Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009

Inlägg av Emil Svelander »

calpe skrev:Hur i H-e kan man förlora när man leder med 3-0?????? och få med sin 1 poång.???
Nu är det hög tid att kräva tränarnas avgång. Dem kan inte motivera laget att hålla en ledning. Uruselt enligt mitt tycke.Hoppas att dem förstår att det är gäller mycket för DIF om vi inte lyckas hålla oss kvar i Elitserien.Det skall stå tränarna dyrt om vi måste spela kvalserie.Dem måste vara seriens sämsta tränarduo.Vi har inte spelat bra under en hel match under hela säsongen.Snälla dif supportrar gör uppror
:cry: :cry: :cry:
Jaha, och var fan kom du ifrån då? Det är väl för helvete inte tränarnas fel i en match som denna. Spelarna blir helt paralyserade och spelar bedrövligt helt enkelt. Tror du tränarna beordrade dem att spela uselt?

Visst ska man kunna kritisera tränarna, men din kritik var helt obefogad.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hatar medias jävla rövslick med Forsberg. "Drömmålet"? Såg ett likadant senast för två säsonger sen, inte fan blev det sån uppståndelse? En vanlig sidledspass av Foppa på blå och alla journalister får orgasm. VAD I HELVETE?! Kan ingen mosa honom?
Hade man markerat honom som vanligt hade han max gjort en poäng på två matcher.

Fan, ge mig ett par grillor och släpp in mig i valfritt lag ska jag fan göra det vuxna karlar inte klarar av.
Säg den glädje som varar
Zink
Kontakt:

Inlägg av Zink »

calpe skrev:Hur i H-e kan man förlora när man leder med 3-0?????? och få med sin 1 poång.???
Eh, va?
"We don't stop playing because we grow old, we grow old beacuse we stop playing"
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nu är det hög tid att kräva tränarnas avgång. Dem kan inte motivera laget att hålla en ledning. Uruselt enligt mitt tycke.Hoppas att dem förstår att det är gäller mycket för DIF om vi inte lyckas hålla oss kvar i Elitserien.Det skall stå tränarna dyrt om vi måste spela kvalserie.Dem måste vara seriens sämsta tränarduo.Vi har inte spelat bra under en hel match under hela säsongen.Snälla dif supportrar gör uppror
Denna säsongs pinsammaste inlägg alla kategorier. Jag hoppas att du bara haft en dålig dag och bara är en dålig förlorare. Tränarnas avgång? Varför skulle de sparkas nu när vi äntligen börjat spela bra. Visst, det är så pinsamt dåligt att tappa 3-0 att jag hoppas att samtliga i laget ligger sömnlösa inatt. MEN man anar ju en enorm förbättring om man tittar på hur vi spelade för några månader sen. Nu är vi av med bortamatcherna mot Modo iallafall så nu kan vi ta nya tag.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Östgöten skrev:men det är helt ok att spela oavgjort mot Modo i Ö-vik som precis förstärkts av Peter Forsberg.
Alla andra dagar på året stämmer detta säkert, men inte ikväll.
Mindre än 3min kvar & en 4-2 ledning, det SKA vara 3p!

Vill inte riktigt ta orden i munnen ännu (smakar unket 2006/2007)
Men det känns som slutspelståget om inte åkte ifrån oss så iaf ökade farten så pass mycket att det kommer bli grymt svårt att komma på det igen.
Denna förbannade 10:e plats, känns som vi legat där sedan eldkvarn brann ner.
Kommer vakna med ett skrik i natt & drömma att Per-Åge klipper in kvitteringen

Thåström är rykande aktuell hela 08-09 säsongen
Fan Fan Fan :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:
Kall-El skrev:Får inte tappa 3-0 under några omständigheter. Finns inga ursäkter alls.

Även om tappet målmässigt kom i tredje så känns det snarast som att det hela inleds redan i andra perioden då vi drar på oss hjärndöda utvisningar. Ölvestads slashing för att inte tala om Printz crosschecking är så korkade att dessa spelare inte borde få lira närmaste matcherna. Det är tack vare dessa numerära överlägen som gör att MoDo får lite vittring på poäng. Att dra på sig en crosschecking i boxplay när pucken inte ens är i närheten är definitionen av dumhet.
Klart som fan att det är Printz fel... En spelare som bara har Otto & Ragge för sig i istid. Däremot Timmy är en mästare på att ta korkade utvisningar, idag hade han också -2. DIF har 0-3 med 10 mnuter kvar, då tror DIF att det hela är klart, det är där MoDo får vittring på poäng.
Du och Janne 08 måste vara två av de mest korkade idioter jag skådat, men visst för tusan tyck det är ok att crosschecka bort en spelare i boxplay, i en situation där pucken inte ens är i vår zon.

