Rögle BK - Djurgårdens IF, 29/1 2009
-
Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 29/1 2009
Sjukt bra hockeymatch, har fortfarande inte lugnat ner mig helt.
Positivt
Firma Bremberg/Ottsson= världsklass
Time outen av Montén i precis rätt läge, mkt bra. Det vände matchen.
Firma Kruger/Josefsson, Fråga: e verkligen grabbarna 18 resp 17 år? Mkt ball av Montén att spela dom så sent i matchen samt i sudden och det gav resultat! Kul!
Negativt
Wesslaus insläpp på 2-2 målet. Dåligt.
Att vi tappar 2-1 tll 2-3.
Slutsats
TIll syfvnede en bra hockeyfight. Och 2 p till DIF.
Positivt
Firma Bremberg/Ottsson= världsklass
Time outen av Montén i precis rätt läge, mkt bra. Det vände matchen.
Firma Kruger/Josefsson, Fråga: e verkligen grabbarna 18 resp 17 år? Mkt ball av Montén att spela dom så sent i matchen samt i sudden och det gav resultat! Kul!
Negativt
Wesslaus insläpp på 2-2 målet. Dåligt.
Att vi tappar 2-1 tll 2-3.
Slutsats
TIll syfvnede en bra hockeyfight. Och 2 p till DIF.
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
...oj 3 inlägg samtidigt i rad som alla tog upp hjärtat 

ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta är en pärs värre än något i matförgiftningsväg.
Är trots omständigheterna otroligt jäkla starkt att orka vända kalaset i Ängelholm.
Att man tappar matchen må så vara men att återta initiativet och våga vinna det är värt iaf min RESPEKT till spelare och coacher.
Hoppas nu fler än Otto, Bremberg o Kruger är på tå på lördag för då kan det bli en riktig gung, känn hela Hovet ROCKAR Fett, en dröm, men den kan slå in, kom igen nu härliga Djugårn
Är trots omständigheterna otroligt jäkla starkt att orka vända kalaset i Ängelholm.
Att man tappar matchen må så vara men att återta initiativet och våga vinna det är värt iaf min RESPEKT till spelare och coacher.
Hoppas nu fler än Otto, Bremberg o Kruger är på tå på lördag för då kan det bli en riktig gung, känn hela Hovet ROCKAR Fett, en dröm, men den kan slå in, kom igen nu härliga Djugårn
- -daniel-
Satan vad nervöst allt skall behöva bli...
Så JÄVLA trött på spelet framför eget mål ibland. Hallå ANDREAS HOLMQUIST, DU ÄR BACK! MAN MÅSTE KUNNA SPELA LITE AGGRESSIVT I EGEN ZON NÄR MAN ÄR BACK NÄR PUCKEN ÄR FRAMFÖR EGEN MÅLVAKT! Såg Exakt ut som i November under en del av 3:e perioden. Enormt usla mål att släppa in.
Sen är det så sjukt starkt att vi orkar resa oss, Tim Eriksson såg verkligen glödhet ut idag och var en starkt bidragande orsak att vi vände på steken.
Annars Linkan...vad säger man? Otto....TACK!
Så JÄVLA trött på spelet framför eget mål ibland. Hallå ANDREAS HOLMQUIST, DU ÄR BACK! MAN MÅSTE KUNNA SPELA LITE AGGRESSIVT I EGEN ZON NÄR MAN ÄR BACK NÄR PUCKEN ÄR FRAMFÖR EGEN MÅLVAKT! Såg Exakt ut som i November under en del av 3:e perioden. Enormt usla mål att släppa in.
Sen är det så sjukt starkt att vi orkar resa oss, Tim Eriksson såg verkligen glödhet ut idag och var en starkt bidragande orsak att vi vände på steken.
Annars Linkan...vad säger man? Otto....TACK!
Skulle vilja påstå att Josefson och Krüger är miniversioner utav Linkan och Anger, synd bara att dom kommer dra till NHL, man får hoppas att dom har hjärta.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
De första 14 minuterna av den 3e perioden, var jag så äckligt förbannad. Jag vet inte när jag var så förbannad senast... För att ÅTERIGEN ska dessa förbannade videodomare i Bondeholm förstöra matcher... Printz mål är så solklart som det kan bli... Han står framför mål, är på väg att slå in puck-jäveln i mål med klubban, då den där tjocka bonden tacklar honom i ryggen så pucken går in i mål via Printz skridsko... Och man behövde ju inte fundera på om målet skulle godkännas eller inte, för att videodomaren befann sig i ladan i Bondeholm, tyvärr.
Jag jämför INTE Printz mål med det som Rögle fick mot Hv71. För att det målet som dom gjorde då, var en fullständigt solklar spark, ingenting att diskutera. Men det var definitivt inte Printz mål...
Jag tycker det är väldigt tråkigt att Thomas Andersson och hans linjemän håller en så JÄVLA låg klass på hur man dömer matcherna. Rögle skulle ha fått 6-7 2 minuters utvisningar i denna match, medans Djurgården skulle ha fått 3-4 st. Men det slutade med att vi fick 5 st och Rögle 3 st. PATETISKT!
Sen så har jag lackat ur för 3e gången på detta äckliga svin, Cam Abbot. Jag skulle njutit i en vecka om Ragnarsson hade tacklat sönder honom, så att han fick så grova skador att han inte kunde åka skridskor på 2 år. För att det svinet hör inte hemma i detta land, han hör hemma med resten av alla hockey svin, nämligen i någon farma-liga i Kanada.
Men ett inlägg kan självklart inte bara innehålla negativa saker...
För att sorg slutar alltid med lycka, och det fick jag bevisat för mig idag!
Så äckligt viktigt med 4-3 efter OT i Bondeholm... Jag kommer att vara glad länge, detta ska firas!
Och jag vill gratulera Fredrik Bremberg till en fantastisk match och ett fullständigt makalöst rekord! Linkan är kung, nr 1, helt enkelt bara BÄST!
Och ett stort tack till Marcus Krüger som gör så att Rögle inte får ytterligare 3 gratis poäng.
Wesslaus insatser var klart underkända i den första perioden, men han växer in i matchen och avslutar starkt med ett par fina sidleds förflyttningar.
Jag sammanfattar dagen med två ord:
HÄRLIGA DJURGÅRN!
Jag jämför INTE Printz mål med det som Rögle fick mot Hv71. För att det målet som dom gjorde då, var en fullständigt solklar spark, ingenting att diskutera. Men det var definitivt inte Printz mål...
Jag tycker det är väldigt tråkigt att Thomas Andersson och hans linjemän håller en så JÄVLA låg klass på hur man dömer matcherna. Rögle skulle ha fått 6-7 2 minuters utvisningar i denna match, medans Djurgården skulle ha fått 3-4 st. Men det slutade med att vi fick 5 st och Rögle 3 st. PATETISKT!
Sen så har jag lackat ur för 3e gången på detta äckliga svin, Cam Abbot. Jag skulle njutit i en vecka om Ragnarsson hade tacklat sönder honom, så att han fick så grova skador att han inte kunde åka skridskor på 2 år. För att det svinet hör inte hemma i detta land, han hör hemma med resten av alla hockey svin, nämligen i någon farma-liga i Kanada.
Men ett inlägg kan självklart inte bara innehålla negativa saker...
För att sorg slutar alltid med lycka, och det fick jag bevisat för mig idag!
Så äckligt viktigt med 4-3 efter OT i Bondeholm... Jag kommer att vara glad länge, detta ska firas!
Och jag vill gratulera Fredrik Bremberg till en fantastisk match och ett fullständigt makalöst rekord! Linkan är kung, nr 1, helt enkelt bara BÄST!
Och ett stort tack till Marcus Krüger som gör så att Rögle inte får ytterligare 3 gratis poäng.
Wesslaus insatser var klart underkända i den första perioden, men han växer in i matchen och avslutar starkt med ett par fina sidleds förflyttningar.
Jag sammanfattar dagen med två ord:
HÄRLIGA DJURGÅRN!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- -daniel-
Jag tycker det var spark, men det var sån solklar crosschecking på Tim (var det väl?) vid sparkögonblicket...soklar 2:a, om inte straff (vilket man säkert inte kan döma i ett sånt läge men det skiter jag fullständigt i).
-
Tims sparkmål går inte att säga något annat om, klockren spark.
-
Härliga DIf fick två pinnar. Håller med föregående talare om att ja hoppas att Andersson inte dömwer DIF matcher på länge. Missar massor med RBK utvisningar och tar skit DIF utvisningar. DIF lyckades rättvist ta 2 p ändå men Andersson borde skämmas.
WESSLAU ÄR EN VÄGG!!!
Grejen är ju dock tyvärr att när du skjuter på en vägg studsar pucken tillbaka...
Grejen är ju dock tyvärr att när du skjuter på en vägg studsar pucken tillbaka...
Vi får inte glöma att tacka Ragge för seger målet 

