Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag tror jag har missat något, varför byter man bort Tim Sandberg?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tja, en andramålis från Allsvenskan. Inte för att vara elak, men han kan knappast vara mer osäker än Tim. Sedan fyller väl denna kille bara sin roll ifall Wesslau blir skadad.Staffan2000 skrev:Plante/Sandberg affären är nu helt klar.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -malvakter
Har killen inte EU-pass så tar han andra icke EU-platsen i truppen. Var det så jävla bra Järlan?
Ser inte att denna kille gör oss bättre, bara något bättre rustade ifall Wesslau går sönder.
Som sagt, ingen värvning som höjer hoppet hos mig. Men heller inte helt fel tänkt av JJ. Denna värvning kan komma visa sig vara den som räddar oss kvar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Staffan2000
Lån enligt Moras pressmeddelande. Verkar vara amerikan med kanadensisktpass. Så där försvann Icke EU-plats 2.Bjurre skrev:Är detta ett lån eller trade?Staffan2000 skrev:Plante/Sandberg affären är nu helt klar.
Har killen inte EU-pass så tar han andra icke EU-platsen i truppen. Var det så jävla bra Järlan?
Du är en oslipad diamant Järlefeldt!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
För att han varit direkt usel som andramålis.tomten skrev:Jag tror jag har missat något, varför byter man bort Tim Sandberg?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
SM-guld!Staffan2000 skrev:Plante/Sandberg affären är nu helt klar.
Senast redigerad av sthlm19 den 2012-01-30 19:47:19, redigerad totalt 1 gånger.
Wesslau kanske tom har sagt att han skulle behöva vila någon vecka eller två och helt plötsligt så slog varningssirenen på i huvudet på tränarna/Järlan. Att sätta in Tim i den situationen vi befinner oss nu skulle orsaka härdsmälta på detta forum, då kanske det är bättre att sätta in någon mer mer rutin om så skulle vara fallet. Men vad vet jag 

Jag är inte arg, och inte besviken.
- Jim Morrison
När kommer centern och när kommer backen? Klockan tickar...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kriga nu Järlan för helvete. Vila kan du göra i graven.
Kan Kim Johnsson vara på G igen?
Kan Kim Johnsson vara på G igen?
Född till sportchef.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tror jag också.Stulle skrev:Wesslau kanske tom har sagt att han skulle behöva vila någon vecka eller två och helt plötsligt så slog varningssirenen på i huvudet på tränarna/Järlan. Att sätta in Tim i den situationen vi befinner oss nu skulle orsaka härdsmälta på detta forum, då kanske det är bättre att sätta in någon mer mer rutin om så skulle vara fallet. Men vad vet jag
Men, det här snacket om att Wesslau får stå mycket som alla experter i elitserien tjatar om.
Allvarligt, är inte det lite halvfjantigt. Jag menar, han står varannan, var tredje dag. Sedan en jävla massa uppehåll.
Kolla på målvakterna i NHL, finns de som spelar betydligt mer.
Visst, det kan vara lite mentalt jobbigt. Men det är deras jobb. Ska jag ta in en vikarie var tredje vecka på mitt jobb också?
Äh, de orkar spela. Tror detta blivit en grej i media. Kan inte tänka mig att Wesslau skulle vilja dela upp jobbet 70-30. Snarare 90-10. Men hur ställer sig en BRA andramålis till det?
- BaronVonDif
Vet inte hur kontrakten såg ut men kan ju vara så att DIF får betala lön för Hardy och M.J säsongen ut, därav budget lösningen på tränar sidan med två redan avlönade av DIF?BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.
Därav de uteblivna förstärkningarna också. Det ser mörkt ut på DIF´s avbytarbänk.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Datsyuk_13
28 timmar. Så lång tid har Jan Järlefeldt, sportchef i Djurgården Hockey, på sig att bestämma sig för om han vill spela kvalserien eller inte till våren. Lyckas han inte (utöver Plante) att få in ytterligare 1-2 spelare i truppen innan deadline så känns det nästan som om vi lika gärna kan lämna WO för resterande delen av grundserien.
