Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mårten_

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mårten_ »

Glömde Dan Spang!
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Vad baserar du att dom är lediga på?

Känns väl inte särskilt troligt att vi skulle få hit någon av dom där tyvärr.

Lyckas vi värva någon av de 5 sista så badar jag i sergelfontänen.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Mara och Samsonov skulle sitta fint.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hahaha, skämtar du eller?
DIF!
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Daniel942 skrev:

Han är inte vad han en gång var, men forfarande en stabil spelare.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Jag tror inte på att någon kommer värvas förrän jag ser det med egna ögon.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Daniel942 skrev:
Han representerar ganska väl vad DIF står för, för närvarande. Lat och nonchalant.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Mårten_ skrev:
Daniel942 skrev:

Han är inte vad han en gång var, men forfarande en stabil spelare.
Zednik har lagt av.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.

Därav de uteblivna förstärkningarna också. Det ser mörkt ut på DIF´s avbytarbänk. :(
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Nu när Falken är tränare för a-laget kan väl han hoppa in några byten?
Användarvisningsbild
Staffan2000

Inlägg av Staffan2000 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.

Därav de uteblivna förstärkningarna också. Det ser mörkt ut på DIF´s avbytarbänk. :(
Med tanke på historien så ligger det så klart i farans riktning. Det var också det jag tänkte på först när jag såg inbjudan till "Informationsträffen" - att man på träffen skulle berätta att ett katastrofresultat var anledningen till att det inte gjorts några värvningar.

Men Järlefeldt har samtidigt varit ganska tydlig i media med att man letar förstärkningar. Han kommenterade till och med på att man varit med och huggt på Hirschovits och Rosselli.

Så sannolikeheten att föreningen är black och sannolikheten att man landar en bomb är nog lika stor. Det ända som är säkert är att ingenting längre skulle förvåna mig vad gäller DIF Hockey och Jan Järlefelt.
Bigge

Inlägg av Bigge »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.

Kan bara instämma.

Skrev för en tid sedan att det är märkligt att ledningen inte ser problemen som vissa fans såg redan i november/december.
Så känns mycket troligare att DIF är nere i skiten rent ekonomiskt också och inte bara sportsligt.

För annars hade t.om DIF agerat förutom att bara byta matchtröjor. För de måste väl inse vilket jävla sits vi befinner oss i..

Även om det inte är långt till slutspels platserna. Men tabellen är så jävla jämn så det räcker inte att vinna några matcher då och då för att hänga av kvalplatserna.
Utan helst X antal matcher i raken med 3p..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Staffan2000

Inlägg av Staffan2000 »

Plante/Sandberg affären är nu helt klar.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -malvakter

Har killen inte EU-pass så tar han andra icke EU-platsen i truppen. Var det så jävla bra Järlan?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bigge skrev:

Kan bara instämma.

Skrev för en tid sedan att det är märkligt att ledningen inte ser problemen som vissa fans såg redan i november/december.
Så känns mycket troligare att DIF är nere i skiten rent ekonomiskt också och inte bara sportsligt.

För annars hade t.om DIF agerat förutom att bara byta matchtröjor. För de måste väl inse vilket jävla sits vi befinner oss i..

Även om det inte är långt till slutspels platserna. Men tabellen är så jävla jämn så det räcker inte att vinna några matcher då och då för att hänga av kvalplatserna.
Utan helst X antal matcher i raken med 3p..
Får också en ännu starkare känsla då det sker nu. Man har väntat in i det sista (för länge?) innan man agerar. Lösningen är att plocka in oerfarna ledare för Elitserien.
Staffan2000 skrev:

Med tanke på historien så ligger det så klart i farans riktning. Det var också det jag tänkte på först när jag såg inbjudan till "Informationsträffen" - att man på träffen skulle berätta att ett katastrofresultat var anledningen till att det inte gjorts några värvningar.

Men Järlefeldt har samtidigt varit ganska tydlig i media med att man letar förstärkningar. Han kommenterade till och med på att man varit med och huggt på Hirschovits och Rosselli.

Så sannolikeheten att föreningen är black och sannolikheten att man landar en bomb är nog lika stor. Det ända som är säkert är att ingenting längre skulle förvåna mig vad gäller DIF Hockey och Jan Järlefelt.
Absolut, JJ har varit tydlig med att man VILL ha förstärkningar. Frågan är om man KAN värva.
Det har inte varit brist på spelare tidigare. Och varför vänta till det bara är 1/5 kvar av serien.
Vad ska nya tränare och eventuella förstärkningar kunna ändra på?

Nja, landar vi inte en klar förstärkning kommande dygn kan vi lugnt konstatera att krisen i klubben är närmast total.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Staffan2000 skrev:Plante/Sandberg affären är nu helt klar.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -malvakter

Har killen inte EU-pass så tar han andra icke EU-platsen i truppen. Var det så jävla bra Järlan?
Är detta ett lån eller trade?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Låst