För övrigt är Timmys utvisning i detta fall mer ett olycksfall i arbetet. Ibland glider klubbor upp för högt, knappast avsiktligt mest bara otur. En crosschecking eller slashing är aldrig ett olycksfall i arbetet.
calpe

Inlägg av calpe »

Jockmaniac skrev:
Denna säsongs pinsammaste inlägg alla kategorier. Jag hoppas att du bara haft en dålig dag och bara är en dålig förlorare. Tränarnas avgång? Varför skulle de sparkas nu när vi äntligen börjat spela bra. Visst, det är så pinsamt dåligt att tappa 3-0 att jag hoppas att samtliga i laget ligger sömnlösa inatt. MEN man anar ju en enorm förbättring om man tittar på hur vi spelade för några månader sen. Nu är vi av med bortamatcherna mot Modo iallafall så nu kan vi ta nya tag.
Det är lustigt att du tycker det.
Vad vet du om hockey egentligen?? DIF spelar i Elitserien vilket medför ett ansvar för klubben, supportrar och naturligtvis sponsorer.Tränarna ha ett ansvar att leda laget till slutspel, det finns inget annat alternativ,vi är inte där än och vägen dit verkar inte helt lätt.Vi som verkligen bryr oss om DIF kräver ett engagemang från tränare och spelare så vi kan spela i högsta divisionen. Vi vill ionte harva i Allsvenskan. Du som tycker att det är ok med det kan byta till Almtuna eller kanske Bofors.
Modo är ett bra lag men vi ska inte tappa en 3-0 ledning. Någonting är helt fel, Under hela den här säsongen har vi inte lyckats spela OK en hel match. Vad beror det på? Dåliga spelare eller tränare som inte kan motivera spelarna? :? :? :?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om vi så vinner SM-guld iår vill jag byta tränare till nästa säsong. Micke och Tomas är helt enkelt för gröna. Men det beror absolut inte på dem en kväll som denna. Förlusten ska spelarna ta på sig helt och hållet, inget snack.

Snacka om Alla hjärtans dag... Modo fick sig en riktigt fet gåva ikväll.
Säg den glädje som varar
calpe

Inlägg av calpe »

DIF_Soldier skrev:Om vi så vinner SM-guld iår vill jag byta tränare till nästa säsong. Micke och Tomas är helt enkelt för gröna. Men det beror absolut inte på dem en kväll som denna. Förlusten ska spelarna ta på sig helt och hållet, inget snack.

Snacka om Alla hjärtans dag... Modo fick sig en riktigt fet gåva ikväll.
Skönt att vi är överens om att byta tränare men lägg inte förlusten på spelarna. Tränarna är absolut ansvarig för den hör förlusten. De är inte tillräckligt bra för jobbet.Titta på Skellefteå
de vände ett underläge mvh tränaren.Hur kan vi acceptera detta, match efter match efter match??? :cry: :cry:
foppa

Inlägg av foppa »

calpe skrev: match efter match efter match??? :cry: :cry:

Match efter Match? Djurgården hade 5 raka segrar nyligen, sluta snacka skit. Bara att inse vi är inte värda slutspelplats, det samma gäller modo.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

calpe skrev:
Jockmaniac skrev:
Det är lustigt att du tycker det.
Vad vet du om hockey egentligen?? DIF spelar i Elitserien vilket medför ett ansvar för klubben, supportrar och naturligtvis sponsorer.Tränarna ha ett ansvar att leda laget till slutspel, det finns inget annat alternativ,vi är inte där än och vägen dit verkar inte helt lätt.Vi som verkligen bryr oss om DIF kräver ett engagemang från tränare och spelare så vi kan spela i högsta divisionen. Vi vill ionte harva i Allsvenskan. Du som tycker att det är ok med det kan byta till Almtuna eller kanske Bofors.
Modo är ett bra lag men vi ska inte tappa en 3-0 ledning. Någonting är helt fel, Under hela den här säsongen har vi inte lyckats spela OK en hel match. Vad beror det på? Dåliga spelare eller tränare som inte kan motivera spelarna? :? :? :?
Är du medlem i DFG? Jag tycker att din att översittarmentalitet är densamma. "Vi som är DIF:s riktiga medlemmar och äger Djurgården ska sätta press på spelare och ledare. Och om de inte levererar 55 segrar varje säsong så är det upp till oss att gå dit och göra nåt åt saken. Alla knep är tillåtna(även våld om så krävs)) Jag menar det är ju vi som är DIF. Hey Figren slog en felpass, av med huvet osv".

Tror du på fullaste allvar att vi om vi byter tränare så kommer det automatiskt leda till slutspel. Titta på SSK, vad bra det gick. Väx upp för fan.

Inte spelar ok i en hel match. Var fan har du varit? Spöat tioåringar? Visst, det är illa om vi inte kommer till slutspel men det är inte enbart tränarnas fel. Vad har Ölvestad gjort för vettigt denna säsongen? Var var Anger i början? Figren, Schneider, Riddarn, Wesslau (i början) ALLA har underpresterat. Ska vi sparka hela laget. Nu när vi börjat spela bra och skaffat poäng i nästan varje match. Du är fan rejält ute på hal is. Du snackar om sånt som är så rejält ovanför både din hockeykompetens och din vetskap. Hur vet du att felet ligger på tränarna? Är du en så kallad bror till en syssling till en granne till ett tidningsbud till Otto som har gnällt på tränarna? Har du någon källa?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
Caveman skrev:
Kall-El skrev:Får inte tappa 3-0 under några omständigheter. Finns inga ursäkter alls.

Även om tappet målmässigt kom i tredje så känns det snarast som att det hela inleds redan i andra perioden då vi drar på oss hjärndöda utvisningar. Ölvestads slashing för att inte tala om Printz crosschecking är så korkade att dessa spelare inte borde få lira närmaste matcherna. Det är tack vare dessa numerära överlägen som gör att MoDo får lite vittring på poäng. Att dra på sig en crosschecking i boxplay när pucken inte ens är i närheten är definitionen av dumhet.
Klart som fan att det är Printz fel... En spelare som bara har Otto & Ragge för sig i istid. Däremot Timmy är en mästare på att ta korkade utvisningar, idag hade han också -2. DIF har 0-3 med 10 mnuter kvar, då tror DIF att det hela är klart, det är där MoDo får vittring på poäng.
Du och Janne 08 måste vara två av de mest korkade idioter jag skådat, men visst för tusan tyck det är ok att crosschecka bort en spelare i boxplay, i en situation där pucken inte ens är i vår zon.

För övrigt är Timmys utvisning i detta fall mer ett olycksfall i arbetet. Ibland glider klubbor upp för högt, knappast avsiktligt mest bara otur. En crosschecking eller slashing är aldrig ett olycksfall i arbetet.
Kalla mig inte för idiot en gång till din jävla pajas! Timmy hade ytterligare en 2-minuters utvisning, han måste vara den som dragit på sig flest onödiga 2-minutare, möjligtvis att Ölvestad är värre? Ja du, skulle det blir utvisning varje gång någon crosscheckar motspelaren i spel 4/5 så skulle det vara betydligt mer spel 5/3 än vad det är nu.

Men du vet förstås bäst....
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Östgöten skrev:men det är helt ok att spela oavgjort mot Modo i Ö-vik som precis förstärkts av Peter Forsberg.
Alla andra dagar på året stämmer detta säkert, men inte ikväll.
Mindre än 3min kvar & en 4-2 ledning, det SKA vara 3p!

Vill inte riktigt ta orden i munnen ännu (smakar unket 2006/2007)
Men det känns som slutspelståget om inte åkte ifrån oss så iaf ökade farten så pass mycket att det kommer bli grymt svårt att komma på det igen.
Denna förbannade 10:e plats, känns som vi legat där sedan eldkvarn brann ner.
Kommer vakna med ett skrik i natt & drömma att Per-Åge klipper in kvitteringen

Thåström är rykande aktuell hela 08-09 säsongen
Fan Fan Fan
:(
Sant, men nu har han släppt en ny singel, Kärlek är för dom... Men jag förstår vad du menar...
calpe

Inlägg av calpe »

Emil Svelander skrev:
Jaha, och var fan kom du ifrån då? Det är väl för helvete inte tränarnas fel i en match som denna. Spelarna blir helt paralyserade och spelar bedrövligt helt enkelt. Tror du tränarna beordrade dem att spela uselt?

Hur gammal är du egentligen?
Jag har sett alla hemmamatcher och har nog en rätt bra sammanställning över säsongen.
Det har inte varit särskilt stor entusiasm i båset under matcherna,skyll inte på spelarna. Skyll på styrelsen isf men tränarna har verkligen inte levt upp till den kapacitet som var förväntat.
De har varit alldeles för flata. Har de verkligen utnyttjat spelarna och sammansatt kedjorna optimalt??? Tycker inte jag. Titta på Malmö vad som hänt när man släppt upp hungriga juniorer.
De vinner . Vi spelar med "gamla" spelare som inte har det riktiga suget att vinna. Det är vårt största probelm.
foppa

Inlägg av foppa »

calpe skrev:
Emil Svelander skrev:

Hur gammal är du egentligen?
Jag har sett alla hemmamatcher och har nog en rätt bra sammanställning över säsongen.
Det har inte varit särskilt stor entusiasm i båset under matcherna,skyll inte på spelarna. Skyll på styrelsen isf men tränarna har verkligen inte levt upp till den kapacitet som var förväntat.
De har varit alldeles för flata. Har de verkligen utnyttjat spelarna och sammansatt kedjorna optimalt??? Tycker inte jag. Titta på Malmö vad som hänt när man släppt upp hungriga juniorer.
De vinner . Vi spelar med "gamla" spelare som inte har det riktiga suget att vinna. Det är vårt största probelm.

Allsvenskt motstånd och Elitserie motstånd är fan som att jämföra Färg TV och Svart/vit TV :)
Skriv svar