Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009
-
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009
Vilken lättnad! Tack LHC.
Nu måste det rensas ut dökött till nästa år.
Satsa på en stomme med Ragnar, Timmy, Printz, Otto, Anger, Linkan. Värva in Sanny Lindström och bröderna Ahlström från Huddinge och satsa sen på juniorerna.
Nu måste det rensas ut dökött till nästa år.
Satsa på en stomme med Ragnar, Timmy, Printz, Otto, Anger, Linkan. Värva in Sanny Lindström och bröderna Ahlström från Huddinge och satsa sen på juniorerna.
- Lee Harvey Oswald
Stort tack till Lhc för fortsatt Elitseriespel 09/10!
Stort tack till DIF för en rakt igenom usel säsong (Januari undantaget).
Vad fans det då i den sura och rätt så syrliga Gott&blandat-påsen?
Jo ....en mängd av hårresande poängtapp i givna 3p matcher, bitvis totalt kaos i försvarsspelet, förutsägbart anfallsspel (ge pucken till Bremberg), en orgie i blandade målvaktsbjudningar, märklig matchcoachning, märklig målvaktscoachning , "tagna hårt där bak" på hemmais i ett flertal Storsatsningar & som en fin final då...enda laget i Elitserien som lyckas med konststycket att förlora 3 gånger mot seriens poängmässigt sämsta lag SSK.
& som en bonus då, eller snarare en helt logisk följd utav detta:
Sömnlöshet, magsår, högt blodtryck, panikångest, familjeslitningar, håravfall, hål i en sovrumsdörr, trasig fjärkontroll (pga MoDo:s 0-3 till 3-3)
Bitter...? NEEEEEJ JA äH Inte Bitter....
Vi hörs i September
Jo ....en mängd av hårresande poängtapp i givna 3p matcher, bitvis totalt kaos i försvarsspelet, förutsägbart anfallsspel (ge pucken till Bremberg), en orgie i blandade målvaktsbjudningar, märklig matchcoachning, märklig målvaktscoachning , "tagna hårt där bak" på hemmais i ett flertal Storsatsningar & som en fin final då...enda laget i Elitserien som lyckas med konststycket att förlora 3 gånger mot seriens poängmässigt sämsta lag SSK.
Sömnlöshet, magsår, högt blodtryck, panikångest, familjeslitningar, håravfall, hål i en sovrumsdörr, trasig fjärkontroll (pga MoDo:s 0-3 till 3-3)
Vi hörs i September

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ok, skicka både Montén och Johansson. Men plocka in Challe som huvudtränare och sätt någon som assisterande. Challe kan åtminstone säga vad han tycker och tänker + att han kan ryta till när ingen gör sitt jobb.
Citerar vad jag skrev på JK forum;
Ja, vad fan skall man säga?!
Jag är så jävla besviken, känner mig på jävligt dåligt humör och mår allmänt piss just nu.
När allt står på spel så kan de fan inte ta ett par jävla tattare från Tälje!
Vi förtjänar fan inte att komma till slutspel om man kollar på spelet under hela säsongen och framförallt inte under de senaste två rakt ut sagt absurt dåliga matcher. Vem fan lyckas inte vinna när ALLT står på spel mot ett jävla loosergäng från Södertälje som redan är klara för kvalserien.
Ber om ursäkt för detta men om det var någonting som inte fick hända så var det en förlust idag. Fine, jag kan ta en förlust men om ett par spelare som får BETALT för att spela med vår sköld på bröstet fan inte gör sig värda av den, då jävlar blir jag förbannad. Detta gäller inte bara under kvällens drabbning utan under hela denna säsong.
All jävla cred till er som var i Södertälje, ni hördes jävligt mycket.
Vi kanske fan inte är bättre än såhär...
Kan inte denna säsong ta slut, glömmas bort och slängas i någon sopbil runt om i landet. För jag laddar redan nu för en underbar fotbollssäsong för att sedan komma tillbaka nästa år, då vårat lag skall visa hur ett riktigt Djurgårdslag ska agera.
Men först ska vi fan ner och ge dessa förbannade Frölundaiter mardrömmar och göra deras laddning inför deras slutspel miserabel.
För att avsluta, kanske mitt värsta inlägg på JK forum, på bästa sätt så vill jag säga;
FREDRIK BREMBERG, UTAN DIG HADE VI BEFUNNIT OSS I KVALSERIEN!
Ja, vad fan skall man säga?!
Jag är så jävla besviken, känner mig på jävligt dåligt humör och mår allmänt piss just nu.
När allt står på spel så kan de fan inte ta ett par jävla tattare från Tälje!
Vi förtjänar fan inte att komma till slutspel om man kollar på spelet under hela säsongen och framförallt inte under de senaste två rakt ut sagt absurt dåliga matcher. Vem fan lyckas inte vinna när ALLT står på spel mot ett jävla loosergäng från Södertälje som redan är klara för kvalserien.
Ber om ursäkt för detta men om det var någonting som inte fick hända så var det en förlust idag. Fine, jag kan ta en förlust men om ett par spelare som får BETALT för att spela med vår sköld på bröstet fan inte gör sig värda av den, då jävlar blir jag förbannad. Detta gäller inte bara under kvällens drabbning utan under hela denna säsong.
All jävla cred till er som var i Södertälje, ni hördes jävligt mycket.
Vi kanske fan inte är bättre än såhär...
Kan inte denna säsong ta slut, glömmas bort och slängas i någon sopbil runt om i landet. För jag laddar redan nu för en underbar fotbollssäsong för att sedan komma tillbaka nästa år, då vårat lag skall visa hur ett riktigt Djurgårdslag ska agera.
Men först ska vi fan ner och ge dessa förbannade Frölundaiter mardrömmar och göra deras laddning inför deras slutspel miserabel.
För att avsluta, kanske mitt värsta inlägg på JK forum, på bästa sätt så vill jag säga;
FREDRIK BREMBERG, UTAN DIG HADE VI BEFUNNIT OSS I KVALSERIEN!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Lee Harvey Oswald skrev:Stort tack till Lhc för fortsatt Elitseriespel 09/10!
Vi hörs i September
Haha, du är för skön alltså!

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Jajja, nytt kontrakt iaf, hoppas bara inte ekonomin är så dålig bara så vi måste sälja alla "dom" som är bra, hehe finns det några som är bra just nu? Mot nya tag nästa sesse.
Man får väl ändå hålla med om att det var en bra period mellan januari - mitten av februari.
Man får väl ändå hålla med om att det var en bra period mellan januari - mitten av februari.
Djurgården i vått och torrt!
- Remy Lebeau
Det jobbiga är att det inte finns något som pekar på att det kommer bli bättre nästa säsong. Får skicka att tack till Daniel Larsson tvärs över atlanten. Hade han inte tvekat in i det sista hade vi varit i slutspel nu. Man kan alltid hoppas på nytt kontrakt nästa år med..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Ja det är nu sommarlovet börjar. Och det är nu nästa års lagbygge ska börja sättas igång.
Skulle vara kul med mer insikt, hur ser den ekonomiska situationen ut, vilka lirare har vi dialoger med, vilka bevakar vi och uppvaktar osv...
Har vi något ess i rockärmen som kommer smygas fram under sommaren?
Det känns som vi behöver minst ett ess, helst fler....
Jag vill vara med i slutspelet nästa år, jag vill känna att chansen till SM guld faktiskt är realistisk nästa år....
Skulle vara kul med mer insikt, hur ser den ekonomiska situationen ut, vilka lirare har vi dialoger med, vilka bevakar vi och uppvaktar osv...
Har vi något ess i rockärmen som kommer smygas fram under sommaren?
Det känns som vi behöver minst ett ess, helst fler....

Jag vill vara med i slutspelet nästa år, jag vill känna att chansen till SM guld faktiskt är realistisk nästa år....
Nej det finns inte mycket som talar för en bättre säsong nästa år. Det behövs STOOOOOOOR förändring på ALLA fronter.
Styrelsen: Ni får ta era grejer och dra. Ni har inte lyckats föra klubben framåt nämnvärt på flera säsonger nu, så nu är det dags för er att göra något annat.
Tränarna: Avgå för klubbens bästa nu. Ni har misslyckats totalt och jag kan inte hitta något som NI har gjort bra alls. Bye bye till er.
Sedan finns det en heeeeeel drös med spelare som måste bort nu.
Styrelsen: Ni får ta era grejer och dra. Ni har inte lyckats föra klubben framåt nämnvärt på flera säsonger nu, så nu är det dags för er att göra något annat.
Tränarna: Avgå för klubbens bästa nu. Ni har misslyckats totalt och jag kan inte hitta något som NI har gjort bra alls. Bye bye till er.
Sedan finns det en heeeeeel drös med spelare som måste bort nu.
Senast redigerad av Djurgårn den 2009-02-26 22:00:18, redigerad totalt 1 gånger.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lee Harvey sammanfattade allt jävligt bra.
Detta var en fiaskosäsong utan dess like. Spelare och ledare bör skämmas som hundar!
