Insamlingstråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Fnatte79
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ...

Inlägg av Fnatte79 »

blocco skrev:Bra med förlag på matcher. :D
Jag föreslår annars/också att du går på matcher mot slutet av säsongen. För om slutspelsstriden ser ut som föregående säsong så behöver DIF allt stöd dom kan få.
Absolut, blir säkert att gå på någon extra match i så fall...
Stridens hetta! :P
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Bättre sent än aldrig. Nu har jag precis satt in 200 spänn och fler överföringar kommer förmodligen i framtiden. Inhandlar även säsongskort till klacken inom kort.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Så har även jag ansökt om att bli medlem i DIF Hockey, inbetalningskort är skickat. Försöker göra det jag kan för att stödja DIF ekonomiskt :)

Hänt något mer i denna tråden så förstainlägget behöver uppdateras?
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

just nu står det (?) på mig. jag kommer att köpa ett klackkort. i vanliga fall så brukar jag bara gå på 10 matcher per år för att jag bor i etuna, det kommer jag nog göra i år också, men jag köper att klackort så stödjer jag dif också.
degen

Inlägg av degen »

Jag köper ett klackkort och difprylar
Djurgården
Användarvisningsbild
the fridge

snart är det dags igen......äntligen!

Inlägg av the fridge »

Hej igen med-DIFare,

Fick hjärtat i halsgropen idag när jag läste om Linkan och Ryssland... Det får inte hända! Hoppas det bara är gammal vanlig "kvällstidnings-skriver-väl-nåt-för-att-sälja-lösnummer-journalistik". Nåväl, detta var ett avsteg ifrån ämnet, ber om ursäkt.

Har börjat med stående överföring 100 kr/mån från och med imorgon (utöver tidigare engångsinsättning). Maken kanske fixar egen överföring från sitt konto - ska nagga på honom lite, men tror inte det behövs så mycket naggande eftersom han är lika DIF-lojal som jag. Våra första dejter var just DIF-matcher. :wink:

Självklart är vi också medlemmar sedan länge. Glömde kanske skriva det förut? Hur som helst börjar säsongen snart och då j-ar blir det hockey. Skönt, för jag har grym abstinens. Längtar efter det gigantiska välkomstvrålet när våra killar kommer ut på isen. Ha det bra allihop och vi ses på matcherna!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Har den här tråden dött eller? Jag skulle vara grymt intresserad av att veta hur mycket som kommit in hittils.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Örebroarn skrev:Har den här tråden dött eller?
Jag hade hoppats att den gjort det, då jag tycker det fått för stora proportioner.

Hade tråden handlat om hur många som köpt säs.plåt, souvernirer, lösbiljetter osv, då hade jag älskat denna tråd. Hade varit härligt att få veta fortlöpande hur mycket pengar DIF tjänat på dessa saker. Att skänka pengar känns bara så fel, då lägger jag det hellre på att köpa biljett till en polare exempelvis.

Kort sagt: Det var inte så heroiskt som många ville få det till, att skänka pengar.

Heroiskt är det när vi är många på plats och sjunger fram DIF!

Fortfarande dock, grymt kul att se så många med stort DIF-hjärta, det kan man inte ta ifrån någon!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Micke Nylander skrev:
Örebroarn skrev:Har den här tråden dött eller?
Jag hade hoppats att den gjort det, då jag tycker det fått för stora proportioner.

Hade tråden handlat om hur många som köpt säs.plåt, souvernirer, lösbiljetter osv, då hade jag älskat denna tråd. Hade varit härligt att få veta fortlöpande hur mycket pengar DIF tjänat på dessa saker. Att skänka pengar känns bara så fel, då lägger jag det hellre på att köpa biljett till en polare exempelvis.

Kort sagt: Det var inte så heroiskt som många ville få det till, att skänka pengar.

Heroiskt är det när vi är många på plats och sjunger fram DIF!

