Känner flera nedflyttade Ö-viksbor som självklart håller på MoDo i hockey.
Men i fotboll har dom av någon outgrundlig anledning valt Bajen som favoritlag i allsvenskan.
Det är en gåta...
Lee Harvey Oswald skrev:Känner flera nedflyttade Ö-viksbor som självklart håller på MoDo i hockey.
Men i fotboll har dom av någon outgrundlig anledning valt Bajen som favoritlag i allsvenskan.
Det är en gåta...
Haha, du ska veta att landsortslag i hockey/Bajen i fotboll är en oerhört vanlig kombination. Det är därför man aldrig kan ta Bajen på allvar i någon sport.
Ingen Sjögren ingen vinst idag! Så ska han spela! Då är han lika viktig som Linkan! Vilka tacklingar, vilka tjyvnyp. Å herre jävlar va munnen gick på han!
mforce skrev:' Rekordet i losergener måste ha innehas av en snubbe som satt i närheten av mig som satt och skrek på modo iförd hammarbykeps.'
Haha, men man blir knappast förvånad!
Hela hockey-sverige (förutom i Övik) är helt överens om att Modo-publiken är det mest enögda publiken som finns.... Bara det att det låg skor kvar på isen efter slutspels matchen 98 mellan Modo-DIF i gamla Kempis säger allt...
Hmm i mitt tycke återfinns den mest enögda publiken i Karlstad, den mest inavlade också för den delen.
Dessutom är det helt fel att tala om publikrekord då en jättedel av biljetterna mer eller mindre slängts ut gratis. Att ge ungdomsspelare chansen att kika på hockey billigt känns helt rätt, men att räkna dem som besöker för att få upp snittet är galet. Hade vi ägt arenan hade det varit en sak, nu tjänade ju egentligen bara globe arena stålar på kringförsäljningen.
Synd att resultaten i övrigt gick emot oss denna dag.
mforce skrev:' Rekordet i losergener måste ha innehas av en snubbe som satt i närheten av mig som satt och skrek på modo iförd hammarbykeps.'
Haha, men man blir knappast förvånad!
Hela hockey-sverige (förutom i Övik) är helt överens om att Modo-publiken är det mest enögda publiken som finns.... Bara det att det låg skor kvar på isen efter slutspels matchen 98 mellan Modo-DIF i gamla Kempis säger allt...
Hmm i mitt tycke återfinns den mest enögda publiken i Karlstad, den mest inavlade också för den delen.
Dessutom är det helt fel att tala om publikrekord då en jättedel av biljetterna mer eller mindre slängts ut gratis. Att ge ungdomsspelare chansen att kika på hockey billigt känns helt rätt, men att räkna dem som besöker för att få upp snittet är galet. Hade vi ägt arenan hade det varit en sak, nu tjänade ju egentligen bara globe arena stålar på kringförsäljningen.
Synd att resultaten i övrigt gick emot oss denna dag.
Nu tror jag inte att överdrivet många biljetter var ''utkastade'' till ungdomslagen. Jag tror siffran ändå skulle hamna kring 7000 utan skänkta biljetter.
Kall-el verkar ha hängt upp sig något otroligt på publiksiffrorna. Vi hade en bra siffra igår och, visst, där var många med reducerat pris och många friplåtar. Så gör även andra lag och du kan inte komma och påstå att det var färre än 8732 som var och såg matchen. Det är det publiksiffran handlar om, inget annat. Därför är det helt rätt att tala om publikrekord. Om du talar om intäktsrekord är det mycket möjligt att det inte slogs igår, men du verkar jämföra äpplen och päron. Du verkar inte fatta att även en fylld glob som fått gå in gratis är bra för DIFs ekonomi.
Då kan man ju för tusan lika gärna släppa alla plåtar gratis och se till att man får upp publiksnitt i VFHCs klass. Det enda andra lag jag läst om som släpper ni stora skaror med folk gratis eller till enormt låga priser är AIK fotboll, därav deras höga siffror.
Det säger sig självt att man bara skall räkna antal betalande åskådare och inte "jippobesökare".
Måste hålla med mforce....vilket jävla käbbel om publiksiffrorna....se det positiva att publiksiffrorna rent faktiskt ökar...om det sen beror på gratistickets eller annat anser jag i nuläget saknar betydelse....laget på isen behöver stöd och få känna vinnarkänsla med ett starkt publikstöd....