Ny tränarstab i all ära, men det är KVALITETSSPELARE som vi behöver allra mest just nu!!!
Ny tränarstab i all ära, men det är KVALITETSSPELARE som vi behöver allra mest just nu!!!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Jag håller med om att det tjatas för mycket i media om att en målvakt ska avlastas hit och dit. Jag kan dock tänka mig att Wesslau är mentalt utmattad efter att ha fått rädda laget gång efter gång från att ligga ännu längre ner i tabellen. Det måste ju någon gång bli en påfrestning kan man tycka. Hans fysiska form tror jag inte alls är någon fara med som du säger.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tror jag också.Stulle skrev:Wesslau kanske tom har sagt att han skulle behöva vila någon vecka eller två och helt plötsligt så slog varningssirenen på i huvudet på tränarna/Järlan. Att sätta in Tim i den situationen vi befinner oss nu skulle orsaka härdsmälta på detta forum, då kanske det är bättre att sätta in någon mer mer rutin om så skulle vara fallet. Men vad vet jag
Men, det här snacket om att Wesslau får stå mycket som alla experter i elitserien tjatar om.
Allvarligt, är inte det lite halvfjantigt. Jag menar, han står varannan, var tredje dag. Sedan en jävla massa uppehåll.
Kolla på målvakterna i NHL, finns de som spelar betydligt mer.
Visst, det kan vara lite mentalt jobbigt. Men det är deras jobb. Ska jag ta in en vikarie var tredje vecka på mitt jobb också?
Äh, de orkar spela. Tror detta blivit en grej i media. Kan inte tänka mig att Wesslau skulle vilja dela upp jobbet 70-30. Snarare 90-10. Men hur ställer sig en BRA andramålis till det?
Jag är inte arg, och inte besviken.
- SkönaDjurgårn
Men BomBom måste man ju sparat in pengar på? De borde gå att använda isåfall, om de inte bara täcker en massa gamla hål...BaronVonDif skrev:Vet inte hur kontrakten såg ut men kan ju vara så att DIF får betala lön för Hardy och M.J säsongen ut, därav budget lösningen på tränar sidan med två redan avlönade av DIF?BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.
Därav de uteblivna förstärkningarna också. Det ser mörkt ut på DIF´s avbytarbänk.
Förluster: Josef Boumedienne, Micke Johansson, Hardy Nilsson
Tankar: Oavsett hur många och jag bland dem som önskat både Josefs och Hardys avgång kan jag inte känna 100% glädje nu. Jag känner kaos. Hur kommer det bli? Zabel verkar vara en fin kille och den enda gång jag skakat hans hand och snackat lite hockey gav han ett gott intryck. Kommer det att funka då?
Hur som helst är det fan alltid brunt när folk måste sparkas ut. Trots den uppenbara nödvändigheten känns det trist. Och bra... Gah.
Match imorgon. Hjälp.
Tankar: Oavsett hur många och jag bland dem som önskat både Josefs och Hardys avgång kan jag inte känna 100% glädje nu. Jag känner kaos. Hur kommer det bli? Zabel verkar vara en fin kille och den enda gång jag skakat hans hand och snackat lite hockey gav han ett gott intryck. Kommer det att funka då?
Hur som helst är det fan alltid brunt när folk måste sparkas ut. Trots den uppenbara nödvändigheten känns det trist. Och bra... Gah.
Match imorgon. Hjälp.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Media är några jäkla kappvändare...
Va ju inte så många år sedan, Det va ett jävla liv på "experterna" för att Säcken och c:o inte hade en uttalad förste målvakt utan de stod varannan match nästan...
Kommer ihåg att vi på forumet också gnällde rätt bra på det.
Kommer ihåg när Wesslau höll nollan ena matchen för att sen inte få stå matchen efter...
Va ju inte så många år sedan, Det va ett jävla liv på "experterna" för att Säcken och c:o inte hade en uttalad förste målvakt utan de stod varannan match nästan...
Kommer ihåg att vi på forumet också gnällde rätt bra på det.
Kommer ihåg när Wesslau höll nollan ena matchen för att sen inte få stå matchen efter...
There is no I in TEAM!!!!