Fortfarande dock, grymt kul att se så många med stort DIF-hjärta, det kan man inte ta ifrån någon!
Att skänka pengar kanske inte är den bästa lösningen men vad ska man göra när DIF ligger back. Jag köper mina souvenirer osv. men tydligen räcker det inte. Jag vet inte om det är så att styrelsen helt enkelt e oekonomiska, men år efter år visar siffrorna rött. Det känns alarmerande för mig och det är därför jag skänker lite pengar. Om DIF skulle bli degraderade på grund av att dom inte klarar elitlicensen vill i alla fall inte jag känna att jag inte kunde ha gjort nåt.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Örebroarn,

Jag förstår inte vad du snackar om. Hade DIF visat rött "år efter år" så hade vi blivit degraderade nu.

Styrelsen oekonomiska? Det är bara lite väl skrattretande, speciellt med tanke på att de själva har ställt upp och räddat DIF.

Jag kommer känna precis likadant som du, skulle DIF degraderas så vet jag att jag varit på plats hela tiden, att jag skaffat souvernirer till jul, att jag varit på sportbaren och hjälpt till så DIF får sin provision därifrån...

Som sagt, jag tycker att pengarna bör läggas på extrabiljett eller annat som genererar pengar till Djurgården, inte skänka iväg dom... Det känns så fel och inte ett dugg heroiskt.

Så jäkla synd att det här uppmärksammades i någon eller några tidningar också... Känns inte bra att skylta med att vi supportrar vill hjälpa till i den så kallade "krisföreningen".
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Tanken har slagit mig flera gånger. Kanske skulle vara nyttigt för Dif att åka ner ett år. "Andas ut" börja om från grunden. Tror inte att dif klarar sig från de här utan nedflyttning.
isolerad

Inlägg av isolerad »

blårandigt skrev:Tanken har slagit mig flera gånger. Kanske skulle vara nyttigt för Dif att åka ner ett år. "Andas ut" börja om från grunden. Tror inte att dif klarar sig från de här utan nedflyttning.
Att åka ner i Allsvenskan vore knappast att andas ut. Vi skulle få hit ännu sämre spelare. En stor rädsla av att inte lyckas åka upp igen skulle också finnas. Om DIF inte skulle ta sig upp igen vore det en katastrof både sportsligt och ekonmiskt. Se på AIK hur bra de har det när de åkt ur. Leksand är också ett lag som inte lyckats ta sig tillbaka till elitserien permanent.

Jag kan tänka mig att TV-avtalet inte alls är lika saftigt i allsvenskan. Ännu mindre pengar.

Och om vi väl tog oss upp så vore ju utgångsläget ännu sämre idag. Sämre spelare + att mycket publik skulle ha försvinnit. Så länge som DIF undviker kvalserien är laget mycket mer intressant för spelare ute på marknaden än om DIF åker ner ett år.
i
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

blårandigt skrev:Tanken har slagit mig flera gånger. Kanske skulle vara nyttigt för Dif att åka ner ett år. "Andas ut" börja om från grunden. Tror inte att dif klarar sig från de här utan nedflyttning.
Åker vi ut är det början på en resa som kommer att sluta som det gjort för Hammarby och Gnaget. Det finns ingen möjlighet att resa sig efter ett sådant fall när förutsättningarna gör som de gör i Stockholm.

Tror inte att folk fattar hur allvarligt läget är - att det verkligen handlar om klubbens existens. Tänk er ett liv utan DIF-hockey?

Eller ok - tänk er i bästa fall att gå och kolla på Hammarby/Djurgården/Bredäng möta Helenelund på uterink i divisopn fyra...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Andy skrev:
Åker vi ut är det början på en resa som kommer att sluta som det gjort för Hammarby och Gnaget. Det finns ingen möjlighet att resa sig efter ett sådant fall när förutsättningarna gör som de gör i Stockholm.

Tror inte att folk fattar hur allvarligt läget är - att det verkligen handlar om klubbens existens. Tänk er ett liv utan DIF-hockey?

Eller ok - tänk er i bästa fall att gå och kolla på Hammarby/Djurgården/Bredäng möta Helenelund på uterink i divisopn fyra...
Andy, säg inte sådär. Ett liv utan DIF Hockey är inget liv.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Emil svelander skrev:
Andy, säg inte sådär. Ett liv utan DIF Hockey är inget liv.
Thats my point.

Dags att folk fattar hur illa det är!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar