Säsongen 22/23
-
Säsongen 22/23
Tingsryd
Östersund
Vita Hästen
Tingsryd
Björklöven
AIK
Modo
BIK
Almtuna
Tingsryd
Östersund
Här ska det ju kunna bli åtminstone 10 av 15 poäng mot bottenlagen (egentligen 15/15 sett till hur trupperna ser ut... well).
Och kanske 5 av 9 mot mellanskiktet (Almtuna, AIK och Vita Hästen).
Jag ger det 4 av 9 poäng mot topplagen.
Det ger oss totalt 89 poäng, snittar 1,72 sista elva matcherna.
Men visst kan vi räkna in oss klara för Topp-6 va?
Låt säga att vi bara tar 10 poäng sista elva matcherna, då måste AIK eller Almtuna snitta 2,27 deras sista, och det händer ju inte.
Östersund
Vita Hästen
Tingsryd
Björklöven
AIK
Modo
BIK
Almtuna
Tingsryd
Östersund
Här ska det ju kunna bli åtminstone 10 av 15 poäng mot bottenlagen (egentligen 15/15 sett till hur trupperna ser ut... well).
Låt säga att vi bara tar 10 poäng sista elva matcherna, då måste AIK eller Almtuna snitta 2,27 deras sista, och det händer ju inte.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Sluta vara så förbannat jävla negativ. Vi kommer att klara topp 6. Och jag förväntar mig att vi vinner 7 av 11 kommande matcherna. Jag drömmer om fjärdeplatsen iallafall, även fast det är tufft såklart. Men har vi lite flyt med andra resultat så kan det gå.Nattuggla_ skrev: ↑2023-02-08 11:55:23 Tingsryd
Östersund
Vita Hästen
Tingsryd
Björklöven
AIK
Modo
BIK
Almtuna
Tingsryd
Östersund
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Brynäs kommer närmre nedflyttnings kval. Hoppas att de får spela kval och förlorar och åker ur SHL
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Någon måste hålla upp den sidan också.Jimmy Peterson skrev: ↑2023-02-07 18:29:15Din optimistiska livssyn här är upplyftande. En frisk fläkt på forumet!

-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Topp 6 är naturligtvis redan säkrat. Hoppas och tror att vi kommer 5a. Fjärdeplatssen känns nästan lika naivt som att vi skulle missa topp 6. 6a är troligast, 5a är förhoppningen.
Säsongen 22/23
Vejdemo blir fisk eller fågel.
Hoppas fysiken är någorlunda. Har några matcher att spela in sig.
Nu MÅSTE det in minst två backar om Alm inte kommer tillbaka i nån sorts form.
Vejdemo Kruger Brodin
Liss östlund Klasen
Nilsson Rensfeldt Danielsson
Forsberg Berglund Blomgren
John Norman, Lekkerimäki och Öhgren???
Arne Elliott
Schilling Glad
Hammarlund Ny
Odelius, Hedström mfl
Alm????
Hoppas fysiken är någorlunda. Har några matcher att spela in sig.
Nu MÅSTE det in minst två backar om Alm inte kommer tillbaka i nån sorts form.
Vejdemo Kruger Brodin
Liss östlund Klasen
Nilsson Rensfeldt Danielsson
Forsberg Berglund Blomgren
John Norman, Lekkerimäki och Öhgren???
Arne Elliott
Schilling Glad
Hammarlund Ny
Odelius, Hedström mfl
Alm????
Säsongen 22/23
Inte jättebra match men ändå tre poäng mot ett igelkottförsvar är starkt med manfallet som var. Och bara 5 poäng nu till tredjeplatsen. Än är det långt ifrån att vara försent. Nu är man äntligen på gång. Skönt att se att de andra lagen ovanför börjar vackla lite.
Senast redigerad av klintan85 den 2023-02-08 21:20:41, redigerad totalt 2 gång.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Det känns dock som att det är svinlångt upp till den ack så viktiga andraplatsen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Jag tycker vi har ett överflöd av spelare nu, men vi vet inte hur vi ska använda dem.
Vem som ska spela vilken roll och i vilket skede av matchen.