Ja det va det. Men samtidigt en klockren crosschecking också. Trodde faktiskt det skulle bli utvisning då jag satt å väntade på beslutet från videodomaren.Sidney Crosby skrev:Tims sparkmål går inte att säga något annat om, klockren spark.
Gillar Jerker Dammbros match artikel speciellt detta:
Det är tufft att stå emot publiktrycket i Lindab Arena, att sätta press på domaren är något av en folksport i Ängelholm, och Röglespelarna är gärna med på noterna.
There is no I in TEAM!!!!
- Lee Harvey Oswald
eller hur det var....sthlm_dif skrev:För att sorg slutar alltid med lycka

Abbot hade jag gärna sett i DIF, han gör det han är bra på....om & om igen.
Angående sparken så kan ju domarna knappast godkänna alla tydliga sparkmål bara för att man gjorde bort sig totalt i rbk-hv, tror snarare effekten kommer bli tvärt om.
Detta domslut var inte mycket att irritera sig över
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
...förutom den SOLKLARA cross-checkingen som föregick situationen. Men det kan de inte döma för i efterhand.Lee Harvey Oswald skrev:eller hur det var....sthlm_dif skrev:För att sorg slutar alltid med lycka![]()
Abbot hade jag gärna sett i DIF, han gör det han är bra på....om & om igen.
Angående sparken så kan ju domarna knappast godkänna alla tydliga sparkmål bara för att man gjorde bort sig totalt i rbk-hv, tror snarare effekten kommer bli tvärt om.
Detta domslut var inte mycket att irritera sig över
-
Vilken match säger jag bara, svängde fram o tillbaka stup i ett. Skönt med seger dock och det kan vi tacka en viss Fredrik "Linkan" Bremberg
På lördag kommer Hovets tak lyfta och vi ska hylla en Djurgårdshjälte till skyarna.
Det finns bara en Fredrik Bremberg!
På lördag kommer Hovets tak lyfta och vi ska hylla en Djurgårdshjälte till skyarna.
Det finns bara en Fredrik Bremberg!