Djurgårdens IF - Södertälje SK, 19/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Tack för en underbar kväll Djurgårdsfamiljen! Finns inte ord hur skön denna match och vinst var. Höjdpunkten var ju när fotbollslaget klev in på isen. :D
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

Bäst-i-stan skrev:Tack för en underbar kväll Djurgårdsfamiljen! Finns inte ord hur skön denna match och vinst var. Höjdpunkten var ju när fotbollslaget klev in på isen. :D
Tycker höjdpunkten var när linkan slog poängrekord måste jag säga..
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Paerka skrev:
Bäst-i-stan skrev:Tack för en underbar kväll Djurgårdsfamiljen! Finns inte ord hur skön denna match och vinst var. Höjdpunkten var ju när fotbollslaget klev in på isen. :D
Jag tycker höjdpunkten var att se Fimpen och Nicke D... snacka om att jobba stenhårt!
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Hur gick plexit sönder? 8)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Rocker skrev:
Paerka skrev:
Jag tycker höjdpunkten var att se Fimpen och Nicke D... snacka om att jobba stenhårt!
Jag tycker att höjdpunkten var att se DIF ta tre poäng!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Skitsnack. Höjdpunkten var att vi tog tre underbara poäng, inget annat. Självklart skall man även hylla fotbollslirarna, men det går fan i mig inte upp emot en sådan här viktig seger i hockeyn, mitt i vintern.
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

Sanslöst skön seger ikväll! Mot slutspel bröder!!
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Riktig krigar match idag. Härligt att se.
Dom senaste 9 matcherna har DIF tagit flest poäng, hela 19, 1 poäng före HV71. +15 i målskillnad.
Fortsätt i den trenden nu så kommer detta blir riktigt bra.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Inte förvånad att Kall-El inte skriver nåt nu. Han var ju rädd att de tömde sig mot Frölunda men jag tyckte inte dom såg ett dugg trötta ut. Starkt jobbat. Segern var kassaskåpssäker från 00.01 i första perioden tyckte jag. Mer vilja och helt enkelt mer klass.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Örebroarn skrev:Segern var kassaskåpssäker från 00.01 i första perioden tyckte jag. Mer vilja och helt enkelt mer klass.
Jo tjena mors! Nog för att vi spelade riktigt bra ikväll, men kassaskåpssäker seger från 00.01 i första, bullshit!

Som någon annan fråga, vem tackla vem när plexit gick? :?
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Örebroarn skrev:Inte förvånad att Kall-El inte skriver nåt nu. Han var ju rädd att de tömde sig mot Frölunda men jag tyckte inte dom såg ett dugg trötta ut. Starkt jobbat. Segern var kassaskåpssäker från 00.01 i första perioden tyckte jag. Mer vilja och helt enkelt mer klass.
Du tror möjligen inte att orsaken till att jag inte varit härinne förrän nu kan ha haft att göra med att man var på matchen idag. Hade du haft minsta analytiska förmåga hade du dessutom räknat ut detta då mötet mot SSK var sista matchen som spelades på Hovet. ( Vet inte hur det blir i ett eventuellt slutspel. ) Alla torde veta vid det här laget att jag inte går på fighter som spelas på Globen så detta kan ha varit sista chansen för i år för min del.

Finns inte mycket som stör mig mer än korkade inlägg utan minst konstruktivitet eller underbyggt med några fakta. Var väldigt nära att skriva en längre rad med betydligt hårdare ord, men jag antar att de inte får står kvar ändå så jag låter bli.

För övrigt har jag bara talat om risker och inga absoluta faktum annat än att inget lag vinner samtliga sina matcher under en säsong. Av detta följer att ett smart lag väljer att prioritera. Skulle t ex inte rekomendera spela på HV i fortsättningen av seriespelet då de nu helt kan prioritera träning och koncentration mot slutspelet.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Kall-El skrev:
Örebroarn skrev:Inte förvånad att Kall-El inte skriver nåt nu. Han var ju rädd att de tömde sig mot Frölunda men jag tyckte inte dom såg ett dugg trötta ut. Starkt jobbat. Segern var kassaskåpssäker från 00.01 i första perioden tyckte jag. Mer vilja och helt enkelt mer klass.
Du tror möjligen inte att orsaken till att jag inte varit härinne förrän nu kan ha haft att göra med att man var på matchen idag. Hade du haft minsta analytiska förmåga hade du dessutom räknat ut detta då mötet mot SSK var sista matchen som spelades på Hovet. ( Vet inte hur det blir i ett eventuellt slutspel. ) Alla torde veta vid det här laget att jag inte går på fighter som spelas på Globen så detta kan ha varit sista chansen för i år för min del.

Finns inte mycket som stör mig mer än korkade inlägg utan minst konstruktivitet eller underbyggt med några fakta. Var väldigt nära att skriva en längre rad med betydligt hårdare ord, men jag antar att de inte får står kvar ändå så jag låter bli.

För övrigt har jag bara talat om risker och inga absoluta faktum annat än att inget lag vinner samtliga sina matcher under en säsong. Av detta följer att ett smart lag väljer att prioritera. Skulle t ex inte rekomendera spela på HV i fortsättningen av seriespelet då de nu helt kan prioritera träning och koncentration mot slutspelet.
Seriöst. Korkat inlägg? Mer korkade än dina får man leta efter. Tydligen har du aldrig någonsin hållt på med sport på högre nivå än bakgården av ditt hus. Har man 3 dagar till nästa match och pratar att man skulle spara sig och inte gett allt i Frölunda matchen är man korkad. Om vi inte tagit poängen där hade Timrå var en plats före oss och vi kvar på sjätteplatsen. Vill DIF ha bra förutsättningar i slutspelet måste man ge allt för att nå dom placeringarna. Prioriteringar är inget man kan syssla med i en proffesionell liga. Aldrig hört talas om att framgång föder framgång?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Var en grymt stark laginsats av DIF..
Stolt som fan
Viper

Inlägg av Viper »

Härlig kväll..

Får nog hålla mig tyst i dag, lite hes :lol:
Highwind

Inlägg av Highwind »

KRNI skrev:
Örebroarn skrev:Segern var kassaskåpssäker från 00.01 i första perioden tyckte jag. Mer vilja och helt enkelt mer klass.
Jo tjena mors! Nog för att vi spelade riktigt bra ikväll, men kassaskåpssäker seger från 00.01 i första, bullshit!

Som någon annan fråga, vem tackla vem när plexit gick? :?
Ryktet säger Ryno :)
Skriv svar