Östlund är enligt mig den center som besitter bäst offensiva kvaliteter och när vi behöver gå för att vinna mest matcher så ska han och Klasen tillsammans ha mest speltid.
Krüger för vara hur bra han vill på det han är bra på men för mig så går Östlunds offensiva kvaliteter före när vi behöver göra mål. Leder vi med 3-1 så ska Krüger absolut ha mest speltid för att stänga matchen.
Garpen behöver lära sig när han ska spela vem och vilka som ska ha vilken roll och matchcoacha laget bättre.
Det ska bli otroligt spännande att se hur han formerar laget när Vejdemo kommer in och Krüger och Norman är tillbaka.
Vågar han sätta Rensfeldt?
Vi skulle värva en elak oöm Forward med gritt och nu fick vi in Kloke och Arbetsvillige Lukas Vejdemo som väl spelartypsmässigt liknar Krüger.
Jag känner lite som med Daniel Glad, vi värvar det vi redan har mycket utav och därför har vi inte hittar rätt i konstellationerna för att spelarna inte kompletterar varandra utan istället tar samma plats för varandra.
Vem som ska spela vilken roll och i vilket skede av matchen.
Östlund är enligt mig den center som besitter bäst offensiva kvaliteter och när vi behöver gå för att vinna mest matcher så ska han och Klasen tillsammans ha mest speltid.
Krüger för vara hur bra han vill på det han är bra på men för mig så går Östlunds offensiva kvaliteter före när vi behöver göra mål. Leder vi med 3-1 så ska Krüger absolut ha mest speltid för att stänga matchen.
Garpen behöver lära sig när han ska spela vem och vilka som ska ha vilken roll och matchcoacha laget bättre.
Det ska bli otroligt spännande att se hur han formerar laget när Vejdemo kommer in och Krüger och Norman är tillbaka.
Vågar han sätta Rensfeldt?
Vi skulle värva en elak oöm Forward med gritt och nu fick vi in Kloke och Arbetsvillige Lukas Vejdemo som väl spelartypsmässigt liknar Krüger.
Jag känner lite som med Daniel Glad, vi värvar det vi redan har mycket utav och därför har vi inte hittar rätt i konstellationerna för att spelarna inte kompletterar varandra utan istället tar samma plats för varandra.
Senast redigerad av Knickedick den 2023-02-09 14:01:12, redigerad totalt 1 gånger.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Säsongen 22/23
Haha! <3Manijock skrev: ↑2023-02-07 19:20:30Dessa punkter är ju tecken på att man egentligen suger enligt DIFpoddenJimmy Peterson skrev: ↑2023-02-07 18:29:15Din optimistiska livssyn här är upplyftande. En frisk fläkt på forumet!![]()
Men det betyder att man oftare spelar utan puck. Vilket inte är att föredra, av förklarliga skäl. Dock isolerat som företeelse så är det såklart bättre att man blockar skott än inte om man ändå tvingas spela utan puck.
Säsongen 22/23
Haha jag är med hur ni menar. Överdrev lite för effektJohn Terry skrev: ↑2023-02-09 06:56:37Haha! <3Manijock skrev: ↑2023-02-07 19:20:30Dessa punkter är ju tecken på att man egentligen suger enligt DIFpoddenJimmy Peterson skrev: ↑2023-02-07 18:29:15Din optimistiska livssyn här är upplyftande. En frisk fläkt på forumet!![]()
Men det betyder att man oftare spelar utan puck. Vilket inte är att föredra, av förklarliga skäl. Dock isolerat som företeelse så är det såklart bättre att man blockar skott än inte om man ändå tvingas spela utan puck.

-
Säsongen 22/23
Tror slutspelet denna säsong kommer vara extremt jämnt och ovisst iom att vi hamnar så långt ner, samt att Mora och Södertälje är bättre än många räknat med.
Gnaget exempelvis blir oerhört svåra att möta i bäst av 7 tror jag om de går vidare från sin åttondel. Karlskoga är också ganska otäckt.
Jag tror inte någon av topplagen vill välja oss i kvarten. Även om säsongen inte riktigt gått som vi velat så är högstanivån hög.