Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 28/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Ska bli kul att se DIF - Troja-Ljungby nästa år, med tanke på att vi åker ner och de upp.

Sen funderar jag lite på inställningen i laget, vad gör Fimpen, Ottosson och Falken nu när det går utför, de ska sätta tonen, vilket jag bara sett Falk göra hittils i år med solomålet emot Malmö...
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

otto ligger ju 2a i målligan men det är synd att han är osynlig ibland på matcherna :(
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Stocky skrev: Är det dagisnivå på plan så blir det dagisnivå på läktarn! :wink:
Är det inte bättre att köra på gör-inte-laget-bra-ifrån-sig-på-isen-så-skiter-jag-i-att-gå-på-matcherna-parollen?

Där gick slutspelståget...vi stod fan inte ens på perrongen. Illa att man viker ner sig i en så viktig match. Ok om man nöttes ner allteftersom matchen gick. Men nu verkar man hissat vit flagg innan 2:a perioden började...
Lycka är att vara djurgårdare
Fredrik

Inlägg av Fredrik »

Finns ingen anledning att kräva Säckens avgång, jag tycker personligen inte att han verkar vara den bäste tränaren och var tveksam redan när han tog över klubben.

Men faktum är att DIF ej ha en stabil ekonomi, och Säcken har kontrakt, skulle DIF sparka honom och tvingas avlöna han paralellt med en ny tränare? Nej - den ekonomin har vi inte. Något tränarbyte är inte att vänta...inte heller troligt med några nyförvärv värda namnet.

Det gör ont att ha säsongskort denna säsong....känns faktiskt värre än förra nu. Helt klart....det finns ingen glöd, pucken slängs ner i kortsarg som om de hoppades på en konstig sargstutts, för vi är fasen aldrig först ner i hörnen på de puckarna.

Kom igen DIF - vad mer kan jag säga - jag kommer iaf fortsätta gå på alla matcherna!
Användarvisningsbild
NicklasL

Kanke en psykolog

Inlägg av NicklasL »

Elias skrev:Saxat från: http://expressen.se/index.jsp?a=771112

”Var det inte rentav en lukt av kvalserien som kändes kring Djurgården?
- Visst handlar det om mentala bitar. Men det är bara att jobba vidare, vi vet att vi kan mycket bättre än så här, sade Hans Särkijärvi.
Han är inte orolig för att få sparken. Åtminstone inte än.
- Något tränarbyte har jag inte hört talas om.”

Fattar inte hur han kan säga att de ska fortsätta jobba vidare. Det är nu vi ska göra något, innan det är för sent.
Nu har jag det!
Om Hans Särkijärvi inte kan leda truppen till anständiga resultat, trots att de kan bättre, borde han bytas ut till en psykolog.
Som säger "man måste se ljuset i tunneln" a la Leif Boork och få alla att kämpa all 60 minuter.

Allt för mitt DIF!
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Som många redan sagt, "Säcken" befogar över den sämsta och billigaste DIF -truppen på mycket, mycket länge.
Men något måste göras snabbt, och vi verkar inte ha råd att värva och då är det ett bra sätt att visa supportrarna att man själva inte alls är nöjda med säsongen genom att sparka Särkijärvi.

Men dom som det finns mest befogenheter att sparka är de som jag tycker har det yttersta ansvaret för laget - Garpenlöv, många i styrelsen och andra på kansliet.

RÄDDA DJURGÅR'N!
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Billigaste DIF truppen är det deffentivit inte!
Förra säsongens ekonomibygge var betydligt billigare, då verkade det också finnas en "NU JÄVLAR" Mentalitet..

Vet inte vad årets lag egentligen håller på med..
En sak är säker, Säcken är inte rätt man att Styra skeppet..
Många I styrelsen framförallt Garpenlöv bär ansvaret..
Absolut inte tillräckligt bred trupp..

Ursäktar min dåliga ton i forumet igår kväll..
Var så otroligt besviken, det är jag nu med..
Är mycket mycket orolig inför framtiden..
Tycker bara heltklart att Säcken gjort sitt och delar av Sportkommitén samt Styrelsen med..
Enda possitiva jag just nu ser fram mot är mötet med Ledningen på Kansliet..

OM VI NU (Vilket det ser ut som då backen lutar uppför 240grader just nu)
HAMNAR I KVALSERIEN och åker ur till Hockeyallsvenskan ser jag det possitivt med borta och hemmamatcher på Fredagar och helger..
Vilka Hardcoreresor!!

Västerås en Fredagkväll Leksand en söndagskväll..

Nej allvarligt ett riktig mardrömssenario..
Coolt dock att få möta Hammarby å Solna aik igen, för de båda lagen är för dåliga för att gå upp..
Synd att vi måste vara så otroligt jävla dåliga att åka ur..

men men exakt 30 omgångar kvar!!
Det ska väl gå att jobba ikapp..
Men som någon skrev då måste något hända och det omedelbart i samband med Mötet..

Slut upp, visa missnöje men på ett bra sätt!
Hur fan man nu visar upp sitt missnöje på ett bra sätt?

Det värsta är faktiskt ångesten just nu..
Man grubblar å grubblar man blir mer och mer besviken
Och matcherna går åt helvete..

MESTA MÄSTARNA 16 SM-GULD INGET FÖR KVALSERIEN! :twisted: :twisted:
langenbrunner

Inlägg av langenbrunner »

odburt skrev:Ska bli kul att se DIF - Troja-Ljungby nästa år, med tanke på att vi åker ner och de upp.

Sen funderar jag lite på inställningen i laget, vad gör Fimpen, Ottosson och Falken nu när det går utför, de ska sätta tonen, vilket jag bara sett Falk göra hittils i år med solomålet emot Malmö...
Kmr inte att hända hockeyligan fixar 14 lag om det händer
Skriv svar