Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Highwind skrev:Till skillnad från 3/1 så visade nu Djurgården upp ett imponerande spel när vi försökte forcera på slutet. Om nu DIF kommer till slutspel tycker jag vi har bättre chans än förra året att överaska.
DIF visar upp stark lagmoral, gång på gång.
Det är en tröst när det lutar emot

Men....slutspel får nog ses som en fet-bonus i år, prio 1. är fortfarande att ha Rbk bakom oss efter 55 omgångar.
Skulle vi gå till slutspel är det alldeles för stora brister i DIF:s försvarsspel & målvaktsspel så att allt annat än respass direkt i kvarten får ses som en bragd

Ny måstematch 12/2 mot Luleå, bara 3p som gäller..
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2009-01-31 20:18:07, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Modo ser ut att torska idag, ligger under 4-1 med 18 minuter kvar att spela.

Fortfarande en poäng upp till slutspel, ingenting är omöjligt i hockey...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
foppa

Inlägg av foppa »

Edin skrev:Modo ser ut att torska idag, ligger under 4-1 med 18 minuter kvar att spela.

Fortfarande en poäng upp till slutspel, ingenting är omöjligt i hockey...
5-1 :) 10 min kvar, Modo hoppas jag vi kunna krossa sen efter uppehållet.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Ja, Rönnmark har återigen visat vilket svin han är. Vad är han för en pajas? Va? Han vill verkligen vara hatad, fyfan för honom. Men vi visade ju honom åtminstone att han har gjort sin sista match i lugn och ro på Hovet, det kan den lilla dryga idioten vara så säker på. Men man undrar ju vad hans linjemän höll på med också... Ska blinda idioter få döma de intensivaste matcherna i Sveriges högsta liga?
Man kan stänga av supportrar, man kan stänga av spelare, man kan stänga av ledare, men de största idioterna går stängs inte av (det går väl, men händer aldrig)... PATETISKT!
Men vad händer när målet godkänts... :? Jag förstår att ilskan bubblar över, Rönnmark lyckades få mig till vansinnes utbrott, men man ska inte kasta saker på planen... FÖR DE ENDA SOM BLIR DRABBADE ÄR DIF HOCKEY
Tycker att det är synd att det hela spårar ur, men sånt händer tyvärr. Och det är ingen mening att komma med bortförklaringar, trots att Rönnmark total förstörde våran fest.

Men över till matchen nu:
Djurgården spelar riktigt bra, vi var absolut det bättre laget från första till sista sekund. Var tyvärr Rönnmark som fick det sista ordet, vilket endast gynnade HIV bönderna.
Men en förlust var dock väntad från min sida, så jag ska inte sörja över denna förlust... Snarare ska jag ägna några minuter för att sörja över alla tragiska människor på denna jord. För att Rönnmark och hans kollegor behöver all hjälp de kan få, mentalt och på isen.

Klacken skötte sig utmärkt (blandar inte in de personer som kastade saker in på planen). Årets absolut bästa stämning, kunde som sagt ha blivit bättre om vi kunde ha koncentrerat oss på att stötta DIF... Men det var omöjligt när en pajas gör som han gör.

Sist men inte minst, ska det nämnas att den så kallade "invasionen" blev ju totalt misslyckad... Var ju riktigt kul att se hur ut sjungna de blev. Och det är kanske dags för dom att sätta sig ner och skriva ett par ramsor, för att så kul är det väl inte att härma DIF?

Bara att ta nya tag, och krossa skoterraggarna den 12e.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
jbknigts

Inlägg av jbknigts »