Tack dock till Ragge och Linkan som ensamma burit laget den här förbannade jävla skitsäsongen.
God natt.
Detta var en fiaskosäsong utan dess like. Spelare och ledare bör skämmas som hundar!
Tack dock till Ragge och Linkan som ensamma burit laget den här förbannade jävla skitsäsongen.
God natt.
Sjunger avgå Johnny...
Jag vet inte när jag var så här glad senast, efter en DIF förlust. Jag har känt på mig under en lång period, att det var just vi som skulle förlora mot SSK. Alltid tråkigt med förluster, men vi har nu säkrat nytt kontrakt, så jag är riktigt jävla glad. Känslan att gå in med 1 poäng mer än Rögle i den sista omgången, och möta Frölunda borta... Hemsk tanke, mina nerver skulle flippat ur totalt.
Jag såg inte mycket av matchen, men 41 skott och 1 mål är ju allt annat än godkänt. Vad ineffektiviteten berodde på vet jag inte, men jag bryr mig heller inte i dagsläget.
Bara att tacka LHC! Första gången som jag är glad vid en seger för LHC.
Tack allihopa för denna säsong. Vi kommer igen nästa säsong, med ett lag som ska räcka till slutspel.
Jag såg inte mycket av matchen, men 41 skott och 1 mål är ju allt annat än godkänt. Vad ineffektiviteten berodde på vet jag inte, men jag bryr mig heller inte i dagsläget.
Bara att tacka LHC! Första gången som jag är glad vid en seger för LHC.
Tack allihopa för denna säsong. Vi kommer igen nästa säsong, med ett lag som ska räcka till slutspel.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tycker att säsongen är en besvikelse men med tanke på vilka målvakter man satsade på så kan jag inte säga att jag är förvånad. Fiasko är ett ganska starkt ord med tanke på hur jämn elitserien är och med tanke på att DIF inte på något sätt förväntades bli ett topplag innan säsongen tycker jag inte att fiasko är rätt ord för att sammanatta DIF:s säsong. I Örnsköldsvik däremot kan man tala om fiasko
Senast redigerad av COYS den 2009-02-26 22:14:11, redigerad totalt 1 gånger.
Vi bör skicka ett STORT tack till Linköping att vi inte bhöver kvala i år och alla ni som är födda DIF:are vill jag säga , vakna upp och inse att något är fel i klubben. Styrelsen borde avgå omedelbart, de har tagit fel beslut när de anställde årets tränare och inte har gjort en åtgärd tidigare. Hur kan detta få ske??En sån anrik klubb med sån tafflig styrelse. Helt otroligt att det händer år 2009????? Jag besökte årets årsmöte och har aldrig tidigare varit med om dylik oreda. Medlemmar slut upp på årsmötet så vi får en förändringVi måste gå samman och ställa krav på styrelsen. Vi vill väl ändå ha ett lag i Elitseriens topp??? Är inte det vårt mål kan vi lika gärna harva i Allsvenskan.

Vill även tillägga att det nu känns mycket bra att DIF inte sparkade tränarna när det såg som mörkast ut (även om jag själv var inne på att de borde gå då). Det brukar man inte göra i DIF och det är något jag är glad för.
SSK sparkade sin tränare och vad hände? Brynäs sparkade sin tränare förra säsongen och vad hände?
SSK sparkade sin tränare och vad hände? Brynäs sparkade sin tränare förra säsongen och vad hände?
Snälla sluta tjata om Målvakterna.Spelarna har inte varit ett dugg bättre. Helt uselt spel istort sett alla matcher.COYS skrev:Tycker att säsongen är en besvikelse men med tanke på vilka målvakter man satsade på så kan jag inte säga att jag är förvånad. Fiasko är ett ganska starkt ord med tanke på hur jämn elitserien är och med tanke på att DIF inte på något sätt förväntades bli ett topplag innan säsongen. I Örnsköldsvik däremot kan man tala om fiasko
Backarna ,utom Ragge, har inte hållit Elitserieklass. Borde bytas ut. Alla "gamla spelare förutom Linkan kan lika gärna sluta, de har inte tillfört något positivt den här säsongen, tvärtom.
Satsa på Juniorerna, de har verkligen visat framfötterna när dem har fått komma in under match
Behövs en djup utredning på årets serie och insikt vad som skulle ha gjorts.Tränarna MÅSTE avskedas. de har inte tillfört något som fört laget framåt. Tvärtom, vi har gått tillbaka. Vi kommer att hamna på 10:e plats.Det kan väl ändå inte ha varit målet för årets Elitserie???????