8700 pers en Lördagseftermiddag, det är jävligt bra.
Med media är det likadant, ta t.e.x om håve spelat en match där dom haft en publiksiffra på 6600 då är det som alltid mycket folk i Kinnarps Arena. Har DIF 8500 så är det knappt mer än halvfullt.
Medias syn är mycket märklig.
Hörde att sportbaren 3/dubblats sin försäljning. ( synd att dom allt för ofta har för lite personal)
DIF vann! Fan vad skönt.. Djurgården IF - Modo 2-1
DIF behövde 3 poäng mer är MODO så det var bra utav dom att vinna.. Kanske blir ett slutspel för DIF ändå, men dom måste vinna mot Frölunda! Hoppas dom gör det! Forza DIF!
mforce skrev:Kall-el verkar ha hängt upp sig något otroligt på publiksiffrorna. Vi hade en bra siffra igår och, visst, där var många med reducerat pris och många friplåtar. Så gör även andra lag och du kan inte komma och påstå att det var färre än 8732 som var och såg matchen. Det är det publiksiffran handlar om, inget annat. Därför är det helt rätt att tala om publikrekord. Om du talar om intäktsrekord är det mycket möjligt att det inte slogs igår, men du verkar jämföra äpplen och päron. Du verkar inte fatta att även en fylld glob som fått gå in gratis är bra för DIFs ekonomi.
Öhhhhh på vilket sätt skulle ekonomin bli bättre av fler gratisbesökare?
Då de flesta dessutom i detta fall var ungdomsspelare kommer de ju inte ens in i sportbaren så var får vi intäkterna på dessa personers besök? Upprepar återigen att om vi hade haft rättigheterna hade det ur ett ekonomiskt perspektiv varit lyckat att släppa in så mycket folk som möjligt. Då vi nu inte har rättighterna har jag svårt att se var den ekonomiska vinsten gjordes på de som kommer in gratis? Du får gärna förklara detta för mig utan att komma dragandes med luddiga kommentarer om att gratisbesökare eventuellt någon gång i framtiden kan tänkas återkomma som betalande åskådare...
Dessutom blir snittet väldigt missvisande då man jämför våra siffror med andra lags siffror då det inte är direkt vanlig att man slänger ut gratisplåtar i denna stora omfattning.
mforce skrev:Kall-el verkar ha hängt upp sig något otroligt på publiksiffrorna. Vi hade en bra siffra igår och, visst, där var många med reducerat pris och många friplåtar. Så gör även andra lag och du kan inte komma och påstå att det var färre än 8732 som var och såg matchen. Det är det publiksiffran handlar om, inget annat. Därför är det helt rätt att tala om publikrekord. Om du talar om intäktsrekord är det mycket möjligt att det inte slogs igår, men du verkar jämföra äpplen och päron. Du verkar inte fatta att även en fylld glob som fått gå in gratis är bra för DIFs ekonomi.
Öhhhhh på vilket sätt skulle ekonomin bli bättre av fler gratisbesökare?
Då de flesta dessutom i detta fall var ungdomsspelare kommer de ju inte ens in i sportbaren så var får vi intäkterna på dessa personers besök? Upprepar återigen att om vi hade haft rättigheterna hade det ur ett ekonomiskt perspektiv varit lyckat att släppa in så mycket folk som möjligt. Då vi nu inte har rättighterna har jag svårt att se var den ekonomiska vinsten gjordes på de som kommer in gratis? Du får gärna förklara detta för mig utan att komma dragandes med luddiga kommentarer om att gratisbesökare eventuellt någon gång i framtiden kan tänkas återkomma som betalande åskådare...
Dessutom blir snittet väldigt missvisande då man jämför våra siffror med andra lags siffror då det inte är direkt vanlig att man slänger ut gratisplåtar i denna stora omfattning.
När det gäller sportbaren så var det inte "bara" denna match som försäljningen ökat utan det gäller för hela säsongen när man jämför mot tidigare säsong.
Globen var motståndare mot att ölen skulle kosta 29:- innan och efter match, dom var säkra på att dom skulle gå i back, men istället så har försäljningen ökat 3/dubbelt.
På dej låter det som Globen bestod av 5000 barn i Lördags, vilket inte var fallet.
I sportbaren var det mer än fullt....