Tung torsk idag. Men vi kommer igen. Hv71s klack var inget att bli imponerad av direkt, med det var ju väntat. Man mår ju fan illa när man hör den sjunga efter matchen "Det var så jävla enkelt" eller "Vi var dem bästa vad var det vi sa". Har dem ingen stolthet alls eller? Tar ramsor rakt av. USCH!
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

jbknigts skrev:Tung torsk idag. Men vi kommer igen. Hv71s klack var inget att bli imponerad av direkt, med det var ju väntat. Man mår ju fan illa när man hör den sjunga efter matchen "Det var så jävla enkelt" eller "Vi var dem bästa vad var det vi sa". Har dem ingen stolthet alls eller? Tar ramsor rakt av. USCH!
Vet inte riktigt om vi var först med "Alla vi som älskar XXX klappar nu! Klapp Klapp!", för det var den enda HV-ramsa jag hörde, sen såg (Notera; Såg, inte hörde) jag någon version utav Hunden Leif.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Hv71s fans som skriver i deras forum är antingen döva eller rent sagt allmänt korkade. Dom tycker ärligt talat att dom vann läktarkampen... Men att läsa alla kommentarer i deras forum gör ju bara dagen lite roligare...

Ett inlägg från HIVs forum.
hv for ever skrev:NBS har hörts ganska ofta tycker jag! När Järnkaminerna drar igång rejält är det knappt att man hör NBS, men ändå lite.
Som tur är sjunger inte JK så mycket, så Nbs har verkligen vunnit läktarmatchen!
Och med det vill bonden säga? Han har helt rätt i att man inte hör NBS när vi drar igång. Men vi höll igång absolut hela matchen, förutom de 90 sista sekunderna, då vi låg under med 5-3 och Hv71 hade PP. Inte så konstigt att alla inte gallskrek då.

För att läsa fler roliga kommentarer...
http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=24 ... sc&start=0
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
jbknigts

Inlägg av jbknigts »

Kan ju hålla med att de vann läktar matchen sista 2 min. Men leder man med 5-3 och har pp det sista 2 min så är det inte så svårt att sjunga. Tycker vi hade bra drag, speciellt i andra efter 2-2. Klart det blir lite sämre när vi ligger under med 5-3 annars vore det ju konstigt.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
Highwind skrev:Till skillnad från 3/1 så visade nu Djurgården upp ett imponerande spel när vi försökte forcera på slutet. Om nu DIF kommer till slutspel tycker jag vi har bättre chans än förra året att överaska.
DIF visar upp stark lagmoral, gång på gång.
Det är en tröst när det lutar emot

Men....slutspel får nog ses som en fet-bonus i år, prio 1. är fortfarande att ha Rbk bakom oss efter 55 omgångar.
Skulle vi gå till slutspel är det alldeles för stora brister i DIF:s försvarsspel & målvaktsspel så att allt annat än respass direkt i kvarten får ses som en bragd

Ny måstematch 12/2 mot Luleå, bara 3p som gäller..
Men för helvete.... Vi är EN POÄNG BAKOM BRYNÄS. Hallå?!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Och modo förlorade med 6-1 mot lhc
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Varför funkar inte "Publikspecial 2" för?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Måste ha varit den tystaste invasionen någonsin, sjöng dom ens? Klappningar efter målen och that´s it. Lite besviken då jag trodde att det kunde bli en klackkamp och ett sjuhelsikes drag - men icke.
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

HV71 ja.. lika bra som deras hockeylag är lika unkna är deras så kallade "klack". Man fick mer känslan av att det var en upptäcksresa, typ PRO, dom var på.

Inte direkt förvånande att det blev förlust idag, HV är ju ruskigt svåra för Djurgårn.. Blir till att krossa skoterragarna sen istället. Sådant är ju desto roligare :)

Ps. Rönnmark är ett jävla äckel, Davidsson med.
hvjocke

Inlägg av hvjocke »

Hur jäkla lätt är det att höras då NI har "förbjudit" megafon och trumma på hovet?
Svara på det!

Tuff ni är genom att kalla HV för "hiv" och "bönder" (fast det kallar ju ni alla lag)
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

hvjocke skrev:Hur jäkla lätt är det att höras då NI har "förbjudit" megafon och trumma på hovet?
Svara på det!

Tuff ni är genom att kalla HV för "hiv" och "bönder" (fast det kallar ju ni alla lag)
Haha välkommen till DIF forum! Vi kallar alla bönder för att ni är det. Thats it... Vi klarar oss grymt bra utan trumma! Ni är ju Sveriges bästa klack, right? Borde inte ni också göra de då? :wink:
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Skriv svar