Ok, kommentatorn på PPV tyckte det såg lugnt ut med Jimmie också. Men de säger ju egentligen inte ett jävla skitSnazzi skrev:Expertkommentatorn på SRs webbsändning _TRODDE_ det.SirDIFalot skrev: Vart hörde du det?
Fast nu vet ju inte jag om killen ovan har insider-info, hoppas han har det.
Skadetråden
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Skadetråden
Expert.
- SirDIFalot
Hallmans blogg
Det finns uppgifter om att Ölvestad lindade ett knä efter matchen men jag har inte hunnit kolla det än utan får ta en koll på söndag.
Jag hade ändå tänkt kolla läget runt Zigomanis och Ragnarsson också men fick inte tag på rätt så jag får återkomma med det under söndagen.
Det finns uppgifter om att Ölvestad lindade ett knä efter matchen men jag har inte hunnit kolla det än utan får ta en koll på söndag.
Jag hade ändå tänkt kolla läget runt Zigomanis och Ragnarsson också men fick inte tag på rätt så jag får återkomma med det under söndagen.
Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Leijon, vet du något mer om skadan eftersom att du sa att det var lugnt, eller hörde du bara någon kommentator säga det?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vorde trevligt ifall de kunde publicera någon kort text om hur läget ser ut för varje skadad spelare så man slipper gå runt och oroa sig hela jäkla tiden. Hur vart de plötsligt så här, bääh jag orkar inte.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- SirDIFalot
Det ska de absolut inte göra. Sånt ska man aldrig avslöja inför ett stundande slutspel.kotten skrev:Vorde trevligt ifall de kunde publicera någon kort text om hur läget ser ut för varje skadad spelare så man slipper gå runt och oroa sig hela jäkla tiden. Hur vart de plötsligt så här, bääh jag orkar inte.
Expert.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hatar denna ovisshet kring DIF-skadorna. Har förståelse för att man på alla sätt vill mörka olika skador men nån form av info måste ju ändå vara öppen utan att för den skull ge moståndarna triumf
, eller hur 

- SirDIFalot
Hallman har sugit ut info om skadeläget. Mer än detta borde nog inte DIF avslöja.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/
Expert.
Får en känsla av att det inte blir mycket slutspelshockey för Ragge och Ziggy iaf. Med andra ord kan vi nog glömma guldet helt nu. Skulle det även vara allvarligt med Jimmie är det ju baara äckligt typiskt.SirDIFalot skrev:Hallman har sugit ut info om skadeläget. Mer än detta borde nog inte DIF avslöja.
Usch, fan va trist.
- SirDIFalot
De andra lagen har en liknande sits. I det här skedet av säsongen har alla skador. Så de är inte bara vi som tappat.jensa85 skrev:Får en känsla av att det inte blir mycket slutspelshockey för Ragge och Ziggy iaf. Med andra ord kan vi nog glömma guldet helt nu. Skulle det även vara allvarligt med Jimmie är det ju baara äckligt typiskt.SirDIFalot skrev:Hallman har sugit ut info om skadeläget. Mer än detta borde nog inte DIF avslöja.
Usch, fan va trist.
Expert.
Snazzi, Det var kommentor som sa det... jag hoppas lita på det!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
- Lee Harvey Oswald
Skillnaden mellan DIF och Lhc, Hv & i viss mån fbk är ju att deras bredare spelartrupper gör dom något mindre sårbara.SirDIFalot skrev:De andra lagen har en liknande sits. I det här skedet av säsongen har alla skador. Så de är inte bara vi som tappat.jensa85 skrev:Får en känsla av att det inte blir mycket slutspelshockey för Ragge och Ziggy iaf. Med andra ord kan vi nog glömma guldet helt nu. Skulle det även vara allvarligt med Jimmie är det ju baara äckligt typiskt.SirDIFalot skrev:Hallman har sugit ut info om skadeläget. Mer än detta borde nog inte DIF avslöja.
Usch, fan va trist.
Plockar vi bort Ragge, Ziggy & Jimmie blir DIF helt klart ett mycket svagare lag.
Där ligger skillnaden mellan att ryka direkt i kvarten eller avancera semifinal.
Så typiskt efter denna hjältesäsong att skadorna ska komma sista veckan innan festen ska börja

Men men, en vecka kvar, bara att be en stilla bön...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ingen fara på taket ännu. Det är 11 dagar kvar tills kvartsfinal 1 och mer än 2 veckor till match tre.Lee Harvey Oswald skrev: Men men, en vecka kvar, bara att be en stilla bön...
Det finns tid att läka skadorna på. Om vi hade varit inne i slutspelsdramatiken nu så nog en del av våra (och andra lags) spelare varit inne på isen.
Kvartsfinal 1 Torsdag 18 mars
Kvartsfinal 2 Lördag 20 mars
Kvartsfinal 3 Måndag 22 mars
Kvartsfinal 4 Onsdag 24 mars
Kvartsfinal 5 Fredag 26 mars
Kvartsfinal 6 Söndag 28 mars
Kvartsfinal 7 Tisdag 30 mars
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fattas väl snart bara att Hardy ska få en stroke lr något...
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Är också nyfiken på vad det skulle gynna motståndarlagen att spelarna skador offentliggörs?