från Djurgårdens sida förövrigt. Wesslau ska la ha första baljan men annars såg det bra ut.
Skulle de bli bättre om de fick mer pengar eller? De flesta av dem är ju redan heltidsproffs som domare. Svårt att lägga ner mer tid och träning än så.
Tanken är inte att de ska få högre lön, tanken är att man ska lägga pengarna på diverse utbildning.
Uppenbarligen inte tillräckligt bra proffs. Eller du kanske är nöjd med domarinsatserna i Elitserien.

Om man dömer 2 minuter på en openicetackling med axeln så vet jag inte hur hög klass domarna håller.

Någon som vet vad mackan åkte ut för på den tacklingen? Jag missade det.
Charging!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Caveman skrev: Charging!

Misstänkte det, då var den förmodligen korrekt också?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

1891 skrev:

Nej, inte enligt mig. Tycker Mackan glider innan han sätter in tacklingen.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Caveman skrev:
1891 skrev:

Nej, inte enligt mig. Tycker Mackan glider innan han sätter in tacklingen.
Korrekt, han gled in.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Jag är tveksam alltså, tyckte att han köttade på rätt bra!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Disciplinnämnden har tagit del av anmälan och ett yttrande från Henrik Tömmernes. Nämnden konstaterar att Henrik Tömmernes efter matchen vänt sig till domarteamet, dragit sin tröja över huvudet och använt sin klubba som en blindkäpp. Ett sådant agerande är oacceptabelt och ska leda till bestraffning. Förseelsen ska leda till avstängning i kombination med ett bötesstraff.

VÄRVA DJURGÅRDEN!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
joelsuomi

Inlägg av joelsuomi »

Ska försöka slänga ur mig mina åsikter lite snabbt innan jag blir överkörd för jag står i mitten och är fbk-are....

Nu är jag ändå 08a och var på kvällens match. Stod i A18, minglade med många, hade en jävla bra tid... MEN, för helvete, den där domaren är alltså... jag förstår nu varför vissa domare blir hotade. Lärking, Sjöberg, andra fjollor är bara roliga att hata, de gör någon blunder då o då, men den här (fan, vill inte ens säga namnet på honom, klarar det inte, och den ende andra person i världen jag inte klarar av namnet på är kukhuvudet som stal mitt ex) jäveln är fan inte riktig i huvudet.
Efter 1a period snackade jag som fan med folk, inte i denna värld hörde vi någon visselpipa innan målet kom, och fan vad olustigt det kändes när de inte drog igång "klockan slår"....

Om vi råkar blunda för alla korkade utvisningar, så fattar jag fortfarande inte varför domaren inte ens värd att döma gubbängens handbollsflickor -99 blåste sönder anfallet framför Modig i 2a(?).
Ur neutral synpunkt var matchen underbar, för en kille med mycket skit i livet och annat djävulskap, var det underbart att känna så mycket hat, svordomar, och förakt. Om jag tillåts försöka se matchen ur er Järnkaminers ögon så hade jag fan själv sprungit sida vid sida med han i grå tråöja som sparkade ner stängslet och blev bortförd.
Du som skulle natta dig med whiskey, häll upp en till va? Jag står för is...

Jag lider seriöst med er, om ni nu bryr er om vad en värmlandsbonde tycker, hoppas ni råknullar Frölunda på torsdag, själv är jag i Scaniarinken och följer mitt lag då, men jävlar att jag dyker upp mot HV. Förresten tack för upplevelsen 2/1. Memory of a lifetime!
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

joelsuomi skrev: - text -
Det värmer när fans från andra lag kan hålla med oss. Jag minglade runt lite på flashback forum och fick bara skit som "när DIF förlorar tycker ni alltid att det är domarens fel" kastat i ansiktet.

Synd bara att denna matchen kan vara avgörande för vilka som ska få tredjeplatsen i ligan - fast går ni FBK-are om oss är det bara temporärt. ;)
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

För att börja med spelet då, uruselt av djurgårn, inte alls taggade. Tyvärr en miss av Wesslau vid första målet och vid andra målet borde Printz gått in direkt och plockat bort luleåspelaren som skymmer Wesslau. Lite dålig inställning känns det som även om det blev bra mycket bättre halvvägs in i matchen!

Domare Edqvist då, ja det va fan den sämsta domarinsatsen där säsongen, utan tvekan. Hur kan man peka att det är mål och sen vifta bort det? Förstår det inte ärligt talat! Reglern kanske säger att om det är just målvakten som touschar pucken så ska det blåsas, jag vet inte, men så är det inte för utespelare så vitt jag vet. Sen Mackens tackling, ja herregud, kan man släppa hakningar, kneeings och interference så kan man precis som Mackan säger i intervjun. Sen Klubertanz klubba, ja vad ska man säga.

Tänker precis som många andra skicka ett mail till Peter Andersson, gör det ni också som inte gjort det!
Domarbas: peter.andersson@swehockey.se

ps. Flintskalliga killen med glasögon som lämnar klacken och vandrar omkring och slår på staket/reklamskyltar efter Luleås 3-1, VÄX UPP, du beter dig ju som en jävla 10-åring! Alla är vi förbannade, men de flesta kan bete sig som folk trots det! Tack för ordet!
Senast redigerad av Slutspel den 2010-01-14 23:47:27, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar